Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona Electric 204 ίππων
Στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπάρχουν και ρεαλιστικές προτάσεις σε επίπεδο τιμής, αλλά και αυτονομίας. Δείτε το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric…
Από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε, το 2018, το Hyundai Kona Electric ανέβασε τον πήχη ψηλά στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ξεχωρίζοντας για τη μεγάλη αυτονομία του. Κάτι που κατάφερνε και με την αντισυμβατική αισθητική του, αφού οι Κορεάτες είχαν επιλέξει να διαφοροποιηθούν από τη… μάζα, ακολουθώντας ιδιαίτερες γραμμές και μοναδικές πινελιές.
Ωστόσο, το Kona Electric ακολουθώντας τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, «υποχρεώθηκε» σε αλλαγές. Μια ανανέωση επί της ουσίας που εστιάζει περισσότερο στο σχεδιαστικό και τεχνολογικό τομέα, αφήνοντας το σύστημα κίνησης απαράλλακτο. Εξάλλου αυτό ήταν και παραμένει ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου, για το οποίο σίγουρα δεν συντρέχει κανένας λόγος για αλλαγή.
Χωρίς το άγχος της αυτονομίας…
Βλέπετε, ένας τομέας στον οποίο πάσχουν σε αυτή τη φάση τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι η αυτονομία, θέτοντας έτσι σοβαρούς περιορισμούς στην κίνηση. Η Hyundai όμως, επενδύοντας σε τεχνολογία, προσφέρει ένα σύστημα με αποτελεσματική λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, που είναι χρήσιμη στην καθημερινότητα, βελτιώνοντας υπό συνθήκες την αυτονομία.
Στα χαρτιά και όσον αφορά το Kona Electric, προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με εισαγωγική αυτή που εφοδιάζεται με μπαταρία 39,2 kWh, που προσφέρει αυτονομία 305 χιλιομέτρων, με την αστική να αυξάνεται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή στα 435 χιλιόμετρα. Η απόδοση σε αυτή την πρώτη περίπτωση ανέρχεται στους 136 ίππους, με τη ροπή που είναι άμεσα διαθέσιμη, να φτάνει τα 395 Nm.
Η ανώτερη έκδοση, που είναι και αυτή της δοκιμής μας, έχει μεγαλύτερη μπαταρία 64 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία που αγγίζει τα 484 χιλιόμετρα (660 χιλιόμετρα αστική). Πέρα όμως από τη σημαντικά καλύτερη αυτονομία, το «μεγάλο» Kona Electric αποδίδει και περισσότερη δύναμη, φτάνοντας τους 204 ίππους (150 kW), με τη ροπή ωστόσο να παραμένει ίδια, στα 395 Nm. Έτσι, επιταχύνει και πιο δυνατά, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δλ.
Πιο αιχμηρό…
Χωρίς να αλλοιώσουν την εικόνα του μοντέλου που το καθιστά αναγνωρίσιμο, οι σχεδιαστές προχώρησαν σε επιμέρους αλλαγές που δίνουν φρεσκάδα, στην έτσι και αλλιώς μοντέρνα σχεδίαση του Kona Electric. Αναλυτικότερα, τη θέση της κλειστής μάσκας πήρε ένας ενιαίος προφυλακτήρας, χωρίς εισαγωγές αέρα στο πάνω μέρος, παρά μόνο χαμηλά σε οριζόντια διάταξη, αλλά και κάθετη στις άκρες, για χάρη της αεροδυναμικής.
Ανασχεδιασμένα είναι και τα λεπτά και μακρόστενα φωτιστικά σώματα, όπως επίσης και τα πορείας. Κάτω από το σήμα της εταιρείας και προς την άκρη συναντάμε ένα πορτάκι που κρύβει την υποδοχή για φόρτιση. Μικρότερης έκτασης είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος, με τον ανασχεδιασμό να αφορά τόσο τον προφυλακτήρα, όσο και τα φωτιστικά σώματα LED. Νέες και αποκλειστικά για το Kona Electric είναι και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Την εικόνα των αλλαγών ολοκληρώνουν εξωτερικά τα προστατευτικά που είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό…
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη και χωρίς σημαντικές αλλαγές. Παραμένει ευχάριστο και πρακτικό και ακόμα περισσότερο από τις συμβατικές εκδόσεις, αφού στην ηλεκτρική εκδοχή του απουσιάζει ο επιλογέας ταχυτήτων, τη θέση του οποίου έχουν πάρει τέσσερα πλήκτρα με τις ενδείξεις D, R, P, N, που απελευθερώνουν επιπλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Οι θήκες δεν περιορίζονται μόνο εκεί, αφού βρίσκουμε αρκετές που σίγουρα βελτιώνουν το δείκτη πρακτικότητας. Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν αλλαγές, με τη φιλοσοφία δύο επιπέδων να έχει διατηρηθεί, έχοντας στο κάτω μέρος φυσικά πλήκτρα για άμεση πρόσβαση και όχι μέσω της οθόνης, στις λειτουργίες του κλιματισμού.
Η ποιότητα των υλικών που έχει χρησιμοποιηθεί είναι καλή και ακόμα καλύτερη αυτή της συναρμογής. Ίσως πιο εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών, που να μην περιορίζονταν μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό, να έδινε πιο ποιοτική εικόνα στο μοντέλο, τομέα στον οποίο όμως συνολικά δεν υστερεί. Στους νεοτερισμούς του ανανεωμένου Kona Electric περιλαμβάνεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών.
Προαιρετικά, ίδια διάσταση έχει και η νέα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, με τη βασική να είναι 8 ιντσών. Εκτός της νέας οθόνης, αναβαθμισμένο είναι και το λογισμικό με βελτιωμένες δυνατότητες από το σύστημα Bluelink που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες του οχήματος, το σύστημα infotainment και πλοήγησης, αλλά και στις εφαρμογές του smartphone του μέσω του mirroring.
Με μήκος 4.205 χιλ., πλάτος 1.800 χιλ. και μεταξόνιο 2.600 χιλ. το Kona Electric προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους θερμαινόμενα καθίσματα, αλλά και θύρα USB. Ο χώρος αποσκευών λόγω αρχιτεκτονικής του αμαξώματος είναι περιορισμένος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (374 λίτρα), με τον όγκο του να είναι 332 λίτρα.
Πας παντού…
Για τα δεδομένα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, το Kona Electric προσφέρει ευρύ πεδίο δράσης που δεν περιορίζεται μόνο στο αστικό περιβάλλον. Στην υπερβολή θα λέγαμε ότι πας παντού, αφού η θεωρητική, εργοστασιακή αυτονομία του είναι 484 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη σε μεικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα. Τιμή που αυξάνεται σημαντικά, ξεπερνώντας τα 500 χιλιόμετρα, αν οι διαδρομές είναι εντός πόλης όπου η λειτουργία Brake Regeneration, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτική, βελτιώνει την αυτονομία επιστρέφοντας ενέργεια κατά την πέδηση.
Αυτό γίνεται αφήνοντας το γκάζι ή ακόμα πιο δυνατά φρενάροντας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι. Όσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο που επιλέξεις, τόσο περισσότερη ενέργεια επιστρέφει στην μπαταρία. Παράλληλα, αυξάνεται και η δύναμη πέδησης, ενώ στο μέγιστο επίπεδο η επιβράδυνση είναι τόση που επιτρέπει και την οδήγηση “one pedal” που λέμε στα ηλεκτρικά, δηλαδή χωρίς να χρειάζεται να πατήσεις το φρένο, αφού αφήνοντας το γκάζι το αυτοκίνητο φρενάρει δυνατά μέχρι να ακινητοποιηθεί.
Όσον αφορά στη φόρτιση, το Kona Electric διατίθεται με φορτιστή 11 kW και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία από 10 έως 100% διαρκεί 6 ώρες και 50 λεπτά. Με φορτιστή 7,2 kW ο χρόνος αυξάνεται στις 9 ώρες και 15 λεπτά, ενώ αντίθετα με ταχυφορτιστή 50 kW για το 10-80% μειώνεται στα 64 λεπτά της ώρας, ενώ πέφτει ακόμα περισσότερο στα 47 λεπτά σε ταχεία φόρτιση 100 kW.
Στο δρόμο…
Επιπλέον και όσον αφορά την κίνησή του, υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης Eco+, Eco, Normal και Sport, με τα δύο πρώτα να δίνουν προφανώς έμφαση στην οικονομία και την αυτονομία και το τελευταίο να παρέχει τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις, με ακόμα πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Στο δρόμο το ηλεκτρικό B-SUV της Hyundai προσφέρει περίσσια άνεση, χάρη και στην αρχιτεκτονική, αλλά και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Αυτή αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τη ρύθμιση να είναι σχετικά σφιχτή.