Σε ένα αισθητικά ελκυστικό πακέτο, που ακολουθεί τα πρότυπα της Mercedes, η C-Class παρουσιάζει ένα σύνολο με πλούσια τεχνολογία και προσοχή στη λεπτομέρεια. Σε αυτή τη γενιά της εξηλεκτρίστηκε και έγινε το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που το κάνει αυτό σε ολόκληρη τη γκάμα του, αλλάζοντας κατεύθυνση και δείχνοντας παράλληλα το δρόμο για τα υπόλοιπα μοντέλα.

Η C-Class αποτελεί μια παραδοσιακή αξία στην αγορά, ενώ είναι και το best seller της Mercedes, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1982 που κυκλοφορεί, αρχικά ως «190» που έβαλε τα θεμέλια για τη διαδοχή. Το όνομά της είναι συνυφασμένο με αυτό της γερμανικής μάρκας και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και κάθε γενιά της εισάγει στην κατηγορία των premium sedan νεοτερισμούς που ανεβάζουν τον πήχη και θέτουν νέα στάνταρ.

Μετά από τόσα χρόνια ο παραλληλισμός με την ανώτερη όλων, την S-Class τείνει να γίνει κλισέ, αλλά αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τα άλματα που σημειώνει και το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται. Αισθητικά το προσυπογράφει, με προσοχή στη λεπτομέρεια και χωρίς υπερβολές. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις της, της χαρίζουν αέρα ανώτερης κλάσης, με τις γραμμές να παραπέμπουν περισσότερο σε κουπέ, παρά σε κλασικό σεντάν.

Αυτό εξάλλου αποτυπώνεται και στον κορυφαίο δείκτη οπισθέλκουσας, ο οποίος περιορίζεται στο Cd:0,24 και φέρνει τη C-Class ψηλά απέναντι στον ανταγωνισμό. Τα πλεονεκτήματα δεν σταματούν εκεί, αφού σχεδιαστικά οι Γερμανοί ακολούθησαν γνώριμα ή αν θέλετε καλύτερα, αναγνωρίσιμα μοτίβα. Η κομψότητα συναντά το δυναμισμό με το αποτέλεσμα να είναι αναμφίβολα επιβλητικό.

DSC02316-bDSC02337DSC02333
DSC02339DSC02341
Το αστέρι κυριαρχεί στη μετώπη του αυτοκινήτου, με μια χρωμιωμένη λεπίδα να τέμνει τη μεγάλη εισαγωγή που κοσμείται από μικρά αστεράκια. Στη δυναμική του προφυλακτήρα συμβάλουν και οι εισαγωγές χαμηλά και στις άκρες του, ενώ το μακρύ καπό, με τις πτυχώσεις, έρχεται να τον αγκαλιάσει, επιδεικνύοντας παράλληλα, με τους πολύ λεπτούς αρμούς που έχουν μεταξύ τους, την ιδιαίτερη προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα. Τα στάνταρ φώτα LED συμπληρώνουν την εικόνα. Στο πίσω κεκλιμένο μέρος συναντάμε τα φωτιστικά σώματα που είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, τοποθετημένα σε καπό και φτερά, με τις μεγάλες ψευτο-απολήξεις να προσθέτουν σε δυναμική.

Ποιότητα και τεχνολογία…
Αν λίγο έως πολύ η ποιότητα της Mercedes είναι γνωστή και αναμενόμενη, ειδικά σε ένα μοντέλο όπως η C-Class, αυτό που δεν περιμένεις είναι η εικόνα που έχει το εσωτερικό της. Ξεχάστε όσα μέχρι σήμερα γνωρίζατε, αφού η νέα -εμπορική- ναυαρχίδα της Mercedes άλλαξε εντελώς. Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, με τις ψηφιακές οθόνες να κυριαρχούν. Ειδικά αυτή του συστήματος πολυμέσων, με διάσταση 11,9 ιντσών και κάθετη διάταξη, που θυμίζει τάμπλετ. Όχι μόνο αισθητικά, αλλά και σε λειτουργία. Άμεση απόκριση, με αμέτρητες δυνατότητες και εξαιρετική ευκρίνεια.

Όπως και η κορυφαία S-Class έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), δεύτερης γενιάς, που παρουσιάζεται σημαντικά εξελιγμένο, τόσο σε επίπεδο hardware όσο και λογισμικού. Μιλάει… άπταιστα ελληνικά και προσφέρει παράλληλα δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με το χρήστη, αναγνωρίζοντας το δακτυλικό αποτύπωμα και προσαρμόζοντας όλες τις παραμέτρους ανάλογα με τις ανάγκες και επιθυμίες του καθενός.

DSC02463DSC02465DSC02455
DSC02466DSC02471
Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται μια ακόμα μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία με τη σειρά της παρέχει τη δυνατότητα παραμετροποίησης. Ένα τεράστιο head-up display 9×3 ίντσες ή για να έχετε μια καλύτερη εικόνα σε γνώριμες μονάδες μέτρησης 23×8 εκατοστά προβάλει στο βάθος του οπτικού πεδίου του οδηγού, 4,5 μέτρα μακριά, όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Η νέα C-Class δεν σταματά να σε εκπλήσσει ευχάριστα, με τη λειτουργία Augmented Video, να προβάλει στην οθόνη εικόνες που καταγράφει από το περιβάλλον. Οι ενημερώσεις των συστημάτων γίνονται over the air (OTA) και στο παρασκήνιο, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του αυτοκινήτου σε κάποιο εξουσιοδοτημένο κατάστημα.

Από την άλλη και όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, το μεγάλο μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.865 χιλ. εκπληρώνει τις υποσχέσεις που αφήνει σε θεωρητικό επίπεδο, με την απλή ανάγνωση του αριθμού. Η άνεση είναι καλύτερη ακόμα και από αυτή που πρόσφερε στην προηγούμενη γενιά της η C-Class, με αρκετό αέρα για τα πόδια, το κεφάλι, αλλά και τους ώμους. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με οπτικές ίνες ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και διαμορφώνει μια ζεστή ατμόσφαιρα στην άνετη καμπίνα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 455 λίτρα.

Ένα διαμάντι… κάτω από το καπό
Η νέα γενιά της C-Class είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Στην έκδοση της δοκιμής μας τη C 180 συναντάμε έναν 4κύλινδρο κινητήρα turbo βενζίνης με χωρητικότητα 1.496 κ.εκ. που ξεχωρίζει για την τεχνολογία του, που έχει δεσμούς με τη Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Επί της ουσίας αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V μίζας-δυναμό ISG , το οποίο παράγει επιπλέον 15 kW (20 ίππους) και στιγμιαία 200 Nm ροπής.

Έτσι, ο θερμικός κινητήρας έχει μια σημαντική υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές, με το σύνολο να παρουσιάζεται γεμάτο σε απόδοση και χωρίς δισταγμούς. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα coasting κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, απενεργοποιώντας τον κινητήρα χωρίς να γίνεται αισθητό, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Το σύστημα Stop & Start λειτουργεί υποδειγματικά και χωρίς να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, μειώνοντας περεταίρω την κατανάλωση.



Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων 9G-tronic που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της νέας C-Class έχει εξελιχθεί μαζί με το υβριδικό σύστημα για καλύτερη συνεργασία. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο του κιβωτίου είναι πλέον μέρος αυτού, ενώ και τα καλώδια έχουν καταργηθεί, με όφελος σε χώρο και σε βάρος.

Η λειτουργία του κιβωτίου είναι ομαλή και παράλληλα γρήγορη όταν απαιτείται, με την κλιμάκωση των εννέα σχέσεων να είναι σωστή ώστε να διατηρείς ρυθμό, αλλά και να εξοικονομείς καύσιμο στο ταξίδι επιλέγοντας την ένατη. Λειτουργεί πλήρως αυτόματα ή επιτρέπει τις αλλαγές χειροκίνητα, από τα μικρά μεταλλικά paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι, βάζοντας περισσότερο στο παιχνίδι τον οδηγό.

Πατάει αρχοντικά, με ανάρτηση που αποτελείται από τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς πίσω. Προσεγμένη στη λεπτομέρεια, παρέχει κορυφαία επίπεδα άνεσης, αλλά παράλληλα και πιο σπορ αίσθηση από τον προκάτοχό της. Η αρμονία χαρακτηρίζει τις κινήσεις ετούτης εδώ της C 180, με τη δύναμη των 170 ίππων, που υπό κανονικές συνθήκες ικανοποιεί, να μην είναι αρκετή για να φέρει σε δύσκολη θέση το καλοδουλεμένο πλαίσιο, που δείχνει να είναι φτιαγμένο για πολλά.

Κρύβει με μαεστρία τα κιλά της που αγγίζουν τα 1.635, όπως και τις μεγάλες διαστάσεις, προσφέροντας αξιόλογη ευελιξία για τα δεδομένα της κατηγορίας της. Απολαμβάνεις την άνεση υψηλού επιπέδου στο πρόγραμμα οδήγησης Eco+ και μαζί οικονομία καυσίμου, που σε πραγματικές συνθήκες πέφτει και στην περιοχή των 6 λτ./100 χλμ., με τα 8 λτ./100 χλμ. ωστόσο είναι μια πιο ρεαλιστική κατανάλωση που θα δούνε οι περισσότεροι στην καθημερινότητα.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι απολαυστική, με αξιοσημείωτη σταθερότητα και καλή πληροφόρηση από το τιμόνι το οποίο αποστασιοποιείται από το έργο της μετάδοσης. Αυτή γίνεται ακόμα πιο μεστή στα πιο σπορ προγράμματα Sport και Sport+, όπου η C 180 δείχνει το άλλο της πρόσωπο. Γίνεται πιο δυναμική και άμεση στις εντολές του οδηγού, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια για να κινηθεί γρήγορα ακόμα και σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές.

Σε απόλυτα νούμερα η C 180 επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ. αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 231 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση όμως συνδυάζει τις επιδόσεις με κορυφαία άνεση από την ανάρτηση και εξαιρετική ηχομόνωση στη καμπίνα, που κρατά κάθε ανεπιθύμητο θόρυβο εκτός.

Συμπερασματικά
Σε κερδίζει με την πρώτη ματιά χάρη στην κομψή και εκλεπτυσμένη σχεδίασή της. Δεν μένει όμως εκεί, αφού ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο όταν έρθεις σε επαφή μαζί της. Είναι η γνωστή ποιότητα, που ανέβηκε επίπεδο, αλλά και η νέα τεχνολογία που προσφέρεται από τη βάση της γκάμας. Το εσωτερικό είναι απλά μοναδικό, με προσοχή στη λεπτομέρεια, και εικόνα που σε προσκαλεί να ταξιδέψεις. Η αναβάθμιση και στη σπορ διάστασή της την καθιστά ακόμα πιο ολοκληρωμένη και θελκτική. Η τιμή των 45.350 ευρώ μπορεί, σε απόλυτα νούμερα να ακούγεται και να είναι μεγάλη, αλλά σε σχέση με αυτά που προσφέρει η νέα C 180 μοιάζει με… προσφορά.

Φωτογραφίες: MotorOne