Ο Όμιλος Sony φαίνεται ότι θα προσθέσει νέους συνεργάτες, στον τομέα της τεχνολογίας, με στόχο τη δημιουργία μιας εταιρείας κινητικότητας, η οποία θα μετατρέψει τα αυτοκίνητα από μηχανήματα μεταφοράς σε χώρους ψυχαγωγίας. H στροφή στην ηλεκτροκίνηση διευκολύνει τους επίδοξους νέους κατασκευαστές, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο πολύπλοκα από αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα, η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα 5G αναμένεται να αλλάξουν τελείως την χρήση των αυτοκινήτων.

«Υπάρχει ο κίνδυνος να δούμε τα ηλεκτρικά οχήματα ως μεγαλύτερη πρόκληση από αυτή που πραγματικά είναι», δήλωσε στο Reuters ο Izumi Kawanishi, senior general manager της Sony Mobility. Όπως είπε, ο επερχόμενος μετασχηματισμός της αυτοκίνησης μοιάζει με αυτόν που μετέτρεψε τα τηλέφωνα σε smartphone.

Ανακοινώνοντας τη δημιουργία αυτής της νέας εταιρείας κινητικότητας στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Sony, Kenichiro Yoshida, είπε για πρώτη φορά ότι η Sony θα προσπαθήσει να αποκομίσει οικονομικό όφελος από την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος που άρχισε πριν από δύο χρόνια.

«Κατανοούμε τη σημασία των γρήγορων αποφάσεων», είπε ο Kawanishi, ο οποίος εντάχθηκε στην ιαπωνική εταιρεία ως μηχανικός λογισμικού το 1986 και ηγήθηκε της ομάδας AI Robotics που κατασκεύασε τον Aibo, το σκυλάκι ρομπότ της Sony. Αλλά δεν θέλησε να αποκαλύψει εάν η τελική απόφαση για το αν θα προχωρήσει ή όχι θα ληφθεί εφέτος.

Μέχρι στιγμής, η Sony έχει κατασκευάσει δύο πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα «Vision» στο εργοστάσιο της Magna στην Αυστρία, εταιρεία η οποία κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα για μάρκες όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Toyota. Άλλα μέλη του project, με έδρα την Ευρώπη, είναι η γερμανική Bosch, η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας αυτοκινήτων Valeo και η ουγγρική start-up αυτόνομων οχημάτων AImotive.

Για να φέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην αγορά, η Sony θα πρέπει να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό. Η Tesla, η οποία έβγαλε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα το 2008, έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια για να κάνει την επιχείρησή της βιώσιμη. Η Sony θα πρέπει επίσης να ανταγωνιστεί παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, η General Motors και η Volkswagen, οι οποίες ξοδεύουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να κερδίσουν αγοραστές από νέους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Sony είναι μία από τις πολλές εταιρείες που εξετάζουν την πιθανότητα να ασχοληθούν με την αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της Apple, της LG, της Xiami, της Foxconn και της Alibaba.