Διαβάστε στο motorone.gr: Το επερχόμενο Audi Q6 e-tron σε νέες περιπέτειες
Η Audi θα επεκτείνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της με το νέο Q6 e-tron, το οποίο καταφέραμε να εντοπίσουμε σε δοκιμές εξέλιξης πριν από την άφιξή του αργότερα εφέτος. Το μοντέλο τοποθετείται ανάμεσα στο Q4 και το μεγαλύτερο SUV e-tron και θα είναι το πρώτο Audi που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) η οποία έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Porsche.
Οι νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες από τον αρκτικό κύκλο, αποτυπώνουν το νέο Q6 e-tron σε χειμερινές δοκιμές με λιγότερο καμουφλάζ από πριν και μας έδωσαν την ευκαιρία να κάνουμε μια εκτίμηση της εμφάνισης του. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα του μοντέλου παραγωγής. Η συνολική εικόνα του μεσαίου μεγέθους SUV παραπέμπει στο Q6 e-tron quattro concept του 2016, με στοιχεία από το τετράθυρο coupe e-tron GT , όπως το σχήμα των προβολέων και η κλειστή μάσκα.
Από το πλάι διακρίνεται το μακρύτερο καπό, αλλά οι ώμοι, η κεκλιμένη γραμμή οροφής και η πίσω αεροτομή θυμίζουν το μικρότερο Q4 e-tron. Αναμένεται ότι το Q6 θα έχει παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις με το Q5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο και αυξημένο χώρο επιβατών, χάρη στη νέα πλατφόρμα. Θα μπορούσε επίσης να υπάρχει μια έκδοση Sportback αμέσως μετά την κυκλοφορία του μοντέλου.
Στο εσωτερικό είναι πιθανό να υπάρχει η νέα κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών που χρησιμοποιείται στο Q4 e-tron, η οποία είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Audi παραγωγής. Ωστόσο, ο σχεδιασμός θα μπορούσε να είναι διαφορετικός λόγω της πλατφόρμας, αλλά και για να διαχωρίσει και τα δύο μοντέλα από άποψη τιμής και θέσης.
Η αρχιτεκτονική PPE του Q6 e-tron θα υπάρχει επίσης στην επόμενης γενιάς Porsche Macan, η οποία θα λανσαριστεί το 2023 ως αμιγώς ηλεκτρική και θα διευρύνει την υπάρχουσα γκάμα του βενζινοκίνητου μοντέλου. Παρά το γεγονός ότι τόσο το Q6 όσο και το νέο Macan μοιράζονται παρόμοια τεχνολογία και λογισμικό, οπτικά θα διαφοροποιούνται εσωτερικά και εξωτερικά.
Η PPE είναι μια εξέλιξη της πλατφόρμας J1 που χρησιμοποιεί το τετράθυρο e-tron GT, καθώς και η Porsche Taycan. Αυτό σημαίνει ότι θα έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt, επιτρέποντας εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC με ρυθμό έως και 350 kW. Σύμφωνα με την Audi, η πλατφόρμα θα επιτρέψει στη μπαταρία να φορτίζει από 5% έως 80% σε περίπου 25 λεπτά. Μια μικρότερης διάρκειας φόρτιση με τον δυνατότερο ταχυφορτιστή μπορεί να προσθέσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.
Μένει να δούμε το μέγεθος και τον τύπο της μπαταρίας του Q6 e-tron, αλλά η εταιρεία υποστηρίζει ότι το καλύτερης αεροδυναμικής A6 e-tron concept car, με την πλατφόρμα PPE, μπορεί να διανύσει περισσότερα από 700 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Το σχήμα του SUV θα μειώσει την αυτονομία, αλλά λογικά δεν θα πέσει κάτω από τα 610 χιλιόμετρα.
Δεδομένης της σχέσης του Q6 με το e-tron GT, κάτω από το αμάξωμα, περιμένουμε να δούμε το σύστημα τετρακίνησης των 475 ίππων (ή 530 ίππων με το overboost), ενώ υπάρχει πιθανότητα να παραχθούν πιο προσιτές εκδόσεις, χαμηλότερης ισχύος, με έναν κινητήρα. Παράλληλα, μια έκδοση RS θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τον κινητήρα 645 ίππων του RS e-tron GT.
Το Q6 e-tron θα παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt, το οποίο μετατρέπεται σε γραμμή παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, αφαιρώντας τον υπάρχοντα εξοπλισμό παραγωγής του Α3.
Εκεί θα δημιουργηθεί και μια μονάδα ανάπτυξης και συναρμολόγησης μπαταριών. Ο Όμιλος Volkswagen (στον οποίο ανήκει η Audi) έχει ήδη υπογράψει τρείς συμφωνίες συνεργασίας για να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες και τις διαδικασίες ανάπτυξης που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών επόμενης γενιάς έως το 2030.
Μετά το Q6 e-tron, η Audi έχει επιβεβαιώσει την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου του «Project Artemis» που θα κυκλοφορήσει το 2024. Το αυτοκίνητο θα στοχεύει στον τομέα της πολυτέλειας, πρωτοστατώντας στην ανάπτυξη τεχνολογίας και λειτουργικών της μελλοντικής αρχιτεκτονικής της Audi.
Οι νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες από τον αρκτικό κύκλο, αποτυπώνουν το νέο Q6 e-tron σε χειμερινές δοκιμές με λιγότερο καμουφλάζ από πριν και μας έδωσαν την ευκαιρία να κάνουμε μια εκτίμηση της εμφάνισης του. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα του μοντέλου παραγωγής. Η συνολική εικόνα του μεσαίου μεγέθους SUV παραπέμπει στο Q6 e-tron quattro concept του 2016, με στοιχεία από το τετράθυρο coupe e-tron GT , όπως το σχήμα των προβολέων και η κλειστή μάσκα.
Από το πλάι διακρίνεται το μακρύτερο καπό, αλλά οι ώμοι, η κεκλιμένη γραμμή οροφής και η πίσω αεροτομή θυμίζουν το μικρότερο Q4 e-tron. Αναμένεται ότι το Q6 θα έχει παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις με το Q5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο και αυξημένο χώρο επιβατών, χάρη στη νέα πλατφόρμα. Θα μπορούσε επίσης να υπάρχει μια έκδοση Sportback αμέσως μετά την κυκλοφορία του μοντέλου.
Στο εσωτερικό είναι πιθανό να υπάρχει η νέα κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών που χρησιμοποιείται στο Q4 e-tron, η οποία είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Audi παραγωγής. Ωστόσο, ο σχεδιασμός θα μπορούσε να είναι διαφορετικός λόγω της πλατφόρμας, αλλά και για να διαχωρίσει και τα δύο μοντέλα από άποψη τιμής και θέσης.
Η αρχιτεκτονική PPE του Q6 e-tron θα υπάρχει επίσης στην επόμενης γενιάς Porsche Macan, η οποία θα λανσαριστεί το 2023 ως αμιγώς ηλεκτρική και θα διευρύνει την υπάρχουσα γκάμα του βενζινοκίνητου μοντέλου. Παρά το γεγονός ότι τόσο το Q6 όσο και το νέο Macan μοιράζονται παρόμοια τεχνολογία και λογισμικό, οπτικά θα διαφοροποιούνται εσωτερικά και εξωτερικά.
Η PPE είναι μια εξέλιξη της πλατφόρμας J1 που χρησιμοποιεί το τετράθυρο e-tron GT, καθώς και η Porsche Taycan. Αυτό σημαίνει ότι θα έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt, επιτρέποντας εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC με ρυθμό έως και 350 kW. Σύμφωνα με την Audi, η πλατφόρμα θα επιτρέψει στη μπαταρία να φορτίζει από 5% έως 80% σε περίπου 25 λεπτά. Μια μικρότερης διάρκειας φόρτιση με τον δυνατότερο ταχυφορτιστή μπορεί να προσθέσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.
Μένει να δούμε το μέγεθος και τον τύπο της μπαταρίας του Q6 e-tron, αλλά η εταιρεία υποστηρίζει ότι το καλύτερης αεροδυναμικής A6 e-tron concept car, με την πλατφόρμα PPE, μπορεί να διανύσει περισσότερα από 700 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Το σχήμα του SUV θα μειώσει την αυτονομία, αλλά λογικά δεν θα πέσει κάτω από τα 610 χιλιόμετρα.
Δεδομένης της σχέσης του Q6 με το e-tron GT, κάτω από το αμάξωμα, περιμένουμε να δούμε το σύστημα τετρακίνησης των 475 ίππων (ή 530 ίππων με το overboost), ενώ υπάρχει πιθανότητα να παραχθούν πιο προσιτές εκδόσεις, χαμηλότερης ισχύος, με έναν κινητήρα. Παράλληλα, μια έκδοση RS θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τον κινητήρα 645 ίππων του RS e-tron GT.
Το Q6 e-tron θα παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt, το οποίο μετατρέπεται σε γραμμή παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, αφαιρώντας τον υπάρχοντα εξοπλισμό παραγωγής του Α3.
Εκεί θα δημιουργηθεί και μια μονάδα ανάπτυξης και συναρμολόγησης μπαταριών. Ο Όμιλος Volkswagen (στον οποίο ανήκει η Audi) έχει ήδη υπογράψει τρείς συμφωνίες συνεργασίας για να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες και τις διαδικασίες ανάπτυξης που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών επόμενης γενιάς έως το 2030.
Μετά το Q6 e-tron, η Audi έχει επιβεβαιώσει την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου του «Project Artemis» που θα κυκλοφορήσει το 2024. Το αυτοκίνητο θα στοχεύει στον τομέα της πολυτέλειας, πρωτοστατώντας στην ανάπτυξη τεχνολογίας και λειτουργικών της μελλοντικής αρχιτεκτονικής της Audi.