Διαβάστε στο motorone.gr: Πιστοποίηση βιωσιμότητας για την Mercedes-EQS
Το πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο πέρασε με επιτυχία τον περιβαλλοντικό έλεγχο για όλη τη διάρκεια της ζωής του, μέχρι και την ανακύκλωσή του
Από την κατασκευή των πρώτων υλών και την παραγωγή του οχήματος έως την χρήση αλλά και την ανακύκλωση, η αξιολόγηση του κύκλου ζωής (LCA) που πραγματοποιήθηκε από τη Mercedes-Benz εξετάζει όλες τις πτυχές ενός αυτοκινήτου, που σχετίζονται με το περιβάλλον. Ανεξάρτητοι ελεγκτές αξιολόγησαν την τεκμηρίωση της βιωσιμότητας της EQS. Ο «Περιβαλλοντικός Έλεγχος 360°» παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για την κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων, την αξιολόγηση του κύκλου ζωής, καθώς και για τη χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλώσιμων πρώτων υλών.
Σημαντικοί παράγοντες στην αξιολόγηση του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η παραγωγή της μπαταρίας υψηλής τάσης και η διαδικασία φόρτισης. Εδώ η Mercedes-Benz υιοθετεί δύο σενάρια στους υπολογισμούς της: το «EU electricity mix» και το σενάριο «αναγέννησης».
Το ευρωπαϊκό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνεται υπόψη για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, ενώ στο σενάριο της «αναγέννησης» η ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιείται για την παραγωγή της μπαταρίας και για τη φόρτιση του οχήματος. Και τα δύο σενάρια βασίζονται στη χρήση επί 300.000 χλμ. της EQS.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη βιωσιμότητα του EQS:
Τα καθόδια των κυψελών της μπαταρίας του EQS περιέχουν κατά 10% κοβάλτιο.
Κάθε EQS έχει 80 κιλά ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,20, η EQS είναι αυτή τη στιγμή το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Σε σύγκριση με ένα καλό αεροδυναμικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο (με συντελεστή 0,23), η EQS έχει 4-5% μεγαλύτερη αυτονομία.
Η οροφή του Factory 56, της μονάδας παραγωγής της EQS, είναι εξοπλισμένη με 12.000 φωτοβολταϊκά πάνελ με μέγιστη απόδοση περίπου 5000 kWp, που μπορούν να καλύψουν περίπου το 30% των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου σε ετήσιο μέσο όρο. Συνολικά, οι ενεργειακές απαιτήσεις του Factory 56 είναι 25% χαμηλότερες από αυτές των άλλων εγκαταστάσεων συναρμολόγησης της Mercedes-Benz.
Περίπου το 40% της οροφής του Factory 56 είναι φυτεμένη με ειδική χλωρίδα, ενώ στο κεντρικό κτήριο έχει χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένο σκυρόδεμα.
Το 2022, συνολικά οκτώ σειρές ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-EQ θα παράγονται από επτά τοποθεσίες σε τρεις ηπείρους.
Στο δάπεδο του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται ένα νήμα από αναγεννημένο νάιλον. Ένας τόνος αυτού του νήματος, που ονομάζεται ECONYL, εξοικονομεί περισσότερους από 6,5 τόνους CO2 σε σύγκριση με ένα καινούριο υλικό.
Μετά τη χρήση στο αυτοκίνητο, υπάρχει η δυνατότητα μιας δεύτερης ζωής για τις μπαταρίες, σε κάποιο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Μέσα από συνεργασίες της, η εταιρεία έχει ήδη εντάξει στο γερμανικό δίκτυο τρία συστήματα αποθήκευσης από μπαταρίες αυτοκινήτων , με συνολική απόδοση περίπου 50 MWh. Το πρώτο τέτοιο σύστημα συνδέθηκε στο δίκτυο τον Οκτώβριο του 2016 στο Lünen.
Το αργότερο μέχρι το 2039 μόνο υλικά που έχουν παραχθεί με ουδέτερο ισοζύγιο CO2, σε όλα τα στάδια τους, θα περνούν τις πύλες του εργοστασίου της Mercedes-Benz.
Η παραγωγή των εξαιρετικά πολύπλοκων μπαταριών ιόντων λιθίου στο εργοστάσιο του Hedelfingen, θα είναι ουδέτερη σε εκπομπές CO2 από το 2022. Στο πλαίσιο στρατηγικών συνεργασιών, η Mercedes-Benz συμφώνησε επίσης να αγοράζει κυψέλες μπαταριών που κατασκευάζονται με ουδέτερες εκπομπές CO2, αρχίζοντας από τις κυψέλες των μπαταριών της EQS.
Από το 2005, η Mercedes-Benz δημοσιεύει τους «Περιβαλλοντικούς Ελέγχους 360°» ως μέρος της συστηματικής ενσωμάτωσης περιβαλλοντικής ευαισθησίας στην ανάπτυξη των προϊόντων της, σύμφωνα με το πρότυπο ISO/TR 14062.