Διαβάστε στο motorone.gr: Παρουσίαση της Haas VF-22
Η Haas αποκάλυψε ψηφιακές εικόνες του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνιστεί στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1.
H ομάδα του Αμερικανού Gene Haas εισέρχεται φέτος στην 7η σεζόν της στη Formula 1, με την ιδιότυπη οργάνωση, που θέλει το αεροδυναμικό της τμήμα να βασίζεται στο Maranello, στις εγκαταστάσεις της Ferrari και το πλαίσιο να κατασκευάζεται από την ιταλική Dallara.
H Haas χρησιμοποιεί μονάδα ισχύος και κιβώτιο της Ferrari καθώς και άλλα συστήματα που επιτρέπεται να μοιράζονται μεταξύ τους οι ομάδες, όπως αναρτήσεις, υδραυλικά και ηλεκτρονικά συστήματα. Η VF-22 είναι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας που έχει δημιουργηθεί υπό την επίβλεψη του τεχνικού διευθυντή Simone Resta, ο οποίος έχει έρθει στην ομάδα από τη Ferrari, έχοντας περάσει και από την Alfa Romeo.
To οδηγικό δίδυμο της ομάδας θα παραμείνει το ίδιο με πέρυσι, με τον Γερμανό Mick Schumacher, γιο του επτάκις Πρωταθλητή Michael Schumacher, και τον Ρώσο Nikita Mazepin να αγωνίζονται και τον Pietro Fittipaldi να αναλαμβάνει καθήκοντα αναπληρωματικού οδηγού. Η εταιρεία λιπασμάτων του πατέρα του Nikita, Dmitry Mazepin, η Uralkali, είναι ο βασικός σπόνσορας της ομάδας.
Ο Guenther Steiner, που έχει γίνει διασημότητα των paddock από τις ατάκες του στο Drive to Survive του Netflix θα συνεχίσει να είναι ο διευθυντής της ομάδας, που ευελπιστεί φέτος σε καλύτερα αποτελέσματα, καθώς πέρυσι δεν είχε τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες ομάδες.
Η Haas θυσίασε τη σεζόν του 2021, πραγματοποιώντας μόνο τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να πληροί το μονοθέσιο του 2020 τους περυσινούς τεχνικούς κανονισμούς και δεν παρουσίασε σχεδόν καμία αναβάθμιση κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Η ομάδα αφιέρωσε ολόκληρη την περυσινή χρονιά στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου και ευελπιστεί σε καλύτερα αποτελέσματα φέτος. Το 2021 ήταν η πρώτη σεζόν στην ιστορία της ομάδας που δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε ένα βαθμό.
Στις πρώτες εικόνες, η VF-22 φαίνεται ότι διαθέτει εμπρός ανάρτηση pushrod, σε αντίθεση με τις φήμες που ήθελαν τη Ferrari να υιοθετεί γεωμετρία pullrod. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για ψηφιακές εικόνες, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτός είναι ο πραγματικός σχεδιασμός του μονοθεσίου. Αν κοιτάξουμε προσεκτικά, στο σημείο όπου ενώνεται η ράβδος της ανάρτησης με το πλαίσιο, φαίνεται ότι έχει πραγματοποιηθεί ψηφιακή επεξεργασία. Δεν αποκλείεται λοιπόν, όταν δούμε το πραγματικό μονοθέσιο να παρουσιάζει διαφορετική γεωμετρία εμπρός ανάρτησης. Στις εικόνες, η πίσω ανάρτηση διατηρεί γεωμετρία pullrod και απουσιάζει ο μηχανισμός του DRS.
Τα ψυγεία εκτείνονται έως το μέγιστο επιτρεπτό πλάτος των 1,6 μέτρων και το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι πολύ λεπτό. Επίσης, πολύ μικρές είναι και οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής παράγουν αρνητική άντωση χρησιμοποιώντας το κεντρικό μέρος ένθεν και ένθεν του ρύγχους. Η περιοχή γύρω από το ρύγχος είναι
διαμορφωμένη έτσι ώστε να κατευθύνει αέρα προς το splitter στην αρχή του δαπέδου, κάτω από τον οδηγό.