H καινοτόμα μονοκόμματη χύτευση της Volvo θα αντικαταστήσει περίπου 100 εξαρτήματα στα επόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo θα χρησιμοποιούν μια νέα τεχνική παραγωγής που ονομάζεται mega-casting και κατέστη δυνατή χάρη σε μια επένδυση 960 εκατομμυρίων ευρώ στο εργοστάσιο της, στην Torslanda. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα είναι κατασκευασμένο με τη νέα τεχνολογία, θα μπορούσε να είναι μια έκδοση παραγωγής του Concept Recharge με το όνομα Embla, που θα παραχθεί το 2025.

Το Mega-casting περιλαμβάνει τη χύτευση ενός τμήματος του οχήματος με όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα ενσωματωμένα στην κατασκευή, μειώνοντας την πολυπλοκότητα της συναρμολόγησης. Η μέθοδος χρησιμοποιείται ήδη στο Tesla Model Y.

Η Volvo θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα δάπεδο από χυτό αλουμίνιο που θα καταργήσει την ανάγκη 100 εξαρτημάτων από κάθε αυτοκίνητο και το πίσω υποπλαίσιο. Το πλεονέκτημα είναι ότι το αυτοκίνητο θα ζυγίζει λιγότερο, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και, θεωρητικά, επιτρέποντάς του να ταξιδέψει περισσότερο πριν χρειαστεί να επαναφορτιστεί.

Η εταιρία προωθεί τη βιωσιμότητα, καθώς θα κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα  έως το 2030 και αυτή η νέα τεχνολογία θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων της.

Το κόστος για ένα δάπεδο από χυτό αλουμίνιο και ένα δάπεδο από χάλυβα είναι το ίδιο, όμως, αντί να πετιέται μια πλατφόρμα όταν φτάσει στο τέλος της ζωής της, με τη μέθοδο mega-casting θα μπορεί να την προσαρμόζεται συνεχώς καθώς βελτιώνεται η τεχνολογία, απλώς τροποποιώντας τα στοιχεία του καλουπιού για να ταιριάζουν στις νέες αναρτήσεις, τους κινητήρες και τις μπαταρίες.

Όλα αυτά αλλάζοντας μόνο μια μήτρα και όχι μια ολόκληρη γραμμή παραγωγής. Η Volvo αναμένει επίσης ότι τα πάνελ της μεγάλης χύτευσης θα βελτιώσουν και την ασφάλεια των ηλεκτρικών της οχημάτων.