Παρότι η Aston Martin είναι η τρίτη κατά σειρά ομάδα της Formula 1 που πραγματοποίησε παρουσίαση φέτος, είναι η πρώτη που αποκάλυψε το πραγματικό της μονοθέσιο.

H παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Aston Martin Lagonda, στο Gaydon της Αγγλίας. Η απόχρωση του πράσινου χρώματος που έχει χρησιμοποιηθεί φέτος είναι πιο ανοιχτή, για καλύτερη προβολή του μονοθεσίου στις τηλεοπτικές κάμερες.

 

Πολύ ξεχωριστός είναι ο σχεδιασμός των καλυμμάτων των ψυγείων της AMR22, τα οποία φαίνεται ότι είναι τοποθετημένα παράλληλα με το έδαφος, για να μεγιστοποιούν τη διατομή των τούνελ Venturi από κάτω τους. Ως αποτέλεσμα, το πίσω μέρος του μονοθεσίου δεν είναι τόσο λεπτό όσο αυτό της Haas, η οποία διαθέτει κεκλιμένα προς τα εμπρός ψυγεία, με το πίσω μέρος τους να εκτείνεται έως το δάπεδο.

 

Πρόκειται για τις δύο διαφορετικές σχεδιαστικές φιλοσοφίες όσον αφορά την τοποθέτηση των ψυγείων, τις οποίες αναμένεται να δούμε στα φετινά μονοθέσια. Οι αρκετά μικρές, τετράγωνες εισαγωγές αέρα των ψυγείων βρίσκονται πολύ μπροστά, καθώς ξεκινάνε πριν το άνοιγμα του cockpit.

 

Η εσοχή μεταξύ των καλυμμάτων των ψυγείων και του δαπέδου είναι πολύ μεγάλη, με σκοπό να κατευθύνει αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Με αυτό τον τρόπο, μειώνει τη διαφορά πίεσης μεταξύ της ροής αέρα που περνάει μέσα από το διαχύτη και αυτής που περνάει επάνω από αυτόν.

Δίπλα από τα ανοίγματα για την εισαγωγή αέρα στα ψυγεία, το αμάξωμα είναι διαμορφωμένο με κλίση προς τα πίσω, με σκοπό τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Πολύ μεγάλες διαστάσεις έχουν οι διατρήσεις απαγωγής θερμότητας στο επάνω μέρος του αμαξώματος.

 

Τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής έχουν κυματιστή μορφή, με ανασηκωμένο κεντρικό τμήμα, κάτω από το αρκετό μικρό σε μήκος ρύγχος (το οποίο δεν εκτείνεται μέχρι το εμπρός μέρος της αεροτομής), για να επιτρέπουν τη ροή αέρα προς τα τούνελ Venturi.

 

Όπως συμβαίνει και με τη Haas, τα άκρα των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής «χαμηλώνουν» στα άκρα τους, παρουσιάζοντας ελαττωμένη χορδή, για να κατευθύνουν τον αέρα προς τις εξωτερικές πλευρές του μονοθεσίου, μειώνοντας την οπισθέλκουσα που παράγουν τα ελαστικά. H εμπρός ανάρτηση είναι γεωμετρίας push rod, όπως και τα προηγούμενα χρόνια.

Σε αντίθεση με τις εικόνες που έχουμε δει από την Haas, η Aston Martin επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο προστατευτικό από τους ακανόνιστους στροβιλισμούς που δημιουργεί η περιστροφή των εμπρός τροχών, τοποθετημένο πίσω από αυτούς, ώστε να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο διαταραγμένη η ροή του αέρα που εισέρχεται στα τούνελ Venturi.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαμόρφωση του εμπρός μέρος του δαπέδου, με διπλό διαχωριστικό ροής αέρα στο κεντρικό σημείο, κάτω από τα πόδια του οδηγού. Το κάλυμμα του κινητήρα είναι εφαρμοστό, όπως και πέρυσι, με ένα μεγάλο εξόγκωμα για το plenum της μονάδας ισχύος της Mercedes.

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πραγματική πίσω αεροτομή σε φετινό μονοθέσιο, με μηχανισμό DRS. Το ανώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής διαφέρει αρκετά από το μονοθέσιο επίδειξης της Formula 1. Το εμπρός πτερύγιο στο επάνω μέρος της πίσω αεροτομής είναι επίσης κυματιστό, με το κεντρικό του τμήμα να είναι ανασηκωμένο, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση που παράγει.

H Aston Martin έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει το shakedown της AMR22 αύριο, 11 Φεβρουαρίου στην πίστα του Silverstone. Κατά τη διάρκεια του shakedown, οι κανονισμοί ορίζουν ότι το μονοθέσιο δεν επιτρέπεται να διανύσει περισσότερα από 100 χλμ., χρησιμοποιώντας ελαστικά επίδειξης, τα οποία είναι πολύ πιο αργά από τα κανονικά.

Μεταβατική περίοδος

Πέρυσι, η ομάδα είχε μια κακή σεζόν για τα δικά της δεδομένα, καθώς οι κανονισμοί περιορισμού των διαστάσεων του δαπέδου στην περιοχή εμπρός από τους πίσω τροχούς έπληξαν την απόδοση των μονοθεσίων που υιοθετούσαν τη σχεδιαστική φιλοσοφία χαμηλού rake, με το πίσω μέρος να μην είναι πολύ ανασηκωμένο

Υπό τους εντελώς καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς που έχουν τεθεί σε ισχύ για το 2022, η Aston Martin αναμένεται να ξεπεράσει το εμπόδιο της περυσινής σεζόν και ευελπιστεί τα πράγματα για την ίδια να είναι καλύτερα φέτος.

 

Καθώς κατασκευάζονται οι καινούργιες εγκαταστάσεις της ομάδας στο Silverstone, η ομάδα του Lawrence Stroll έχει πραγματοποιήσει αρκετές προσλήψεις σημαντικών τεχνικών στελεχών από αντίπαλες ομάδες. 

Υπό τον Andy Green, ο οποίος έχει προαχθεί σε επικεφαλής τεχνικό στέλεχος, τον Απρίλιο θα ξεκινήσει να εργάζεται ως τεχνικός διευθυντής ο Dan Fallows, πρώην επικεφαλής του αεροδυναμικού τμήματος της Red Bull. Η Aston Martin απέσπασε επίσης τον επικεφαλής του αεροδυναμικού τμήματος της Mercedes, Eric Blandin, ενώ ο Luca Furbatto από την Alfa Romeo θα εκτελεί χρέη διευθυντή μηχανολογίας.

 

Οι άνθρωποι αυτοί όμως έχουν προσληφθεί πολύ αργά για να επηρεάσουν το σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου και οι καρποί της εργασίας τους θα γίνουν εμφανείς μόνο στη διαδικασία εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου και κυρίως στην προετοιμασία του μοντέλου του 2023.

 

Επίσης, η Aston Martin έχει αποσπάσει από τη Red Bull τον Andrew Alessi, ο οποίος θα αναλάβει χρέη επικεφαλής τεχνικών λειτουργιών και τον Heath Cade, ο οποίος ορίστηκε επικεφαλής στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού. Από την ομάδα αποχώρησε η επικεφαλής στρατηγικής αγώνα, Bernadette Collins.

Η Aston Martin διαθέτει και καινούργιο διευθυντή ομάδας: τον Λουξεμβουργιανό Mike Krack, ο οποίος έρχεται από το αγωνιστικό τμήμα της BMW. O Krack προειδοποίησε ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιήσει μεγάλες αλλαγές στην ομάδα φέτος.

Η βρετανική ομάδα έχει καταστρώσει ένα φιλόδοξο πενταετές σχέδιο με στόχο την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, με πολλά καινούργια στελέχη.

Αντιθέτως, απαράλλακτο είναι το οδηγικό δίδυμο, με τους Sebastian Vettel και Lance Stroll να είναι team-mates για δεύτερη διαδοχική σεζόν.