H AlphaTauri παρουσίασε το μονοθέσιό της για τη φετινή σεζόν της Formula 1, την AT03. Εξετάζουμε τις περιοχές του μονοθεσίου που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Μαζί με ψηφιακές εικόνες του μονοθεσίου, που αποκαλύπτουν τον ελαφρώς τροποποιημένο χρωματισμό της AT03, η AlphaTauri δημοσιοποίησε και μερικές εικόνες που δείχνουν το ψηφιακό μονοθέσιο στην πίστα της Imola. Αύριο (15 Φεβρουαρίου), η AlphaTauri θα πραγματοποιήσει το shakedown της ΑΤ03, η οποία θα γίνει το δεύτερο φετινό μονοθέσιο της Formula 1 που κατεβαίνει στην πίστα.

Αν και το εμπρός μέρος της AT03 δε φαίνεται πολύ… περιπετειώδες, με τους αεροδυναμιστές να έχουν ακολουθήσει συντηρητικές λύσεις ως επί το πλείστο, η τοποθέτηση των ψυγείων είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

To ρύγχος είναι αρκετά ογκώδες και μακρύ, καθώς εκτείνεται έως το εμπρός πτερύγιο της αεροτομής. Η χορδή των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής είναι αρκετά μεγάλη -αλλά όχι όσο της Aston Martin- και η περιοχή γύρω από το ρύγχος ελαφρώς ανασηκωμένη, για να περνάει αέρας από κάτω και να κατευθύνεται στα πλευρικά τούνελ Venturi.

Μικρές γεννήτριες στροβίλων (vortex generators) υφίστανται στα δύο πίσω πτερύγια της εμπρός αεροτομής (κοντά στο ρύγχος και στα άκρα τους), προς βελτίωση της ροής αέρα στις πιο πίσω περιοχές του μονοθεσίου.

Το τεχνικό τμήμα της ΑlphaTauri φαίνεται ότι έχει σκεφτεί κάτι πρωτότυπο όσον αφορά την είσοδο των τούνελ Venturi, καθώς το εξωτερικό κανάλι φαίνεται να διοχετεύει αέρα προς τα πλαϊνά του μονοθεσίου, ενδεχομένως για να μειώσει την πίεση στην περιοχή αυτή, ή για να απομακρύνει αέρα που είναι διαταραγμένος από την περιστροφή των εμπρός ελαστικών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα καλύμματα των ψυγείων, με τετραγωνικές εισαγωγές αέρα που είναι τοποθετημένες εμπρός από το άνοιγμα cockpit, όπως είδαμε σε Aston Martin και McLaren. Η AT03 παρουσιάζει έντονη η εσοχή κάτω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Πολύ ενδιαφέρουσα και η μικρή γωνία κλίσης των ψυγείων, κάτι που δεν έχουμε δει σε φετινό μονοθέσιο μέχρι στιγμής.

Το πίσω μέρος των ψυγείων εκτείνεται έως την περιοχή εμπρός από τους πίσω τροχούς, την οποία οι ομάδες που έχουν παρουσιάσει τα μονοθέσιά τους μέχρι στιγμής, έχουν προσπαθήσει να αφήσουν ελεύθερη. Αυτό συμβαίνει διότι οι αεροδυναμιστές προσπαθούν να κατευθύνουν τον αέρα επάνω από το διαχύτη.

 

Η AlphaTauri έχει ακολουθήσει μια διαφορετική φιλοσοφία και αντί να κατευθύνει τον αέρα που περνάει κάτω από τα καλύμματα ψυγείων στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, χρησιμοποιεί την καθοδική κλίση τους για να ωθήσει προς το επάνω μέρος του διαχύτη τη ροή αέρα που περνάει επάνω από τα ψυγεία.

 

Σε αυτή τη διαμόρφωση βοηθάει και το πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα. Το πλάτος του αυξάνεται σημαντικά εκεί όπου συναντά τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, διοχετεύοντας το θερμό αέρα προς τα κατώτερα πτερύγια της πίσω αεροτομής βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση του διαχύτη.

Κάτω από αυτή τη διαπλάτυνση του καλύμματος του κινητήρα στο πίσω μέρος, λογικά πρέπει στεγάζεται ένα από τα ψυγεία. Ενδιαφέρον είναι επίσης και το οριζόντιο διαχωριστικό στον αεραγωγό του κινητήρα, που κατανέμει τη ροή αέρα. To κάτω άνοιγμα καταλήγει λογικά προς το συμπιεστή του τούρμπο του V6, ενώ το επάνω άνοιγμα πιθανότατα παρέχει αέρα στο ψυγείο που βρίσκεται επάνω από το κιβώτιο.

Η γεωμετρία των αναρτήσεων παραμένει όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια, με push rod στον εμπρός άξονα και pull rod πίσω. Ο σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης είναι πιο παραδοσιακός, ενώ πέρυσι η ομάδα είχε ακολουθήσει τη φιλοσοφία της Red Bull με το εμπρός μέρος του πλαισίου δύο τμημάτων (double bulkhead).

H AlphaTauri προμηθεύεται τις αναρτήσεις και το κιβώτιο από την Red Bull Technology, καθώς και το υδραυλικό σύστημα και όσα άλλα εξαρτήματα επιτρέπεται από τους κανονισμούς να μοιράζονται μεταξύ τους οι ομάδες.

Επειδή όμως αυτά τα εξαρτήματα είναι φετινών προδιαγραφών, είναι και πιο ακριβά, γεγονός που θα ωθήσει την AlphaTauri στο ανώτατο όριο εξόδων των 140 εκατομμυρίων δολαρίων. Το αυξημένο κόστος των εξαρτημάτων αυτών ενδέχεται να παρεμποδίσει την παρουσίαση αναβαθμίσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Η AlphaTauri θα διατηρήσει και φέτος το ίδιο οδηγικό δίδυμο, με τον πολύ καλό Pierre Gasly πιθανότατα να εξερευνεί τις μελλοντικές επιλογές του. Ο Γάλλος δήλωσε ότι στοχεύει σε συχνούς τερματισμούς εντός των πρώτων πέντε, ή και υψηλότερα, εάν το μονοθέσιο έχει τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο.

Από την πλευρά του, ο Yuki Tsunoda σίγουρα θα πρέπει να βελτιώσει την απόδοσή του στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1 αν θέλει να πείσει ότι ανήκει εκεί. Ο μικρόσωμος Ιάπωνας βελτίωσε τις εμφανίσεις του στο τέλος της περυσινής σεζόν, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά χρειάζεται και καλύτερα αποτελέσματα στους αγώνες.