Η MINI επεκτείνει τη γκάμα της σε νέες κατηγορίες καθώς εξηλεκτρίζεται και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το καινούριο Countryman, που θα κυκλοφορήσει το 2023. Από την παρουσίασή του το 2010, το πρωτοποριακό μοντέλο άνοιξε το δρόμο για να επεκταθεί η MINI πέρα από τις ρίζες του μικρού hatchback.
Η ανάγκη να μεγαλώσει το μοντέλο προέκυψε γιατί θα πρέπει να υπάρξει ένα μικρότερο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV κάτω από το Countryman στη γκάμα της μάρκας, αφού έχει επιβεβαιωθεί ότι έρχεται ένα αυτοκίνητο, κατηγορίας «premium compact», που θα μπορούσε είναι ένα μεγάλο MPV με στοιχεία από το Urbanaut concept car.
Έτσι το επόμενο Countryman θα γίνει το μεγαλύτερο MINI που κατασκευάστηκε ποτέ και οι κατασκοπευτικές μας φωτογραφίες του νέου αυτοκινήτου σε πρωτότυπη μορφή αποκαλύπτουν την αύξηση μεγέθους. Το σημερινό αυτοκίνητο έχει μήκος περίπου 4,3 μέτρα, αλλά το νέο θα έιναι σχεδόν 4,5 μέτρα, αφήνοντας χώρο για το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV. Έτσι, το νέο Countryman σχεδόν θα ανέβει κατηγορία και θα ανταγωνιστεί στην αγορά τα Audi Q3 και το Volvo XC40.
Η σχεδιαστική γλώσσα της MINI θα εξελιχθεί. Μια πρώτη ιδέα θα πάρουμε από το 3θυρο Hatchback επόμενης γενιάς, το οποίο θα είναι το πρώτο από τις πολλές αφίξεις της MINI την επόμενη χρονιά. Ωστόσο, εικόνες που διέρρευσαν από την Κίνα δείχνουν ήδη μια αλλαγή της μάσκας των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Το νέο SUV θα χρησιμοποιεί μια εξέλιξη της πλατφόρμας του σημερινού μοντέλου, γνωστή ως FAAR και η κατασκευή του θα μεταφερθεί από την Ολλανδία σε μια γραμμή παραγωγής της BMW στη Λειψία της Γερμανίας.
Όσον αφορά τους κινητήρες, το σημερινό Countryman PHEV πιθανότατα θα αντικατασταθεί από μια ήπια υβριδική 48V έκδοση, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρχει και μια αμιγώς ηλεκτρική. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα αρχίζει με τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων turbo, των 136 ίππων, με τιμή εκκίνησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 33.500 ευρώ.
Αυτός ο κινητήρας θα είναι η βάση της ήπιας υβριδικής έκδοσης των 48V, με την ονομασία Countryman Cooper και 170 ίππους. Θα υπάρχει επίσης η έκδοση Cooper S, όπως αποδεικνύεται από την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης του πρωτότυπου αυτοκινήτου δοκιμών. Αυτή θα διατηρήσει τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων της MINI, αλλά θα εξηλεκτριστεί στα 48V για περισσότερη δύναμη και μειωμένες εκπομπές ρύπων με ισχύ 218 ίππων.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Countryman θα είναι η πιο ριζοσπαστική προσθήκη στη γκάμα. Δεν έχουμε δει ακόμη κάτι αντίστοιχο από τη MINI ή τη μητρική εταιρεία, BMW, σε αυτή την πλατφόρμα, αλλά σε μια παρουσίαση το 2017 η BMW αποκάλυψε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με FAAR θα χρησιμοποιούν μπαταρία τουλάχιστον 60 kWh για αυτονομία 450 χιλιομέτρων και θα έχουν ισχύ 136 ή 258 ίππων. Δεν αποκλείεται και μια τετρακίνητη έκδοση του Countryman με δύο ηλεκτροκινητήρες.