Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το πρωτότυπο Volkswagen ID. Buzz
Με την παρουσίαση του Volkswagen ID.Buzz να έχει οριστεί για το Μάρτιο, βγήκαμε στο δρόμο, πίσω από το τιμόνι μιας πρωτότυπης εκδοχής του και διαπιστώσαμε ότι έχει πολλά που μας ενθουσιάζουν.
Λίγα μοντέλα έχουν τόσο εμβληματική εμφάνιση όσο αυτή του van, Volkswagen Type 2. Το original MINI ίσως, και πιθανότατα το Fiat 500; Ανεξάρτητα από αυτό όμως, το γερμανικό microbus είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο, με τη λατρεία για αυτό να φτάνει από τη μία άκρη της γης στην άλλη.
Κατά καιρούς η Volkswagen προσπάθησε να αναβιώσει το Type 2. Από την αρχή της νέας χιλιετίας έχουν κάνει την εμφάνισή τους τέσσερα concept, με το πιο πρόσφατο από αυτά, το ID.Buzz να είναι έτοιμο να κάνει την επίσημη αποκάλυψή του μέσα στον επόμενο μήνα.
Αλλά για να πάρουμε μια ιδέα για το τι μας περιμένει και για το αν το Buzz αποτελεί μια πραγματική μετενσάρκωση του θρυλικού Bulli, η Volkswagen μας προσκάλεσε να δοκιμάσουμε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, σε σχεδόν τελική μορφή, στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τα συστατικά που χρησιμοποιούνται είναι γνωστά, με το ID.Buzz να πατάει στην πλατφόρμα MEB, που είναι κοινή με αυτή των άλλων ηλεκτρικών του Ομίλου, όπως το Volkswagen ID.3, Skoda Enyaq και το Audi Q4 e-tron. Επίσης, έχει τις ίδιες μπαταρίες, και κινητήρες, αλλά και μεγάλο μέρος του λογισμικού που χρησιμοποιείται είναι κοινό. Τα πρώτα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν θα είναι όλα πισωκίνητα, αλλά όπως έγινε με τα Enyaq και Q4, λίγο αργότερα θα είναι διαθέσιμες και οι τετρακίνητες εκδόσεις του ID.Buzz.
Επαγγελματική… δουλειά
Εμείς πήραμε τα κλειδιά της έκδοσης ID.Buzz Cargo, παρόμοια με Ford Transit, που διαθέτει συρόμενες πόρτες πίσω και τρεις στη σειρά θέσεις εμπρός. Ωστόσο, η επιβατική έκδοση θα παρουσιαστεί επίσης τον Μάρτιο, με τις διαφορές της να εστιάζονται στα κρύσταλλα που θα έχει αντί για λαμαρίνες περιμετρικά του αμαξώματος και ψηλά, όπως και τα επιπλέον καθίσματα που θα έχει στο πίσω μέρος. Η παραγωγή και των δύο εκδόσεων ξεκινάει την άνοιξη, ενώ κάποια στιγμή αναμένεται να παρουσιαστεί και μια έκδοση ID.Buzz τροχόσπιτο.
Δυστυχώς, καθώς το van δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα επίσημα, κάποια στοιχεία του κρατήθηκαν μυστικά σε αυτή τη φάση. Για παράδειγμα, δεν έχουμε ακόμα επίσημες πληροφορίες σχετικά με τη φόρτιση, ενώ και το εσωτερικό παραμένει καλυμμένο με καμουφλάζ, ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης που είχαμε. Οι μόνες τρύπες που είχαν γίνει στην παχιά τσόχα που κάλυπτε το εσωτερικό, ήταν στα σημεία που βρίσκεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων και η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων.
Η διάταξη είναι ίδια με αυτή που συναντάμε και στο ID.3. Η οθόνη είναι στραμμένη προς τον οδηγό, αλλά εξακολουθεί να παρουσιάζει αυτή την υστέρηση στην απόκριση, αλλά και την ευκολία που έχουν τα συστήματα που συναντάμε στα μοντέλα της Kia και της Hyundai. Όπως και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι τοποθετημένα κάτω από την οθόνη, με το χειρισμό τους να μην είναι εύκολος.
Κάθεσαι ψηλά, όπως ακριβώς και στα περισσότερα επαγγελματικά οχήματα, με εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός. Ωστόσο, προς τα πίσω η ορατότητα είναι περιορισμένη, όπως εξάλλου συμβαίνει σε κάθε van, λόγω της έλλειψης πλευρικών και πίσω παραθύρων. Από την άλλη όμως μπορείς να αξιοποιήσεις το μικρό κύκλο στροφής, των μόλις 11 μέτρων, χάρη και στη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας.
Άνετο και σταθερό
Πέριξ της πόλης το Buzz είναι σφιχτό, προσφέροντας καλό έλεγχο. Ακόμα και με τους τροχούς 20 ιντσών (μεγαλύτεροι 21 ιντσών θα είναι επίσης διαθέσιμοι) δεν παρουσιάζει κραδασμούς πάνω από τις κακοτεχνίες, όπως ίσως θα περίμενε κανείς να κάνει ένα αυτοκίνητο του είδους. Ακόμα και σε αυτή τη φάση της εξέλιξής του, ως πρωτότυπο, παρουσιάζεται καλά… βιδωμένο, με ραφιναρισμένη συμπεριφορά σε όλες τις ταχύτητες.
Ακόμα και όταν ανεβάσεις ρυθμό διαπιστώνεις ότι συμπεριφέρεται εντυπωσιακά. Όντας πισωκίνητο, νιώθεις αυτή την αίσθηση, ότι σε σπρώχνουν και δεν σε τραβούν οι 204 ίπποι και τα 310 Nm ροπής που το καθιστούν και πραγματικά γρήγορο, ειδικά με το χώρο φόρτωσης άδειο.
Είναι επίσης και ευέλικτο. Το τιμόνι είναι γρήγορο και η πρόσφυση καλή. Η κλίση του αμαξώματος είναι μικρή για ένα τόσο ψηλό όχημα και ο μικρός πρόβολος βοηθάει να τοποθετήσεις το εμπρός μέρος εκεί ακριβώς που θέλεις. Σίγουρα δεν το αισθάνεσαι πιο πλαδαρό από τα αδελφά μοντέλα στα οποία βασίζεται.
Ίδια είναι τα σχόλιά μας σχετικά με το ραφιναρισμένο χαρακτήρα του μοντέλου και στον αυτοκινητόδρομο. Το ID. Buzz είναι πραγματικά άνετο ακόμα και με ταχύτητες 100 χλμ./ώρα, τόσο όσον αφορά τη διαδρομή της ανάρτησης, όσο και τη μόνωση που εξαφανίζει κάθε θόρυβο. Δεν έχει κανένα πρόβλημα να φτάσει αυτές τις ταχύτητες, με την προσπέραση να είναι παιχνιδάκι.
Υποσχόμενο…
Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα στοιχεία προδιαγραφών, φαίνεται ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για την αυτονομία του. Ο υπολογιστής ταξιδιού στο δικό μας αυτοκίνητο, έδειχνε περίπου 290 χιλιόμετρα, με το υπόλοιπο φόρτισης να είναι 77%, γεγονός που υποδηλώνει ότι η αυτονομία των περίπου 400 χιλιομέτρων σε κανονικές συνθήκες μοιάζει εφικτή.
Αναμένουμε -χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί ακόμα- ότι το ID.Buzz θα έχει δυνατότητα φόρτισης 135 kW (τουλάχιστον ως επιπλέον επιλογή). Αυτό θα σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από 10-80% σε περίπου μισή ώρα, ενώ σε wallbox 7 kW η διαδικασία θα διαρκεί περίπου 13 ώρες. Σύντομα αναμένεται να είναι διαθέσιμες, τόσο μικρότερη, όσο και μεγαλύτερη μπαταρία, από αυτή των 77 kWh του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Οι τιμές και οι τεχνικές προδιαγραφές αναμένεται να γίνουν γνωστές τις επόμενες εβδομάδες, οπότε και θα μπορούμε να αξιολογήσουμε καλύτερα το χώρο φόρτωσης και τη μεταφορική του ικανότητα. Ωστόσο, με μήκος 4,7 μ. και πλάτος σχεδόν 2 μ., με μεταξόνιο σχεδόν 3 μ., η Volkswagen υποστηρίζει ότι το Buzz θα είναι ικανό να μεταφέρει δύο παλέτες, με το συνολικό όγκο να ανέρχεται σε 4 κυβικά μέτρα. Μεγάλος, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τα 6 κυβικά μέτρα του μικρότερου Ford Transit Custom.
Συμπέρασμα
Το Volkswagen ID.Buzz μοιάζει να είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά van που θα ήθελες να έχεις στην κατοχή σου, όχι μόνο επειδή θα σου εξοικονομήσει χρήματα, αλλά κυρίως επειδή είναι εύκολο να ζεις μαζί του. Αναμένουμε ότι θα έχει μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση, εντυπωσιακές επιδόσεις και αξιόλογη ευελιξία. Επίσης, η σχεδίασή του αναμένεται να κλέψει αρκετές… καρδιές.