Διαβάστε στο motorone.gr: Σφραγίζοντας το θόρυβο έξω από τη νέα BMW i7
Με στόχο την ηχομόνωση και την ευεξία, το μοντέλο υποβάλλεται σε ειδικές δοκιμές.
Το επίπεδο ευεξίας στο εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού BMW i7 καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την απουσία ενοχλητικών θορύβων. Έτσι τα πρωτότυπα μοντέλα προ-παραγωγής περνούν ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ακουστικών δοκιμών. Στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) του Μονάχου, εξετάζονται όλοι ήχοι. Οι θόρυβοι από τον κινητήρα και την κύλιση αναλύονται λεπτομερώς όπως και οι αεροδυναμικοί ήχοι και οι κραδασμοί, ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο.
Η διαδικασία περιλαμβάνει την ακριβή ρύθμιση της ακουστικής προστασίας των πεζών και του ήχου που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας. Ο οδηγός της i7 μπορεί να επιλέξει μεταξύ της απουσίας θορύβων ή του BMW IconicSounds Electric που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον Hans Zimmer.
Οι ακουστικές δοκιμές είναι ειδικά σχεδιασμένες για να επιτρέπουν τη ρεαλιστική προσομοίωση όλων των οδηγικών καταστάσεων. Εδώ, οι όποιοι ενοχλητικοί θόρυβοι που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο δρόμο, αναπαράγονται και, επιλεκτικά εξαλείφονται.
Η BMW i7 φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τα υψηλά πρότυπα της πολυτελούς κατηγορίας και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για την ακουστική άνεση. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, την ακαμψία του αμαξώματος και στα ελαστικά με ηχοαπορροφητικό αφρό στο εσωτερικό βοηθούν στην μείωση των θορύβων και των κραδασμών.
Προκειμένου να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα όλων των μέτρων και υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες, οι μηχανικοί εξέλιξης του FIZ North χρησιμοποιούν έναν ακουστικό κλιματικό θάλαμο ειδικά σχεδιασμένο για το σκοπό αυτό. Εδώ μπορούν να προσομοιώνονται όλες οι συνθήκες και να αναλύονται όλες οι πηγές θορύβου, όπως το σύστημα κλιματισμού σε πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Η αεροακουστική της BMW i7 τελειοποιείται με τις σμιλεμένες επιφάνειες του αμαξώματος, τις χωνευτές χειρολαβές θυρών, τους αεροδυναμικούς εξωτερικούς καθρέπτες και το σχεδόν τελείως κλειστό κάτω μέρος του αμαξώματος.
Εκτός από τον θόρυβο και τους κραδασμούς που προέρχονται από το ίδιο το όχημα, εξωτερικές πηγές θορύβου που μπορεί να επηρεάσουν την άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο νέος ακουστικός προσομοιωτής του FIZ North επιτρέπει την αναπαραγωγή του θορύβου που εκπέμπεται στην καθημερινή κυκλοφορία, όπως ήχους από τα διερχόμενα φορτηγά. Πολυάριθμα ηχεία χρησιμοποιούνται για την προβολή αυτών των ήχων στα πρωτότυπα οχήματα από όλες τις διευθύνσεις για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας της ηχομόνωσης της καμπίνας.
Ένας από τους τρόπους με τον οποίο επιτυγχάνεται η προστασία από εξωτερικούς και εσωτερικούς θορύβους είναι μέσω ηχοαπορροφητικών υλικών ενσωματωμένων στις επενδύσεις του αυτοκινήτου, στις κολώνες, στα καθίσματα, στην επένδυση οροφής και στην πίσω εταζέρα. Την τελική πινελιά προσθέτει το ηχομονωτικό γυαλί, ενώ στοιχεία fleece στις πόρτες στα μαρσπιέ καθώς και στους θόλους των τροχών μειώνουν το θόρυβο κύλισης.
Στο FIZ North γίνεται επίσης μια ανάλυση ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, κατά την οποία πρωτότυπα μοντέλα εκτίθενται σε ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Έτσι δοκιμάζεται η ευαισθησία των ηλεκτρικών συστημάτων σε παρεμβολές και ελέγχεται η αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον ώστε να εξασφαλίζεται η λήψη online δεδομένων, τηλεφωνικών, ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών σημάτων και σημάτων του συστήματος πλοήγησης.