Διαβάστε στο motorone.gr: Προσθήκη 3 κιλών στο βάρος των μονοθέσιων της F1
Συμβαίνει πολύ συχνά στη Formula 1, πράγματα μεγάλης σημασίας να καθορίζονται στο παρασκήνιο. Όπως είχαμε αναφέρει στο τεστ της Βαρκελώνης, σχεδόν όλα τα μονοθέσια του grid της Formula 1 ήταν υπέρβαρα, εκτός από αυτό της Alfa Romeo. Επίσης, το μονοθέσιο της McLaren ήταν πολύ κοντά στο ελάχιστο επιτρεπτό όριο. Ωστόσο, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, είχε δηλώσει για το ελάχιστο όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων: «Πρέπει να το αυξήσουμε για το καλό του σπορ». Πιο πολύ για το καλό της ομάδας του θα προσθέταμε εμείς…
click here
Το όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων έχει ήδη αυξηθεί πολλές φορές μέχρι στιγμής. Τα περυσινά μονοθέσια ζύγιζαν 752 κιλά, ωστόσο σε αυτά φαίνεται ότι θα προστεθούν φέτος περισσότερα από 45. Πάνω από 50% του επιπλέον βάρους προέρχεται από τα πιο αυστηρά crash test, με το φορτίο στο οποίο υπόκειται το ρύγχος και τα πλαϊνά του cockpit να έχει διπλασιαστεί. Παράλληλα, το επιπλέον βάρος των τροχών με ζάντες 18’’ ξεπερνάει τα 11 κιλά.
click here
H αρχική έκδοση των φετινών τεχνικών κανονισμών προέβλεπε ότι το ελάχιστο βάρος (συμπεριλαμβανομένων 80 κιλών για τον οδηγό και τον εξοπλισμό του) θα ήταν 775 κιλά. Το όριο αυτό αρχικά ανέβηκε στα 790 κιλά , έπειτα στα 792 και στη συνέχεια στα 795 κιλά, έπειτα από εκκλήσεις των ομάδων. Στην πιο πρόσφατη έκδοση των τεχνικών κανονισμών, που δημοσιεύθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, έχει προστεθεί 1 κιλό στο ελάχιστο βάρος της μονάδας ισχύος (151 κιλά), συνεπώς, το συνολικό βάρος αυξήθηκε στα 796 κιλά.
Τώρα σύμφωνα με τις πληροφορίες της ελβετικής εφημερίδας Blick καθώς και του ιταλικού ειδικού Τύπου, το ελάχιστο όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων θα αυξηθεί περαιτέρω, κατά 3 κιλά. Υπό τους όρους της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας που έχουν υπογράψει οι ομάδες με την Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 και τη FIA, αν οι δύο τελευταίες συμφωνήσουν σε κάποια αλλαγή μαζί 8 από τις 10 ομάδες, αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί.
FerrariMcLarenMercedes
Red BullAlfa Romeo
Σϋμφωνα με ιταλικές πηγές, φαίνεται ότι 9 ομάδες -όλες πέραν της Alfa Romeo- ζήτησαν αύξηση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων. Μάλιστα, αναφέρεται ότι κάποιες ομάδες έκαναν λόγο ακόμα και για 10 με 15 κιλά, λόγω των οικονομικών κανονισμών. Όπως πάντα στα καλά παζάρια, πάντα η αρχική τιμή απέχει πολύ από τον πραγματικό στόχο. Το φετινό όριο προϋπολογισμού των ομάδων είναι 140 εκατομμύρια δολάρια. Κατά τους ισχυρισμούς ορισμένων ομάδων, θα είναι αρκετά δύσκολο υπό αυτό το πλαίσιο να καταφέρουν να επενδύσουν στην εξέλιξη που θα τους αποφέρει την απαιτούμενη ελάττωση βάρους.
H FIA δεν ήταν πρόθυμη να αλλάξει το όριο βάρους λόγω των οικονομικών κανονισμών και σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπήρχε επίσης η πρόθεση το όριο να μη φτάσει τον αριθμό των 800 κιλών. Οπότε, βρέθηκε ένας συμβιβασμός, που δεν απομακρύνεται πολύ από τις αρχικές προθέσεις της FIA.
Η αύξηση του ορίου βάρους αιτιολογήθηκε με τους ακολουθους τρόπους: 1 επιπλέον κιλό προστέθηκε λόγω των τροχών, που είναι βαρύτεροι από τα αρχικά πρωτότυπα ζάντας/ ελαστικού. Οι ζάντες θα είναι ίδιες για όλους και τις προμηθεύει η BBS. Ένα επιπλέον κιλό προστέθηκε για τα καλύμματα των τροχών, επίσης ίδια για όλους, που δεν είχαν υπολογιστεί αρχικά στο συνολικό βάρος και τέλος ακόμα ένα κιλό λόγω ενισχύσεων που αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν οι ομάδες στο δάπεδο των μονοθεσίων, έπειτα από διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο τεστ της Βαρκελώνης.
Ο μεγάλος χαμένος αυτής της υπόθεσης είναι φυσικά η ομάδα της Alfa Romeo, μία από τις πρώτες που είχαν αναφέρει δημοσίως πόσο δύσκολο θα είναι να φτάσουν το ελάχιστο όριο βάρους τα φετινά μονοθέσια. Παρότι κατάφερε να πετύχει τον -περίπου…- γνωστό εδώ και καιρό στόχο, δέχθηκε… γκολ από τα αποδυτήρια και δε θα επιβραβευθεί για την αποδοτικότητά της. Αν η βελτίωση της αξιοπιστίας της C42 δεν απαιτήσει αύξηση βάρους, η ομάδα θα έχει περισσότερες επιλογές στην επίτευξη ιδανικής κατανομής βάρους, που οδηγεί σε καλύτερο στήσιμο, με την προσθήκη έρματος, αλλά το πλεονέκτημα δε θα είναι τόσο μεγάλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσθήκη 10 κιλών ισοδυναμεί με απώλεια 0,3 δλ. στο γύρο, σε μια πίστα σαν της Βαρκελώνης.
click here
Το όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων έχει ήδη αυξηθεί πολλές φορές μέχρι στιγμής. Τα περυσινά μονοθέσια ζύγιζαν 752 κιλά, ωστόσο σε αυτά φαίνεται ότι θα προστεθούν φέτος περισσότερα από 45. Πάνω από 50% του επιπλέον βάρους προέρχεται από τα πιο αυστηρά crash test, με το φορτίο στο οποίο υπόκειται το ρύγχος και τα πλαϊνά του cockpit να έχει διπλασιαστεί. Παράλληλα, το επιπλέον βάρος των τροχών με ζάντες 18’’ ξεπερνάει τα 11 κιλά.
click here
H αρχική έκδοση των φετινών τεχνικών κανονισμών προέβλεπε ότι το ελάχιστο βάρος (συμπεριλαμβανομένων 80 κιλών για τον οδηγό και τον εξοπλισμό του) θα ήταν 775 κιλά. Το όριο αυτό αρχικά ανέβηκε στα 790 κιλά , έπειτα στα 792 και στη συνέχεια στα 795 κιλά, έπειτα από εκκλήσεις των ομάδων. Στην πιο πρόσφατη έκδοση των τεχνικών κανονισμών, που δημοσιεύθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, έχει προστεθεί 1 κιλό στο ελάχιστο βάρος της μονάδας ισχύος (151 κιλά), συνεπώς, το συνολικό βάρος αυξήθηκε στα 796 κιλά.
Τώρα σύμφωνα με τις πληροφορίες της ελβετικής εφημερίδας Blick καθώς και του ιταλικού ειδικού Τύπου, το ελάχιστο όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων θα αυξηθεί περαιτέρω, κατά 3 κιλά. Υπό τους όρους της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας που έχουν υπογράψει οι ομάδες με την Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 και τη FIA, αν οι δύο τελευταίες συμφωνήσουν σε κάποια αλλαγή μαζί 8 από τις 10 ομάδες, αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί.
FerrariMcLarenMercedes
Red BullAlfa Romeo
Σϋμφωνα με ιταλικές πηγές, φαίνεται ότι 9 ομάδες -όλες πέραν της Alfa Romeo- ζήτησαν αύξηση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων. Μάλιστα, αναφέρεται ότι κάποιες ομάδες έκαναν λόγο ακόμα και για 10 με 15 κιλά, λόγω των οικονομικών κανονισμών. Όπως πάντα στα καλά παζάρια, πάντα η αρχική τιμή απέχει πολύ από τον πραγματικό στόχο. Το φετινό όριο προϋπολογισμού των ομάδων είναι 140 εκατομμύρια δολάρια. Κατά τους ισχυρισμούς ορισμένων ομάδων, θα είναι αρκετά δύσκολο υπό αυτό το πλαίσιο να καταφέρουν να επενδύσουν στην εξέλιξη που θα τους αποφέρει την απαιτούμενη ελάττωση βάρους.
H FIA δεν ήταν πρόθυμη να αλλάξει το όριο βάρους λόγω των οικονομικών κανονισμών και σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπήρχε επίσης η πρόθεση το όριο να μη φτάσει τον αριθμό των 800 κιλών. Οπότε, βρέθηκε ένας συμβιβασμός, που δεν απομακρύνεται πολύ από τις αρχικές προθέσεις της FIA.
Η αύξηση του ορίου βάρους αιτιολογήθηκε με τους ακολουθους τρόπους: 1 επιπλέον κιλό προστέθηκε λόγω των τροχών, που είναι βαρύτεροι από τα αρχικά πρωτότυπα ζάντας/ ελαστικού. Οι ζάντες θα είναι ίδιες για όλους και τις προμηθεύει η BBS. Ένα επιπλέον κιλό προστέθηκε για τα καλύμματα των τροχών, επίσης ίδια για όλους, που δεν είχαν υπολογιστεί αρχικά στο συνολικό βάρος και τέλος ακόμα ένα κιλό λόγω ενισχύσεων που αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν οι ομάδες στο δάπεδο των μονοθεσίων, έπειτα από διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο τεστ της Βαρκελώνης.
Ο μεγάλος χαμένος αυτής της υπόθεσης είναι φυσικά η ομάδα της Alfa Romeo, μία από τις πρώτες που είχαν αναφέρει δημοσίως πόσο δύσκολο θα είναι να φτάσουν το ελάχιστο όριο βάρους τα φετινά μονοθέσια. Παρότι κατάφερε να πετύχει τον -περίπου…- γνωστό εδώ και καιρό στόχο, δέχθηκε… γκολ από τα αποδυτήρια και δε θα επιβραβευθεί για την αποδοτικότητά της. Αν η βελτίωση της αξιοπιστίας της C42 δεν απαιτήσει αύξηση βάρους, η ομάδα θα έχει περισσότερες επιλογές στην επίτευξη ιδανικής κατανομής βάρους, που οδηγεί σε καλύτερο στήσιμο, με την προσθήκη έρματος, αλλά το πλεονέκτημα δε θα είναι τόσο μεγάλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσθήκη 10 κιλών ισοδυναμεί με απώλεια 0,3 δλ. στο γύρο, σε μια πίστα σαν της Βαρκελώνης.