Διαβάστε στο motorone.gr: Πόσα χρόνια ζωής έχουν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Η μπαταρία είναι βασικό στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η αντικατάστασή της μπορεί να είναι πολύ ακριβή. Ωστόσο, η διάρκεια ζωής δεν πρέπει να προκαλεί μεγάλη ανησυχία, αφού οι περισσότερες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί για να διαρκούν όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο. Βέβαια αυτό επηρεάζεται από τα χιλιόμετρα που κάνουμε, τη συντήρηση, τη συχνότητα φόρτισης και το μέγεθος της μπαταρίας.
click here
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα «γράψει» από 160.000 έως 320.000 χιλιόμετρα πριν η μπαταρία αρχίσει να μην είναι αποτελεσματική. Όλοι οι κατασκευαστές δίνουν ξεχωριστή εγγύηση για τη μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συνήθως γύρω στα οκτώ χρόνια, αλλά τις περισσότερες φορές αυτή δεν καλύπτει την μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας, που έρχεται με τα χρόνια και μειώνει την αυτονομία του οχήματος.
click here
Οι περισσότεροι κατασκευαστές αντικαθιστούν τη μπαταρία μόνο η μείωση της χωρητικότητας της είναι πάνω από 30% . Κάτω από αυτό θεωρείται φυσιολογική φθορά. Οι περισσότερες εγγυήσεις μεταβιβάζονται όταν πωλείται το αυτοκίνητο, επομένως τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εντός εγγύησης, καλύπτονται. Φυσικά πρέπει να ελέγξουμε τις λεπτομέρειες της εγγύησης πριν αγοράσουμε ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να μην έχουμε εκπλήξεις.
Εάν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος πρέπει να αντικατασταθεί, εκτός εγγύησης, ο ιδιοκτήτης μπορεί να δει έναν λογαριασμό μεταξύ 5.000 και 24.000 ευρώ, ανάλογα με τον κατασκευαστή, το μοντέλο και το μέγεθος της μπαταρίας. Όμως προβλήματα στη μπαταρία δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι θα χρειαστεί αντικατάσταση, αφού υπάρχει και το ενδεχόμενο της επισκευής στην αντιπροσωπεία του οχήματος ή σε ανεξάρτητους τεχνικούς.
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου και τις φορτίσεις, μειώνοντας τη μέγιστη χωρητικότητα τους κάθε φορά που φτάνουν στο 0% και κάθε φορά που φορτίζουν ως το 100%. Αυτό το συμβαίνει σε όλες τις συσκευές με μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως τα smartphones.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μπαταρίες διατηρούν περίπου το 70% της αρχικής τους χωρητικότητας μέχρι το τέλος της οκταετούς εγγύησης. Σε αυτό το διάστημα υπολογίζεται ότι θα έχουν γίνει 1.000-1.500 κύκλοι φόρτισης. Για να προστατεύσουμε τη μπαταρία πρέπει να τη φορτίζουμε έως το 80% και να μην πέφτει κάτω από το 20%. Πολλά ηλεκτρικά οχήματα έχουν λογισμικό που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν να σταματήσει η φόρτιση στο 80% ακόμα και αν το αυτοκίνητο παραμείνει στην πρίζα. Βεβαίως, έτσι μειώνεται η διαθέσιμη αυτονομία του οχήματος.
Όσο κι αν αργήσει, κάποια στιγμή η μπαταρία δεν θα μπορεί να αποθηκεύσει την ενέργεια που απαιτεί ένα ηλεκτρικό όχημα. Τότε υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε ανακυκλώνεται, είτε χρησιμοποιείται για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας σε εργοστάσια, εμπορικά κέντρα ή σπίτια.
Όταν πλέον δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ούτε για αποθήκευση ηλιακής ενέργειας, μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να διαλυθεί σε λεπτή σκόνη ενώ τα πολύτιμα ακατέργαστα ορυκτά, όπως το λίθιο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων προϊόντων, ακόμα και για την κατασκευή καινούριων μπαταριών αυτοκινήτων.
click here
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα «γράψει» από 160.000 έως 320.000 χιλιόμετρα πριν η μπαταρία αρχίσει να μην είναι αποτελεσματική. Όλοι οι κατασκευαστές δίνουν ξεχωριστή εγγύηση για τη μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συνήθως γύρω στα οκτώ χρόνια, αλλά τις περισσότερες φορές αυτή δεν καλύπτει την μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας, που έρχεται με τα χρόνια και μειώνει την αυτονομία του οχήματος.
click here
Οι περισσότεροι κατασκευαστές αντικαθιστούν τη μπαταρία μόνο η μείωση της χωρητικότητας της είναι πάνω από 30% . Κάτω από αυτό θεωρείται φυσιολογική φθορά. Οι περισσότερες εγγυήσεις μεταβιβάζονται όταν πωλείται το αυτοκίνητο, επομένως τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εντός εγγύησης, καλύπτονται. Φυσικά πρέπει να ελέγξουμε τις λεπτομέρειες της εγγύησης πριν αγοράσουμε ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να μην έχουμε εκπλήξεις.
Εάν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος πρέπει να αντικατασταθεί, εκτός εγγύησης, ο ιδιοκτήτης μπορεί να δει έναν λογαριασμό μεταξύ 5.000 και 24.000 ευρώ, ανάλογα με τον κατασκευαστή, το μοντέλο και το μέγεθος της μπαταρίας. Όμως προβλήματα στη μπαταρία δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι θα χρειαστεί αντικατάσταση, αφού υπάρχει και το ενδεχόμενο της επισκευής στην αντιπροσωπεία του οχήματος ή σε ανεξάρτητους τεχνικούς.
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου και τις φορτίσεις, μειώνοντας τη μέγιστη χωρητικότητα τους κάθε φορά που φτάνουν στο 0% και κάθε φορά που φορτίζουν ως το 100%. Αυτό το συμβαίνει σε όλες τις συσκευές με μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως τα smartphones.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μπαταρίες διατηρούν περίπου το 70% της αρχικής τους χωρητικότητας μέχρι το τέλος της οκταετούς εγγύησης. Σε αυτό το διάστημα υπολογίζεται ότι θα έχουν γίνει 1.000-1.500 κύκλοι φόρτισης. Για να προστατεύσουμε τη μπαταρία πρέπει να τη φορτίζουμε έως το 80% και να μην πέφτει κάτω από το 20%. Πολλά ηλεκτρικά οχήματα έχουν λογισμικό που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν να σταματήσει η φόρτιση στο 80% ακόμα και αν το αυτοκίνητο παραμείνει στην πρίζα. Βεβαίως, έτσι μειώνεται η διαθέσιμη αυτονομία του οχήματος.
Όσο κι αν αργήσει, κάποια στιγμή η μπαταρία δεν θα μπορεί να αποθηκεύσει την ενέργεια που απαιτεί ένα ηλεκτρικό όχημα. Τότε υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε ανακυκλώνεται, είτε χρησιμοποιείται για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας σε εργοστάσια, εμπορικά κέντρα ή σπίτια.
Όταν πλέον δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ούτε για αποθήκευση ηλιακής ενέργειας, μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να διαλυθεί σε λεπτή σκόνη ενώ τα πολύτιμα ακατέργαστα ορυκτά, όπως το λίθιο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων προϊόντων, ακόμα και για την κατασκευή καινούριων μπαταριών αυτοκινήτων.