Διαβάστε στο motorone.gr: Η BMW iX5 υδρογόνου σε χειμερινές δοκιμές
Η BMW συνεχίζει τις δοκιμές της iX5 υδρογόνου σε κρύο καιρό στη Σουηδία
Η BMW επιμένει στο υδρογόνο και επενδύει σε δοκιμές εξέλιξης σε ακραίες καιρικές συνθήκες στο κέντρο χειμερινών δοκιμών του Ομίλου στο Arjeplog, Σουηδία. Στόχος είναι να διασφαλίσει ότι το σύστημα κυψελών καυσίμου, οι δεξαμενές υδρογόνου, η μπαταρία και η μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου λειτουργούν σωστά και κάτω από αυτές τις ακραίες καιρικές συνθήκες.
Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες των -20 βαθμών Κελσίου, η BMW διαπίστωσε ότι το σύστημα υδρογόνου απέδειξε ότι λειτουργεί σωστά, προσφέροντας χρηστικότητα ανάλογη ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτονομία του μοντέλου υδρογόνου δεν επηρεάζεται από το κρύο, ενώ και ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών καυσίμου γίνεται σε μόλις τρία με τέσσερα λεπτά της ώρας.
«Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG , τομέας Εξέλιξης. «Πιστεύουμε ότι για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 125 kW/170 hp.
Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW (374 ίππους) όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Και η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες των -20 βαθμών Κελσίου, η BMW διαπίστωσε ότι το σύστημα υδρογόνου απέδειξε ότι λειτουργεί σωστά, προσφέροντας χρηστικότητα ανάλογη ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτονομία του μοντέλου υδρογόνου δεν επηρεάζεται από το κρύο, ενώ και ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών καυσίμου γίνεται σε μόλις τρία με τέσσερα λεπτά της ώρας.
«Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG , τομέας Εξέλιξης. «Πιστεύουμε ότι για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 125 kW/170 hp.
Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW (374 ίππους) όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Και η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.