Διαβάστε στο motorone.gr: F1: H Ferrari έχει καλύψει τη διαφορά ιπποδύναμης
Η Ferrari εκτιμά ότι με την καινούργια μονάδα ισχύος που έχει παρουσιάσει φέτος, έχει καταφέρει να καλύψει τη διαφορά 20-25 ίππων που τη χώριζε από τις κορυφαίες πέρυσι.
Στις φετινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, τόσο οι άνθρωποι της Mercedes όσο και της Red Bull, είχαν εκφράσει την άποψη ότι η φετινή μονάδα ισχύος της Ferrari διαθέτει περισσότερη ιπποδύναμη από αυτές της γερμανική ομάδας και της Honda, την οποία χρησιμοποιούν υπό την ονομασία Red Bull Powertrains οι δύο ομάδες της αυστριακής εταιρείας ενεργειακών ποτών. Πέραν της βελτιωμένης απόδοσης, η μονάδα ισχύος της Ferrari επέδειξε επίσης άριστη αξιοπιστία, καλύπτοντας σχεδόν 4.000 χλμ. στο μονοθέσιο της Scuderia, χωρίς να παρουσιάσει κανένα πρόβλημα.
Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει τις μονάδες ισχύος των μονοθεσίων να συγκρίνονται με ρυθμίσεις πλήρους ιπποδύναμης σε παρόμοιες συνθήκες, καθώς αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Μπαχρέιν το ερχόμενο Σάββατο, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε: «Γνωρίζοντας ότι από φέτος θα παγώσει η εξέλιξη των κινητήρων για τις επόμενες τέσσερις σεζόν, ήταν σημαντικό, προφανώς, να ξεκινήσουμε με μια μονάδα ισχύος που δεν θα είχε διαφορά απόδοσης από τον ανταγωνισμό».
«Στο τέλος της προηγούμενης σεζόν, είχαμε μια διαφορά 20-25 ίππων, οπότε ο πρώτος στόχος ήταν να εκμηδενίσουμε αυτό το περιθώριο. Προς το παρόν, δεν είμαστε ακόμη σε θέση να γνωρίζουμε ποιες είναι οι τιμές στην πίστα, καθώς οι μετρήσεις που κάνουμε με το σύστημα GPS έχουν μια ορισμένη ακρίβεια, αλλά δεν είναι απόλυτα ακριβείς. Επηρεάζονται επίσης από το βάρος του μονοθεσίου, και χωρίς αυτά τα δεδομένα η εκτίμηση είναι δύσκολη».
«Όταν βρισκόμαστε σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, υπάρχουν στιγμές, όπως στις κατατακτήριες δοκιμές και στην αρχή του αγώνα, όπου γνωρίζουμε το βάρος των μονοθεσίων των αντιπάλων. Αλλά κατά τη διάρκεια των δοκιμών, προφανώς, τα δεδομένα αυτά δεν είναι διαθέσιμα».
«Έπειτα, υπάρχει και το φαινόμενο του slipstream, οπότε πρέπει να βρεις γύρους χωρίς εξωτερικές επιρροές. Συνήθως περιμένουμε τρεις με τέσσερις αγώνες για να καταρτίσουμε μια στατιστική ανάλυση, διότι όσο περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα, τόσο προκύπτει ένας πιο σωστός μέσος όρος».
«Στις δοκιμές, από τα λίγα που είδαμε, κάναμε μια άσκηση και σύμφωνα με αυτή την αρχική ανάλυση, βρισκόμαστε στο επίπεδο των άλλων. Σίγουρα δεν είμαστε πίσω τους και ίσως έχουμε και λίγη παραπάνω ισχύ. Αλλά αυτό δεν είναι ένα ασφαλές συμπέρασμα. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι προς το παρόν, από το γεγονός και μόνο ότι επιβεβαιώσαμε την πρόοδο που είδαμε στον πάγκο δοκιμών».
«Πιστεύω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί το επόμενο Σαββατοκύριακο, αλλά δεν μπορούμε να πούμε σήμερα αν θα είμαστε δύο δέκατα μπροστά ή πίσω. Η Red Bull μου φάνηκε πολύ δυνατή, σίγουρα ο Max (Verstappen). Οπότε ίσως η μία (Red Bull) να είναι μπροστά μας και η άλλη πίσω μας, δεν ξέρω».
«Αλλά νομίζω ότι θα είμαστε σε ένα επίπεδο όπου μπορούμε να ανταγωνιστούμε, και αν υπάρχει διαφορά, δεν θα είναι ανυπέρβλητη. Μιλάμε για διαφορές που έπειτα από 4-5 αγώνες μπορούν ακόμα να καλυφθούν. Η αρχή είναι καλή, αλλά το πόσο καλή, μένει να το ανακαλύψουμε».