Ένα αμιγώς ηλεκτρικό A6 Avant με αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα διαφαίνεται στον ορίζοντα και αυτό το σχεδόν έτοιμο για παραγωγή μοντέλο, μας αποκαλύπτει την εμφάνιση του.

Η Audi θα φέρει τη σειρά μεγάλων, πολυτελών αυτοκινήτων της στην ηλεκτρική εποχή με το A6 Avant e-tron που βλέπουμε σε μορφή πρωτότυπου. Αναμένουμε το αυτοκίνητο παραγωγής, που θα κυκλοφορήσει το 2024, να μοιάζει πολύ με αυτό το πρωτότυπο μοντέλο. Το A6 Avant e-tron concept είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του περσινού A6 e-tron concept executive saloon και θα έχει και έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), την ίδια με το επόμενο Q6 e-tron SUV (και το A6 e-tron παραγωγής) που έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Porsche. Χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800 V που επιτρέπει γρήγορη φόρτιση έως και 270 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μια φόρτιση από 5 έως 80% θα διαρκεί λιγότερο από 25 λεπτά, ενώ μια 10λεπτη φόρτιση  μπορεί να προσφέρει επιπλέον αυτονομία 300 χιλιομέτρων.

Όπως το πρωτότυπο A6 e-tron, έτσι και το Avant τροφοδοτείται από μια μπαταρία που παρέχει «περίπου 100 kWh ενέργειας» που θα υπάρχει και στην έκδοση παραγωγής. Αυτή η μπαταρία θα είναι η μεγαλύτερη που προσφέρεται τόσο στο A6 e-tron όσο και στο Avant e-tron, και παρά τον ελαφρώς χειρότερο συντελεστή αεροδυναμικής, σύμφωνα με την Audi θα έχει αυτονομία 700 χιλιομέτρων και πιστεύουμε ότι αυτό θα ισχύει και για την έκδοση παραγωγής.

 

Αυτό το πρωτότυπο εκθεσιακό μοντέλο έχει δύο κινητήρες, που προσφέρουν τετρακίνηση και ισχύ 475 ίππων. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης θα προσφέρεται στο αυτοκίνητο παραγωγής και θα του επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 4 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η Audi επιβεβαίωσε ότι θα υπάρχει και μια πιο προσιτή έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία στη γκάμα του Α6, μικρότερο κινητήρα και 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 7 δευτερόλεπτα.

Το στιλ του A6 Avant e-tron concept ακολουθεί τις βασικές γραμμές του sedan που αποκαλύφθηκε πέρυσι, αλλά περιέχει και στοιχεία των επόμενων ηλεκτρικών Audi. Στο μπροστινό μέρος, υπάρχει μια μεγάλη μάσκα «Singleframe» με μαύρες λεπτομέρειες και αεραγωγούς ψύξης για τους κινητήρες, την μπαταρία και τα φρένα, ενώ το σήμα της Audi είναι φωτιζόμενο.

 

Οι προβολείς είναι πολύ λεπτοί με τεχνολογία digital matrix LED. Όπως το πρωτότυπο A6 e-tron, έτσι και το πρωτότυπο Avant όταν είναι σταθμευμένο μπορεί να προβάλλει βίντεο σε έναν τοίχο. Πολλά φώτα LED γύρω από το αυτοκίνητο επιτρέπουν την προβολή σημάτων, μηνυμάτων και εφέ φωτισμού στο έδαφος, μεταξύ των οποίων και πληροφορίες για αλλαγή κατεύθυνσης που συμβάλλουν στην ασφάλεια ποδηλατών και πεζών. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι ψηφιακοί.

Κάτω από το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι, βρίσκεται μια μπάρα OLED σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου η οποία μπορεί να εμφανίσει μια ποικιλία τρισδιάστατων φωτεινών γραφικών. Ο βαθύς πίσω διαχύτης διοχετεύει τον αέρα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και είναι βαμμένος σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα με ασημί λεπτομέρειες.

 

Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο έχει αερανάρτηση και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, που πιστεύουμε ότι θα υπάρχουν και στο μοντέλο παραγωγής, ενώ η νέα πλατφόρμα θα συμβάλλει στην αύξηση του εσωτερικού χώρου. Η Audi δεν έχει ακόμη αποκαλύψει το εσωτερικό του concept car, αλλά αναμένουμε να είναι άνετο και ο χώρος των αποσκευών θα είναι ευέλικτος και επίπεδος, ενώ θα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος και εμπρός.

Το A6 Avant e-tron θα κυκλοφορήσει το 2024, μετά την έκδοση sedan που αναμένεται το 2023. Η Audi θα προσφέρει τα ηλεκτρικά μοντέλα παράλληλα με αντίστοιχα συμβατικά και υπόσχεται να διατηρήσει τις τιμές κοντά στων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αργότερα αναμένουμε και ένα υψηλών επιδόσεων RS6 e-tron.