Διαβάστε στο motorone.gr: Το κύκνειο άσμα του V12 της Aston Martin
Η Aston Martin παρουσιάζοντας την V12 Vantage επιβεβαίωσε ότι αυτό είναι το τελευταίο της αυτοκίνητο με δωδεκακύλινδρο κινητήρα. Έτσι αποφάσισε να κάνει τον αντίπαλο της Porsche 911, την ταχύτερη και ισχυρότερη Vantage παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι χρησιμοποιεί τον V12 twin-turbo κινητήρα 5,2 λίτρων, όπως και η μεγαλύτερη DB11 αλλά και η DBS Superleggera.
Στη νέα V12 Vantage ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος να αποδίδει 700 ίππους και 753 Nm ροπής (ακριβώς όπως και το νέο V12 Speedster). Σύμφωνα με την Aston Martin το αυτοκίνητο θα κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχει μέγιστη ταχύτητα 321 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα η V8 Vantage των 510 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 314 χλμ./ώρα, όμως χωρίς τον εντυπωσιακό ήχο του V12.
Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων ZF στέλνει την ισχύ μόνο στους πίσω τροχούς, αντίθετα με την τετρακίνητη Porsche 911 Turbo S που θεωρείται βασικός της ανταγωνιστής. Στη V12 Vantage έγιναν ορισμένες αναβαθμίσεις στο πλαίσιο, ώστε να αντεπεξέλθει στην επιπλέον ισχύ και το βάρος του κινητήρα, όπως τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, τα πιο σκληρά ελατήρια, τα στάνταρ κεραμικά φρένα και τα ελαστικά Michelin Pilot 4S σε νέες ζάντες 21 ιντσών. Αλλαγές έχουν γίνει και στο τιμόνι, ώστε να προσφέρει καλύτερη απόκριση.
Για να αυξήσει το πλάτος αλλά και να καλύψει τις μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης η μάρκα έκανε πολλές εξωτερικές αλλαγές στην V12 έκδοση της Vantage. Το αμάξωμα είναι πιο πλατύ κατά 4 εκ. και έγινε εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων προκειμένου να αντισταθμιστεί το βάρος του μεγαλύτερου κινητήρα.
Ο εμπρός προφυλακτήρας και το καπό είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ έχει εμπρός φτερά, μαρσπιέ, πίσω προφυλακτήρα και πορτμπαγκάζ κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, καθώς και μια νέα ελαφριά μπαταρία και μια νέα διπλή εξάτμιση που εξοικονομεί 7,2 κιλά σε σχέση με την εξάτμιση της 8κύλινδρης. Η μάσκα είναι μεγαλύτερη και θυμίζει τη Vantage F1 Edition.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η V12 Vantage έχει 204 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική της ταχύτητα και αυτό το πετυχαίνει χάρη στην προσθήκη ενός νέου εμπρός splitter, ενός πίσω προφυλακτήρα και διαχύτη καθώς και της πίσω πτέρυγας, η οποία αν το επιθυμεί ο πελάτης μπορεί να αφαιρεθεί για πιο κομψή εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, η V12 Vantage έχει καθίσματα από ανθρακονήματα με επένδυση από δέρμα ή Alcantara, τιμόνι και paddles από ανθρακονήματα, καθώς και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που προέρχεται από τη Mercedes.
Η Aston Martin προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια μοναδική V12 Vantage μέσω της υπηρεσίας εξατομίκευσης «Q by Aston Martin», που επιτρέπει κατά παραγγελία φινιρίσματα βαφής, εσωτερικές επενδύσεις ακόμα και ειδικά γραφικά στο αμάξωμα.
Η παραγωγή της νέας V12 Vantage θα γίνει μόνο σε 333 μονάδες και ενώ δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την τιμή, όλες έχουν ήδη πουληθεί. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν τον Απρίλιο του 2022.
Στη νέα V12 Vantage ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος να αποδίδει 700 ίππους και 753 Nm ροπής (ακριβώς όπως και το νέο V12 Speedster). Σύμφωνα με την Aston Martin το αυτοκίνητο θα κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχει μέγιστη ταχύτητα 321 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα η V8 Vantage των 510 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 314 χλμ./ώρα, όμως χωρίς τον εντυπωσιακό ήχο του V12.
Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων ZF στέλνει την ισχύ μόνο στους πίσω τροχούς, αντίθετα με την τετρακίνητη Porsche 911 Turbo S που θεωρείται βασικός της ανταγωνιστής. Στη V12 Vantage έγιναν ορισμένες αναβαθμίσεις στο πλαίσιο, ώστε να αντεπεξέλθει στην επιπλέον ισχύ και το βάρος του κινητήρα, όπως τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, τα πιο σκληρά ελατήρια, τα στάνταρ κεραμικά φρένα και τα ελαστικά Michelin Pilot 4S σε νέες ζάντες 21 ιντσών. Αλλαγές έχουν γίνει και στο τιμόνι, ώστε να προσφέρει καλύτερη απόκριση.
Για να αυξήσει το πλάτος αλλά και να καλύψει τις μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης η μάρκα έκανε πολλές εξωτερικές αλλαγές στην V12 έκδοση της Vantage. Το αμάξωμα είναι πιο πλατύ κατά 4 εκ. και έγινε εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων προκειμένου να αντισταθμιστεί το βάρος του μεγαλύτερου κινητήρα.
Ο εμπρός προφυλακτήρας και το καπό είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ έχει εμπρός φτερά, μαρσπιέ, πίσω προφυλακτήρα και πορτμπαγκάζ κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, καθώς και μια νέα ελαφριά μπαταρία και μια νέα διπλή εξάτμιση που εξοικονομεί 7,2 κιλά σε σχέση με την εξάτμιση της 8κύλινδρης. Η μάσκα είναι μεγαλύτερη και θυμίζει τη Vantage F1 Edition.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η V12 Vantage έχει 204 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική της ταχύτητα και αυτό το πετυχαίνει χάρη στην προσθήκη ενός νέου εμπρός splitter, ενός πίσω προφυλακτήρα και διαχύτη καθώς και της πίσω πτέρυγας, η οποία αν το επιθυμεί ο πελάτης μπορεί να αφαιρεθεί για πιο κομψή εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, η V12 Vantage έχει καθίσματα από ανθρακονήματα με επένδυση από δέρμα ή Alcantara, τιμόνι και paddles από ανθρακονήματα, καθώς και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που προέρχεται από τη Mercedes.
Η Aston Martin προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια μοναδική V12 Vantage μέσω της υπηρεσίας εξατομίκευσης «Q by Aston Martin», που επιτρέπει κατά παραγγελία φινιρίσματα βαφής, εσωτερικές επενδύσεις ακόμα και ειδικά γραφικά στο αμάξωμα.
Η παραγωγή της νέας V12 Vantage θα γίνει μόνο σε 333 μονάδες και ενώ δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την τιμή, όλες έχουν ήδη πουληθεί. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν τον Απρίλιο του 2022.