Το νέο supercar T.33 του Gordon Murray, αξίας 1,6 εκατ. ευρώ, θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση τον επόμενο μήνα στην πίστα του Goodwood στο Sussex. Πρόκειται για το δεύτερο supercar της GMA (Gordon Murray Automotive), είναι το πιο οικονομικό μοντέλο της εταιρείας και θα εκτεθεί στο Paddock του Goodwood Motor Circuit μαζί με τις ναυαρχίδες της μάρκας T.50 και T .

Το μοντέλο, που θα ανταγωνιστεί τον αντικαταστάτη της LaFerrari και το νέο supercar της Koenigsegg, έχει κινητήρα V12 και παραμένει πιστό στην πολιτική της εταιρίας για κατασκευή έως 100 μονάδων. Παρά την τσουχτερή τιμή του, το T.33 ξεπούλησε μέσα σε μια εβδομάδα από την αποκάλυψη του νωρίτερα εφέτος. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στα τέλη του 2023 και θα ακολουθήσουν οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες το 2024.

Το T.33 δεν θα ακολουθήσει τη διάταξη των τριών καθισμάτων που είχαν το T.50 και η θρυλική McLaren F1. Το αυτοκίνητο θα έχει ένα δικό του πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο και πιο λείο αμάξωμα, χωρίς τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα του T.50 ή τα spoiler κάποιων ανταγωνιστών του.

«Είναι ένα σχήμα που υπάρχει στο μυαλό μου για πολλά χρόνια, από τότε που κατασκευάσαμε τη McLaren F1» είπε ο Gordon Murray στην αποκάλυψη του αυτοκινήτου τον Ιανουάριο. «Δεν είναι απολύτως ρετρό, αλλά έχει πολλές μικρές επιρροές από τα αγαπημένα μου σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60, όπως η Ferrari 206 Dino SP ή η Porsche 904. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι διαχρονικά και ο στόχος μας για το Τ.33 είναι σε 20 χρόνια να δείχνει ακόμα σύγχρονο».

Gordon Murrary T.33GMA-T.33-static-profile_g17szrGMA-T.33-profile-static_cwiveq
GMA-T.33-front-header_bqlqohGMA-T.33-front_nvuyad
Τα βασικά χαρακτηριστικά του T.33 περιλαμβάνουν κατακόρυφα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, στρογγυλά πίσω φώτα LED και έντονα πίσω φτερά. Σύμφωνα με τον Murray το επίπεδο συμμετοχής του αγοραστή στο T.33 θα είναι παρόμοιο με του T.50, όπου οι αγοραστές περνούσαν κατά μέσο όρο περισσότερες από έξι ώρες διαμορφώνοντας το αυτοκίνητο τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.

Το μοντέλο έχει μήκος 4,398 μέτρα, μόλις ένα χιλιοστό περισσότερο από τη σημερινή Porsche Boxster και τέσσερα εκατοστά περισσότερα από το T.50. Διατηρεί μια έκδοση του ατμοσφαιρικού V12 κινητήρα 3,9 λίτρων που αναπτύχθηκε από την Cosworth και έχει βάρος μόλις 178 κιλά, αλλά πλέον ονομάζεται GMA.2 V12 και έχει νέους εκκεντροφόρους και διαφορετική εξάτμιση. Έχει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, καθώς και ζάντες από κράμα αλουμινίου διαστάσεων 19 ιντσών (εμπρός) και 20 ιντσών (πίσω). Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για να είναι φιλικό προς τον χρήστη, επομένως έχει απόσταση από το έδαφος 12 εκατοστά μπροστά και 14 εκατοστά πίσω, θα είναι διαθέσιμο σε δεξιοτίμονη και αριστεροτίμονη έκδοση και έχει έγκριση τύπου σε παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.

GMA-T.33-interior_sd6seoGMA-T.33-interior-(2)_rczricGMA-T.33-engine-(4)_mmc4yd
GMA-T.33-rear-light-(2)_fvacdbGMA-T.33-wheel_lu8sdq
GMA-T.33-steering-wheel_omazif
Στο εσωτερικό, υπάρχει μια απλή διάταξη οργάνων με ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο και όλοι οι βασικοί διακόπτες είναι κατασκευασμένοι από κράμα αλουμινίου. Κάθε αυτοκίνητο θα έχει διάταξη στα πεντάλ και τα καθίσματα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του πελάτη. Το T.33 αποθηκευτικούς χώρους στα πλάγια αλλά και εμπρός, όπως το T.50 , με συνολική χωρητικότητα 280 λίτρα, δηλαδή σχεδόν όσο έχει και ένα Ford Fiesta.

Σε αντίθεση με το T.50 που κατασκευάζεται στο Dunsfold, το T.33 θα κατασκευάζεται στις νέες εγκαταστάσεις του Gordon Murray στο Windlesham του Surrey.

Θα μπορούσαμε να δούμε τρεις εκδόσεις του T.33 : μια «κανονική», μια ανοιχτή που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι Targa και μια πιο ακραία που θα είναι ελαφρύτερη και θα εστιάζει σε πίστες, όπως το T.50s Niki Lauda. Κάτι τέτοιο θα ανέβαζε τον αριθμό των διαθέσιμων αυτοκινήτων στα 300, με την παραγωγή να αρχίζει το 2023 και να τελειώνει το 2026, βοηθώντας την GMA να τα παραδώσει με κόστος λίγο περισσότερο από το μισό ενός T.50.