Διαβάστε στο motorone.gr: Το Audi TT καταργείται το 2023 και θα αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό μοντέλο
Το μοντέλο σύμβολο του στυλ της Audi για περισσότερες από δύο δεκαετίες πρόκειται να ρίξει αυλαία με τη σημερινή γενιά και θα αντικατασταθεί από ένα «συναισθηματικό» μοντέλο με νέο στιλ που θα είναι μεγαλύτερο και ίσως έχει τέσσερις πόρτες. Τα τελευταία τρία χρόνια ανώτατα στελέχη της μάρκας έχουν εμπλακεί σε έντονες συζητήσεις για το μέλλον του TT.
Το 2019, ο τότε τεχνικός προϊστάμενος της εταιρείας, Hans-Joachim Rothenpieler, είπε ότι η μάρκα εξέταζε διάφορες μπαταρίες ώστε να προσφέρει ένα συμπαγές, αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο διάδοχος του Rothenpieler, Oliver Hoffman, ανέφερε ότι αυτή η λύση έχει αποκλειστεί και άφησε να εννοηθεί ότι η Audi παράλληλα με την ηλεκτρική μετάβαση θα επανεξετάσει και τη θέση του μικρότερου σπορ μοντέλου της.
«Θέλουμε να εντάξουμε κάποια πολύ συναισθηματικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό μας», είπε ο Hoffman «και έχουμε μερικές πολύ καλές ιδέες. Αλλά ένας άμεσος αντικαταστάτης του ΤΤ δεν είναι η λύση. Δεν μπορούμε απλώς να πούμε ότι θα φτιάξουμε ένα ηλεκτρικό TT» Ειλικρινά, ένα ΤΤ με μπαταρία δεν είναι εύκολο στο χειρισμό. Αντίθετα, ρωτάμε: «Ποια είναι τα σωστά συναισθηματικά αυτοκίνητα για την Audi»; και αν θέλουμε να εντυπωσιάσουμε. Το TT ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τους πελάτες μας. Είπαν: «Τι είναι αυτό»; Δεν υπήρχε ζήτηση για ένα ΤΤ όταν το λανσάραμε. Και αυτό θέλουμε να κάνουμε ξανά, να εκπλήξουμε τους πελάτες μας. Δουλεύουμε σκληρά σε αυτή την κατεύθυνση και είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι με τον [CEO της Audi] Markus Duesmann».
Πηγές της Audi έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι ο έμμεσος διάδοχος του TT θα είναι ένα μεγαλύτερο μοντέλο, άλλωστε οι μειωμένες πωλήσεις μικρών δίθυρων αυτοκινήτων ευθύνονται και για τη διακοπή του TT όπως το ξέρουμε.
Οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το νέο μοντέλο, που θα έχει επιρροές από ηλεκτρικά concept cars όπως το Grandsphere προσαρμοσμένες ώστε να δημιουργηθεί ένα μικρό e-tron GT. Ένα πρακτικό τετράθυρο αυτοκίνητο με επιθετική εμφάνιση. Όμως θα χρειαστεί προσοχή ώστε αυτό το νέο αυτοκίνητο να διαχωρίσει την θέση του από το επόμενο A4 e-tron, το οποίο θα ανταγωνιστεί τη BMW i4.
Η έλλειψη πιεστικού χρονοδιαγράμματος δίνει στην Audi την ευκαιρία να επιλέξει την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει. Η λογική επιλογή για ένα αυτοκίνητο του σημερινού μεγέθους του TT θα ήταν η αρχιτεκτονική MEB, όπως υπάρχει στο VW ID.3 και στο Q4 e-tron. Ωστόσο, η εταιρεία μπορεί να αποφασίσει να περιμένει την άφιξη της SSP, που συνδυάζει στοιχεία από τη MEB και την PPE και θα χρησιμοποιηθεί στο Q6 e-tron. Κάτι τέτοιο θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τις μπαταρίες.
Η τρίτη και τελευταία γενιά του ΤΤ θα έχει παρατεταμένη διάρκεια ζωής, αφού θα φτάσει τα εννέα χρόνια αντί για τα επτά που συνηθίζεται. Αλλά η ονομασία θα διακοπεί αντανακλώντας τις αλλαγές στο μέγεθος, τις τάσεις της αγοράς και στο σύστημα κίνησης.
Το 2019, ο τότε τεχνικός προϊστάμενος της εταιρείας, Hans-Joachim Rothenpieler, είπε ότι η μάρκα εξέταζε διάφορες μπαταρίες ώστε να προσφέρει ένα συμπαγές, αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο διάδοχος του Rothenpieler, Oliver Hoffman, ανέφερε ότι αυτή η λύση έχει αποκλειστεί και άφησε να εννοηθεί ότι η Audi παράλληλα με την ηλεκτρική μετάβαση θα επανεξετάσει και τη θέση του μικρότερου σπορ μοντέλου της.
«Θέλουμε να εντάξουμε κάποια πολύ συναισθηματικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό μας», είπε ο Hoffman «και έχουμε μερικές πολύ καλές ιδέες. Αλλά ένας άμεσος αντικαταστάτης του ΤΤ δεν είναι η λύση. Δεν μπορούμε απλώς να πούμε ότι θα φτιάξουμε ένα ηλεκτρικό TT» Ειλικρινά, ένα ΤΤ με μπαταρία δεν είναι εύκολο στο χειρισμό. Αντίθετα, ρωτάμε: «Ποια είναι τα σωστά συναισθηματικά αυτοκίνητα για την Audi»; και αν θέλουμε να εντυπωσιάσουμε. Το TT ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τους πελάτες μας. Είπαν: «Τι είναι αυτό»; Δεν υπήρχε ζήτηση για ένα ΤΤ όταν το λανσάραμε. Και αυτό θέλουμε να κάνουμε ξανά, να εκπλήξουμε τους πελάτες μας. Δουλεύουμε σκληρά σε αυτή την κατεύθυνση και είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι με τον [CEO της Audi] Markus Duesmann».
Πηγές της Audi έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι ο έμμεσος διάδοχος του TT θα είναι ένα μεγαλύτερο μοντέλο, άλλωστε οι μειωμένες πωλήσεις μικρών δίθυρων αυτοκινήτων ευθύνονται και για τη διακοπή του TT όπως το ξέρουμε.
Οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το νέο μοντέλο, που θα έχει επιρροές από ηλεκτρικά concept cars όπως το Grandsphere προσαρμοσμένες ώστε να δημιουργηθεί ένα μικρό e-tron GT. Ένα πρακτικό τετράθυρο αυτοκίνητο με επιθετική εμφάνιση. Όμως θα χρειαστεί προσοχή ώστε αυτό το νέο αυτοκίνητο να διαχωρίσει την θέση του από το επόμενο A4 e-tron, το οποίο θα ανταγωνιστεί τη BMW i4.
Η έλλειψη πιεστικού χρονοδιαγράμματος δίνει στην Audi την ευκαιρία να επιλέξει την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει. Η λογική επιλογή για ένα αυτοκίνητο του σημερινού μεγέθους του TT θα ήταν η αρχιτεκτονική MEB, όπως υπάρχει στο VW ID.3 και στο Q4 e-tron. Ωστόσο, η εταιρεία μπορεί να αποφασίσει να περιμένει την άφιξη της SSP, που συνδυάζει στοιχεία από τη MEB και την PPE και θα χρησιμοποιηθεί στο Q6 e-tron. Κάτι τέτοιο θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τις μπαταρίες.
Η τρίτη και τελευταία γενιά του ΤΤ θα έχει παρατεταμένη διάρκεια ζωής, αφού θα φτάσει τα εννέα χρόνια αντί για τα επτά που συνηθίζεται. Αλλά η ονομασία θα διακοπεί αντανακλώντας τις αλλαγές στο μέγεθος, τις τάσεις της αγοράς και στο σύστημα κίνησης.