Όπως και η πρεμιέρα του Μπαχρέιν, το GP Σαουδικής Αραβίας είναι νυχτερινός αγώνας. Οι μέσες ωριαίες ταχύτητες στη Jeddah αγγίζουν τα 250 χλμ./ώρα, γεγονός που την κάνει τη δεύτερη ταχύτερη πίστα του Πρωταθλήματος και της έχει της έχει κερδίσει το χαρακτηρισμό «το ταχύτερο σιρκουί πόλης του κόσμου». Bρίσκεται στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας και έχει κατασκευαστεί σε μια στενή ζώνη γης, για να προωθήσει τις τουριστικές δραστηριότητες της Jeddah, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σαουδικής Αραβίας. Ενώ το αρχικό πλάνο ήταν να διεξαχθούν μόνο οι 2-3 πρώτοι αγώνες στη Jeddah και το Grand Prix να μεταφερθεί στις υπό κατασκευή εγκαταστάσεις της Qiddiyah, τώρα φαίνεται πιθανότερο να διατηρηθεί ο αγώνας στην υφιστάμενη τοποθεσία ενδεχομένως έως το 2025.

Η αριστερόστροφη πίστα σχεδιάστηκε από τον Carsten Tilke, υιό του Hermann Tilke, και κατασκευάστηκε στο μικρότερο χρονικό διάστημα από οποιαδήποτε άλλη, καθώς οι εργασίες ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2021 και ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο. Για την κατασκευή της στρώθηκαν 37.000 τόνοι ασφάλτου, χρησιμοποιήθηκαν 600.000 τόνοι τσιμέντου, 1.400 τόνοι γυαλιού και 30.000 τ.μ. τούβλων. Επίσης, έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά έχουν τοποθετηθεί 13 χιλιόμετρα προστατευτικού συρματοπλέγματος, 3.300 μπλοκ τσιμέντου και 3.000 μπαριέρες TecPro. Η ένταση του φωτισμού ανέρχεται στα 1.500 lux, με 627 κολώνες φωτισμού που χρησιμοποιούν 200 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδιώσεων.

Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος (6.174 μ.) πίστα του Πρωταθλήματος μετά το Spa, γεγονός που κάνει πιο δύσκολη τη διαχείριση της ενέργειας του υβριδικού συστήματος. Το πλάτος της όμως είναι αρκετά μικρό, μόλις 10 – 15 μέτρα. Η Jeddah διαθέτει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη (27), αλλά μόνο σε 7 από αυτές οι οδηγοί φρενάρουν. Συνεπώς, οι ομάδες υιοθετούν ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης για υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Ενόψει του φετινού αγώνα, η πίστα έχει δεχθεί μερικές μικρές τροποποιήσεις ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών από το cockpit. Στις στροφές 2, 3, 14 και 21, οι περιβάλλοντες τοίχοι θα μετακινηθούν έως και 1,5 μέτρο προς τα πίσω. Επίσης, έχει διαπλατυνθεί (κατά 1,5 μέτρο) η στροφή 27, γεγονός που ενδέχεται να ρίξει τους χρόνους στο γύρο. Τέλος, θα τοποθετηθεί μια μεταλλική πλάκα στους τοίχους στην εσωτερική των στροφών 4,16, 22 και 24, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να τις «γλείψουν» με τους τροχούς των μονοθεσίων χωρίς κίνδυνο.

Το chicane των στροφών 1/2 είναι το πιο αργό κομμάτι της πίστας και πιθανότατα το καλύτερο σημείο για προσπεράσματα, μαζί με την τελευταία στροφή. Το πρώτο εκ των τριών τμημάτων της πίστας αναδεικνύει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, ενώ τα υπόλοιπα δύο την τελική ταχύτητα. Δεδομένου ότι πολλές στροφές οδηγούν κατευθείαν στην επόμενη, ένα μικρό λάθος μπορεί να κοστίσει περισσότερο χρόνο, συμβιβάζοντας τη γραμμή του οδηγού από τις επόμενες. Η στροφή 13 (η φουρκέτα στο ένα άκρο της στενόμακρης πίστας) έχει κλίση 12% (δηλαδή 6,84 μοιρών), επιτρέποντας διαφορετικές γραμμές, ενώ η 22, όπου είχαν σφοδρά ατυχήματα πέρυσι οι Charles Leclerc (στις ελεύθερες δοκιμές) και Mick Schumacher (στον αγώνα) είναι η πιο δύσκολη της πίστας.

Οι τρεις ζώνες DRS θα μείνουν απαράλλακτες σε σχέση με πέρυσι, συγκεντρωμένες η μία πίσω από την άλλη. Η πρώτη (μεταξύ των στροφών 20 και 22) έχει μήκος 530 μέτρα, η δεύτερη (μεταξύ 24 και 27) 725 μ. και η τρίτη είναι τοποθετημένη στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με μήκος 500 μέτρων περίπου. Το γεγονός ότι τα μονοθέσια διανύουν τις ταχύτατες καμπές αναπτύσσοντας πλευρικό φορτίο μικρότερο των 2,5 G, επιτρέπει την τοποθέτηση ζωνών DRS σε μερικές από αυτές, καθώς οτιδήποτε δεν υπερβαίνει αυτό το όριο θεωρείται «ευθεία». Τα μονοθέσια υπερβαίνουν τα 310 χλμ./ώρα τρεις φορές στο γύρο, ο οποίος έχει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά της σεζόν όσον αφορά την απόσταση που διανύουν με τέρμα γκάζι οι οδηγοί: 80%. Δεδομένης της ταχύτατης φύσης του σιρκουί, με τους τοίχους να παραμονεύουν παντού, η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πολύ πιθανή.

Η Pirelli έχει επιλέξει γόμες μεσαίας σκληρότητας για τον αγώνα (C2, C3 και C4) και οι χαμηλότερες πιέσεις των ελαστικών είναι υψηλότερες από πέρυσι: 24.5 psi στον εμπρός άξονα (αντί για 23,5) και 22 psi στον πίσω (αντί για 20,5), παρότι μετρούνται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Η Pirelli προβλέπει μέσες τιμές καταπόνησης, ενώ η χάραξη της πίστας δεν παρουσιάζει πολλές ζώνες έντονου φρεναρίσματος ή επιτάχυνσης από αργές στροφές.

Η εξέλιξη των συνθηκών του ασφαλτοτάπητα κατά τη διάρκεια του τριημέρου αναμένεται να είναι αυξημένη με τη βοήθεια και των υποστηρικτικών αγώνων της Formula 2. Δεδομένου του προγράμματος του τριημέρου, από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, μόνο το FP2 θα πραγματοποιηθεί σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες, παρόμοιες με αυτές που θα επικρατούν σε κατατακτήριες και αγώνα.

Διευθυντής και αυτού του αγώνα θα είναι ο Niels Wittich, ενώ ο παλαίμαχος οδηγός στο τετραμελές σώμα αγωνοδικών θα είναι ο Βραζιλιάνος Enrique Bernoldi. Η μετεωρολογική πρόβλεψη κάνει λόγο για ισχυρούς ανέμους που θα εξασθενήσουν την Κυριακή. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να δυσκολέψει το έργο των οδηγών, αφού τα φετινά μονοθέσια εξακολουθούν να είναι ευαίσθητα στις ριπές ανέμου.

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 25 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 16:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 19:00
Σάββατο 26 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 16:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 19:00
Κυριακή 27 Μαρτίου
Αγώνας: 20:00

GP Σαουδικής Αραβίας – Jeddah Corniche
2ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 6.174 μ.
Γύροι: 50
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,450 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:30.734 (244,962 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:27.511 (253,984 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Στροφές: 27 (16 αριστερές, 11 δεξιές)
Διέλευση από το pit lane με περιοριστή 80 χ.α.ώ.: 15,2 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 230 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 74%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 80%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 42
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 20-22, 25-27 και 27-1)