Διαβάστε στο motorone.gr: Lotus Eletre - Ένα ηλεκτρικό Hyper-SUV με 600+ ίππους
Η Eletre έρχεται να αλλάξει την ιστορία της Lotus, σηματοδοτώντας ένα νέο… ηλεκτρικό μέλλον.
Αποκαλύφθηκε με τη δέουσα επισημότητα που αρμόζει στη Lotus, το νέο της μοντέλο, η Eletre. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό Hyper-SUV, με έντονη προσωπικότητα, εξωτική σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία, που συνδυάζει το σπορ DNA της Lotus με τη χρηστικότητα ενός SUV.
Είναι το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που αναμένεται να παρουσιάσει η Lotus στο αμέσως επόμενο διάστημα. Σχεδιαστικά η Eletre διακρίνεται για τις έντονες ακμές της, με τις δυναμικές γραμμές να κυριαρχούν και το μακρύ μεταξόνιο να τονίζεται από τους μικρούς προβόλους, τόσο εμπρός, όσο και πίσω.
Η απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης έδωσε περισσότερη ελευθερία στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο δυναμικό μοντέλο, με μικρό καπό, που παράλληλα παραπέμπει στις εμβληματικές παλαιότερες Lotus με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Συνολικά η εικόνα του μοντέλου μοιάζει περισσότερο με ένα ψηλό σπορ μοντέλο, παρά με ένα συμβατικό SUV.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά, με τη διάταξη να είναι 4θέσια, με ανεξάρτητα καθίσματα, ενώ υπάρχει ως επιλογή και η πιο παραδοσιακή με πέντε θέσεις. Μια μεγάλη πανοραμική οροφή προσθέτει φως στην φουτουριστική καμπίνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εκτός από ποιοτικά είναι και πιο ελαφριά, προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλά το συνολικό βάρος.
Η οδηγοκεντρική σχεδίαση τονίζεται από την ψηλά τοποθετημένη κονσόλα, με το σύστημα πολυμέσων να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία. Το μέγεθος της οθόνης αφής είναι 15,1 ίντσες, είναι τοποθετημένη οριζόντια να αναδιπλώνεται αυτόματα όταν δεν χρειάζεται. Η λειτουργίες του infotainment προβάλλονται εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, στο head-up display.
Ενώ όλες οι λειτουργίες της Eletre ελέγχονται ψηφιακά, η Lotus έχει διατηρήσει για καλύτερη εργονομία και κάποια φυσικά πλήκτρα. Για την ψυχαγωγία των επιβαινόντων φροντίζει ένα ηχοσύστημα της KEF με 1.380 watt και 15 ηχεία ή 2.160 watt και 23 ηχεία, με 3D surround ήχο.
Όσον αφορά τις διαστάσεις της Lotus Eletre, έχει μήκος 5.1 μ., πλάτος 2,13 μ. και ύψος 1,63 μ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 3,019 μ. υποσχόμενη εξαιρετική ευρυχωρία για τέσσερις ή πέντε επιβάτες, ανάλογα με την έκδοση.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα άνω των 100 kWh με την απόδοση των ηλεκτρικών κινητήρων να ξεπερνάει τους 600 ίππους, με τη μετάδοση να περνάει και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιδόσεις της κόβουν την ανάσα, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 260 χλμ./ώρα.
Η αυτονομία της Lotus Eletre είναι 600 χιλιόμετρα, έχοντας δυνατότητα φόρτισης 350 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για να καλύψει 400 χιλιόμετρα με μέσα σε μόλις 20 λεπτά της ώρας. Επίσης έρχεται με δυνατότητα να εφοδιαστεί στάνταρ με φορτιστή 22 kW που μειώνει δραστικά το χρόνο φόρτισης. Η εμπορική πορεία της Lotus Eletre ξεκινάει άμεσα.
Είναι το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που αναμένεται να παρουσιάσει η Lotus στο αμέσως επόμενο διάστημα. Σχεδιαστικά η Eletre διακρίνεται για τις έντονες ακμές της, με τις δυναμικές γραμμές να κυριαρχούν και το μακρύ μεταξόνιο να τονίζεται από τους μικρούς προβόλους, τόσο εμπρός, όσο και πίσω.
Η απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης έδωσε περισσότερη ελευθερία στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο δυναμικό μοντέλο, με μικρό καπό, που παράλληλα παραπέμπει στις εμβληματικές παλαιότερες Lotus με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Συνολικά η εικόνα του μοντέλου μοιάζει περισσότερο με ένα ψηλό σπορ μοντέλο, παρά με ένα συμβατικό SUV.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά, με τη διάταξη να είναι 4θέσια, με ανεξάρτητα καθίσματα, ενώ υπάρχει ως επιλογή και η πιο παραδοσιακή με πέντε θέσεις. Μια μεγάλη πανοραμική οροφή προσθέτει φως στην φουτουριστική καμπίνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εκτός από ποιοτικά είναι και πιο ελαφριά, προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλά το συνολικό βάρος.
Η οδηγοκεντρική σχεδίαση τονίζεται από την ψηλά τοποθετημένη κονσόλα, με το σύστημα πολυμέσων να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία. Το μέγεθος της οθόνης αφής είναι 15,1 ίντσες, είναι τοποθετημένη οριζόντια να αναδιπλώνεται αυτόματα όταν δεν χρειάζεται. Η λειτουργίες του infotainment προβάλλονται εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, στο head-up display.
Ενώ όλες οι λειτουργίες της Eletre ελέγχονται ψηφιακά, η Lotus έχει διατηρήσει για καλύτερη εργονομία και κάποια φυσικά πλήκτρα. Για την ψυχαγωγία των επιβαινόντων φροντίζει ένα ηχοσύστημα της KEF με 1.380 watt και 15 ηχεία ή 2.160 watt και 23 ηχεία, με 3D surround ήχο.
Όσον αφορά τις διαστάσεις της Lotus Eletre, έχει μήκος 5.1 μ., πλάτος 2,13 μ. και ύψος 1,63 μ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 3,019 μ. υποσχόμενη εξαιρετική ευρυχωρία για τέσσερις ή πέντε επιβάτες, ανάλογα με την έκδοση.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα άνω των 100 kWh με την απόδοση των ηλεκτρικών κινητήρων να ξεπερνάει τους 600 ίππους, με τη μετάδοση να περνάει και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιδόσεις της κόβουν την ανάσα, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 260 χλμ./ώρα.
Η αυτονομία της Lotus Eletre είναι 600 χιλιόμετρα, έχοντας δυνατότητα φόρτισης 350 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για να καλύψει 400 χιλιόμετρα με μέσα σε μόλις 20 λεπτά της ώρας. Επίσης έρχεται με δυνατότητα να εφοδιαστεί στάνταρ με φορτιστή 22 kW που μειώνει δραστικά το χρόνο φόρτισης. Η εμπορική πορεία της Lotus Eletre ξεκινάει άμεσα.