Διαβάστε στο motorone.gr: Η Mercedes στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 περισσότερο από 50%
Χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια, ανακυκλωμένα υλικά και εξηλεκτρισμό της γκάμας, η μάρκα θέτει το στόχο με όριο το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Η Mercedes-Benz στοχεύει να μειώσει τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβατικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, βασικοί παράγοντες είναι ο εξηλεκτρισμός του στόλου, η φόρτιση με πράσινη ενέργεια, η βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, καθώς και η εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή.
Η εταιρεία σχεδιάζει να καλύψει περισσότερο από το 70% των ενεργειακών αναγκών της μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 με τη χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας στις εγκαταστάσεις της καθώς και μέσω Συμφωνιών Αγοράς Ενέργειας.
Ο εξηλεκτρισμός του χαρτοφυλακίου της Mercedes-Benz προχωρά γρήγορα και στόχος είναι να επιτευχθεί έως και 50% μερίδιο των plug-in υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μέχρι το 2025, ενώ το 2030 θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική μάρκα, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ήδη έξι ηλεκτρικά οχήματα (EQA, EQB, EQC, EQS, EQE 350+ και EQV) που σύντομα θα γίνουν εννέα με την προσθήκη των SUV EQS και EQE καθώς και του EQT. Η εταιρεία σχεδιάζει να διεκδικήσει ηγετική θέση και στα ηλεκτρικά φορτηγά.
Στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για φόρτιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την μείωση των εκπομπών CO2. Η Mercedes-Benz προσφέρει «πράσινη φόρτιση» στα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης του δικτύου Mercedes me Charge σε όλη την Ευρώπη.
Η μπαταρία είναι το σημαντικότερο στοιχείο στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. Η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγή αντιπροσωπεύουν περισσότερο από τις μισές εκπομπές CO2 του κύκλου ζωής. Το ποσοστό αυτό μπορεί να μειωθεί σημαντικά μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τη μετάβαση στην ανθρακικά ουδέτερη παραγωγή κυψελών μειώνονται κατά 20% οι εκπομπές παραγωγής του πακέτου μπαταριών.
Επιπλέον η Mercedes-Benz πιστεύει ότι σύντομα θα μπορεί να χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP, με καθόδια χωρίς κοβάλτιο, ενώ γίνονται και βήματα για μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ταυτόχρονα ένα ανθρακικά ουδέτερο εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Kuppenheim θα ανακυκλώνει τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνική που αυξάνει το ποσοστό ανακύκλωσης στο 96%.
Η Mercedes-Benz δημιουργεί μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού για να επεκτείνει μαζικά τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών CO2. Ενώ αυξάνει σταθερά το ποσοστό δευτερογενούς αλουμινίου που χρησιμοποιεί.
Πολλά βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται ήδη σε ορισμένα μοντέλα. Αυτά περιλαμβάνουν υφάσματα καθισμάτων από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, καθώς και επενδύσεις δαπέδου από δίχτυα ψαρέματος και παλιά χαλιά. Η μάρκα στοχεύει να αυξήσει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών ανά όχημα στο 40% μέχρι το 2030.
Ένας τομέας δράσης για τη Διαχείριση της Διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης είναι η προώθηση των γυναικών, που αποτελούν το 37,5% του διοικητικού συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG, ενώ στόχος είναι μέχρι το 2030, το 30% των ανώτερων διοικητικών θέσεων να κατέχουν γυναίκες.
Η εταιρεία σχεδιάζει να καλύψει περισσότερο από το 70% των ενεργειακών αναγκών της μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 με τη χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας στις εγκαταστάσεις της καθώς και μέσω Συμφωνιών Αγοράς Ενέργειας.
Ο εξηλεκτρισμός του χαρτοφυλακίου της Mercedes-Benz προχωρά γρήγορα και στόχος είναι να επιτευχθεί έως και 50% μερίδιο των plug-in υβριδικών και των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μέχρι το 2025, ενώ το 2030 θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική μάρκα, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ήδη έξι ηλεκτρικά οχήματα (EQA, EQB, EQC, EQS, EQE 350+ και EQV) που σύντομα θα γίνουν εννέα με την προσθήκη των SUV EQS και EQE καθώς και του EQT. Η εταιρεία σχεδιάζει να διεκδικήσει ηγετική θέση και στα ηλεκτρικά φορτηγά.
Στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για φόρτιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την μείωση των εκπομπών CO2. Η Mercedes-Benz προσφέρει «πράσινη φόρτιση» στα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης του δικτύου Mercedes me Charge σε όλη την Ευρώπη.
Η μπαταρία είναι το σημαντικότερο στοιχείο στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. Η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγή αντιπροσωπεύουν περισσότερο από τις μισές εκπομπές CO2 του κύκλου ζωής. Το ποσοστό αυτό μπορεί να μειωθεί σημαντικά μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τη μετάβαση στην ανθρακικά ουδέτερη παραγωγή κυψελών μειώνονται κατά 20% οι εκπομπές παραγωγής του πακέτου μπαταριών.
Επιπλέον η Mercedes-Benz πιστεύει ότι σύντομα θα μπορεί να χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP, με καθόδια χωρίς κοβάλτιο, ενώ γίνονται και βήματα για μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ταυτόχρονα ένα ανθρακικά ουδέτερο εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Kuppenheim θα ανακυκλώνει τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνική που αυξάνει το ποσοστό ανακύκλωσης στο 96%.
Η Mercedes-Benz δημιουργεί μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού για να επεκτείνει μαζικά τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών CO2. Ενώ αυξάνει σταθερά το ποσοστό δευτερογενούς αλουμινίου που χρησιμοποιεί.
Πολλά βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται ήδη σε ορισμένα μοντέλα. Αυτά περιλαμβάνουν υφάσματα καθισμάτων από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, καθώς και επενδύσεις δαπέδου από δίχτυα ψαρέματος και παλιά χαλιά. Η μάρκα στοχεύει να αυξήσει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών ανά όχημα στο 40% μέχρι το 2030.
Ένας τομέας δράσης για τη Διαχείριση της Διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης είναι η προώθηση των γυναικών, που αποτελούν το 37,5% του διοικητικού συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG, ενώ στόχος είναι μέχρι το 2030, το 30% των ανώτερων διοικητικών θέσεων να κατέχουν γυναίκες.