Άλλωστε, αν το σχέδιο υλοποιηθεί, θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 που θα αγωνίζονται δύο μάρκες από τον ίδιο όμιλο αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτό έχει ήδη προκαλέσει διαφωνίες στη διαμόρφωση των κανονισμών που θα ορίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν οι νεοεισερχόμενοι Κατασκευαστές και οι ήδη υπάρχοντες. Όπως έχουμε αναφέρει, Audi και Porsche περιμένουν τη διαμόρφωση των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026, πριν ξεκινήσουν οποιαδήποτε επίσημη διαδικασία για την είσοδό τους στη Formula 1. Ο στόχος είναι να δημοσιοποιηθεί η αρχική μορφή των κανονισμών έως τον Ιούνιο, ωστόσο, υπάρχουν ήδη αμφιβολίες ότι θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών έως τότε. Ενδέχεται οι διαπραγματεύσεις να διαρκέσουν ακόμα και μέχρι τον Οκτώβριο.

Οι καινούργιοι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος θα περιορίζουν τα έξοδα των κατασκευαστών τους, ακριβώς όπως συμβαίνει από πέρυσι με τις ομάδες. Στα αρχικά προσχέδια, αναφέρεται ότι οι νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν κατά 10 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερο όριο εξόδων για τις πρώτες δύο χρονιές εμπλοκής τους και 5 εκατομμύρια για την τρίτη, καθώς και επιπλέον χρόνο στους στατικούς πάγκους δοκιμών. Αυτά τα 15 επιπλέον εκατομμύρια θα βοηθήσουν αυτές τις εταιρείες να πραγματοποιήσουν κεφαλαιουχικές δαπάνες, όπως π.χ. τη διαμόρφωση των εγκαταστάσεων τους.

Tο μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί για να αποφευχθεί μια επανάληψη της αποτυχημένης πορείας της Honda στα πρώτα της χρόνια (2015 – 2018) στην F1. Εντούτοις, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, έχει ήδη δηλώσει ότι αυτά τα προνόμια δεν είναι αρκετά. Ο Βρετανός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εάν κοιτάξετε τους ανταγωνιστές μας, σε ορισμένες περιπτώσεις (βλέπε Ferrari), έχουν 70 χρόνια επένδυσης στον τομέα των κινητήρων. Το να νομίζεις ότι μπορείς να έχεις πλήρως εξοπλισμένες και λειτουργικές εγκαταστάσεις εντός των επόμενων 8 μηνών δεν είναι ρεαλιστικό». Όπως είναι φυσικό, ο Horner τονίζει τα στοιχεία της πραγματικότητας που προωθούν τα συμφέροντα της Red Bull.

Ως καινούργιος κατασκευαστής κινητήρων, πέραν από την Audi και την Porsche, αναμένεται να θεωρηθεί και η Red Bull Powertrains, οι τεχνικοί της οποίας θα μεταφερθούν στις καινούργιες εγκαταστάσεις της το Μάιο. Τους τελευταίους μήνες, το καινούργιο κτίριο στο εργοστάσιο της Red Bull στο Milton Keynes που θα φιλοξενεί το τμήμα Powertrains έχει εξοπλιστεί με πάγκους δοκιμών και όλο τον υπόλοιπο απαιτούμενο εξοπλισμό. Ωστόσο, φαίνεται ότι η Red Bull έχει ήδη αναγνωρίσει ότι θα πρέπει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του καινούργιου τμήματος κινητήρων.

F1

Όπως είναι φυσικό οι ήδη συμμετέχοντες στη Formula 1 κατασκευαστές κινητήρων, ισχυρίζονται ότι η κατάργηση της MGU-H έχει ήδη αφαιρέσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τις ίδιες. Φοβούνται ότι τα επιπλέον προνόμια που θα απολαμβάνουν οι νεοεισερχόμενοι αντίπαλοί τους θα κάνουν τους ίδιους να μειονεκτήσουν. Όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση διαμόρφωσης κανονισμών, κάθε πλευρά προσπαθεί να προστατεύσει τα συμφέροντά της. Επιπλέον υπάρχουν φόβοι όσον αφορά τους όρους υπό τους οποίους Audi, Porsche και Red Bull θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν, υπό το καινούργιο πλαίσιο κανονισμών.

Η Porsche αναμένεται να συνεργαστεί με τη Red Bull Powertrains και η Audi να έχει το δικό της, διαφορετικό εγχείρημα. Το γεγονός ότι ενδέχεται να υπάρχουν δεσμοί μεταξύ των τριών αυτών εταιρειών προκαλεί ανησυχία, όπως δήλωσε ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff: «Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα ποιος θα εισέλθει ως προμηθευτής μονάδων ισχύος και ποιος αυτοανακηρύσσεται ως νεοεισερχόμενος (σαφές υπονοούμενο για τη Red Bull). Υπάρχει περίπτωση να δούμε τρειςεταιρείες από τον ίδιοόμιλο να εισέλθουν ως πρωτοεμφανιζόμενοι. Η εικόνα είναι ακόμη πολύ ασαφής και υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα ζητήματα στα οποία πρέπει να συμφωνήσουμε πέραν του αν 15 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαιουχικών δαπανών είναι αρκετά ή όχι».

Υπάρχει ανησυχία από τους τους ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές ότι αν Red Bull και Porsche συνεργαστούν, θα έχουν διπλάσιο όριο εξόδων και χρόνου δοκιμών, είτε εκ προθέσεως, ή από ασάφεια των κανονισμών, ενώ στην πραγματικότητα θα πρόκειται για ένα εγχείρημα. Ωστόσο, υπάρχει κι άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει αν η Audi δημιουργήσει το δικό της εγχείρημα, σχεδιάζοντας έναν κινητήρα βασισμένο στο μοντέλο V6 που εξέλισσε το 2018 η Porsche για τον εαυτό της (μαζί με αρχικά σχέδια υβριδικού συστήματος), πριν εγκαταλείψει τα σχέδια επιστροφής της στη Formula 1. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μεταβίβαση πνευματικής ιδιοκτησίας.

Στις συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, έχει συμφωνηθεί ότι η πνευματική ιδιοκτησία θα πρέπει να παραμένει ξεχωριστή για κάθε κατασκευαστή, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτό θα είναι εφικτό να αστυνομευτεί σωστά. Όπως ανέφερε ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, ο οποίος είναι ειδικός όσον αφορά τα τμήματα κινητήρων, αφού από εκεί ανήλθε στην ιεραρχία της Scuderia, «η μεταβίβαση πνευματικής ιδιοκτησίας δε θα πρέπει να είναι δυνατή, αυτό συμφωνήθηκε. Πως το μεταφράζουμε αυτό σε διατύπωση (κανονισμών), μένει να αποφασιστεί».

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Audi σκοπεύει να ακυρώσει την ήδη αναβεβλημένη επιστροφής της στο WEC και τις 24 Ώρες του Le Mans, για να επικεντρωθεί στην είσοδό της στη Formula 1.