Ολοκληρώνοντας την τριάδα των concept cars με δεύτερο συνθετικό το «sphere» η Audi παρουσίασε το Urbansphere, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα υψηλής τεχνολογίας που μοιάζει με MPV και δίνει έμφαση στους εσωτερικούς χώρους και την αυτόνομη οδήγηση. Αν και δεν υπάρχουν σχέδια παραγωγής του, το μοντέλο έχει σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των κινεζικών μεγαλουπόλεων, όπως η Σαγκάη.

Το Urbansphere ακολουθεί τις αρχές του ανοιχτού σπορ Skysphere και του πολυτελούς GT Grandsphere, που μας δίνει μια πρώτη ιδέα του επόμενου A8 της Audi, ενώ ενσωματώνει στοιχεία τους όπως η κλειστή μάσκα «singleframe» που πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι λεπτούς προβολείς. Κάτι που ενδεχομένως να αποκαλύπτει το μελλοντικό «πρόσωπο» των Audi.

Στο πίσω μέρος τα φώτα LED Matrix και το φωτεινό σήμα της μάρκας λειτουργούν ως συνδετικά στοιχεία με την μπροστινή μάσκα, η οποία έχει διαφορετικά κινούμενα σχέδια και μοτίβα φωτισμού για να επικοινωνεί με άλλους χρήστες του δρόμου και να βελτιώνει την ασφάλεια. Υιοθετεί επίσης την διάταξη των πλαινών τζαμιών του Gransphere και στις ράγες οροφής, ενώ οι τροχοί 24 ιντσών κάνουν το Urbansphere το ψηλότερο από τα τρία concept cars, ενώ είναι το μεγαλύτερο concept car που έφτιαξε ποτέ η Audi, με μήκος 5,51 μέτρα.

Το μεταξόνιο 3,4 μέτρων και το πλάτος του αμαξώματος στα 2,01 μέτρα προσφέρουν μεγάλους εσωτερικούς χώρους με δύο μεμονωμένα πίσω καθίσματα. Οι αντεστραμμένες πίσω πόρτες και η έλλειψη κολόνων Β βοηθούν την αίσθηση ευρυχωρίας, καθώς και στην είσοδο και την έξοδο. Τα πίσω καθίσματα του Urbansphere ξαπλώνουν έως και 60 μοίρες, ενώ υποπόδια εκτείνονται για επιπλέον άνεση. Τα δύο πίσω καθίσματα περιστρέφονται ώστε να αντικρίζει το ένα το άλλο σε μια πιο κοινωνική διάταξη, ενώ τα προσκέφαλα τροποποιούνται για να παρέχουν περισσότερη ιδιωτικότητα, όταν χρειάζεται, όπως στα καθίσματα της business class στα αεροσκάφη.

Μεμονωμένες οθόνες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων καλύπτουν τις ανάγκες ανεξάρτητης ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών. Ωστόσο, εάν οι δύο επιβάτες θέλουν να παρακολουθήσουν το ίδιο πράγμα ή να συμμετάσχουν στην ίδια τηλεδιάσκεψη, μια μεγάλη οθόνη OLED κατεβαίνει από την οροφή.

Στο εμπρός μέρος της καμπίνας των επιβατών οι ψηφιακές ενδείξεις και οι οθόνες προβάλλονται στην ξύλινη επένδυση του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Grandsphere και μια μπάρα αισθητήρα επιτρέπει στους χρήστες των εμπρός καθισμάτων να εναλλάσσουν τις λειτουργίες.

 

Ένα περιστροφικό χειριστήριο στις πόρτες του αυτοκινήτου βοηθά στην περιήγηση των διαφόρων  μενού, ενώ όταν τα καθίσματα έιναι ξαπλωμένα, αυτό γίνεται μέσω του eye tracking και της αναγνώρισης χειρονομιών.

Το Urbansphere προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4. Με το πάτημα ενός κουμπιού το τιμόνι του αυτοκινήτου βυθίζεται μέσα στο ταμπλό, ελευθερώνοντας περισσότερο χώρο προβολής στο ταμπλό. Το αυτοκίνητο μπορεί αυτόνομα να παραλαμβάνει επιβάτες, να βρει χώρο στάθμευσης ή να φροντίσει ασύρματα, χωρίς ανάγκη καλωδίου.

Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα PPE της Audi για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τροφοδοτείται από μια μπαταρία με «περίπου 120 kWh» που προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Με δυνατότητα φόρτισης 270 kW, χάρη στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική 800v της πλατφόρμας PPE, μια φόρτιση από 5 έως 80% διαρκεί λιγότερο από 25 λεπτά, ενώ 300 χιλιόμετρα αυτονομίας μπορούν να προστεθούν με 10 λεπτά φόρτισης.

Η μπαταρία τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν τετρακίνηση και αποδίδουν συνολικά 401 ίππους και 690 Nm ροπής. Ο κινητήρας του εμπρός άξονα του αυτοκινήτου μπορεί να απενεργοποιηθεί όταν δεν χρειάζεται, βελτιώνοντας την απόδοση και την αυτονομία. Παρά το μέγεθός του αυτοκινήτου, το σύστημα τετραδιεύθυνσης της πλατφόρμας PPE, βοηθά στην ευελιξία και τον μικρό κύκλο στροφής του Urbansphere.

Με βάση τη βιωσιμότητα, η Audi επέλεξε πέρα από τον μηδενικών ρύπων κινητήρα, να χρησιμοποιήσει φιλικά προς το περιβάλλον υλικά στην καμπίνα των επιβατών, όπως ο ξύλινος καπλαμάς από βιώσιμες πηγές, επενδύσεις από ανακυκλωμένο πολυαμίδιο και ταπετσαρία από βισκόζη μπαμπού.