Διαβάστε στο motorone.gr: Αποκάλυψη του μονοθεσίου 3ης γενιάς της Formula E
Η Formula E αποκάλυψε το μονοθέσιο 3ης γενιάς το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στη σεζόν 2022-2023 του θεσμού.
Το ηλεκτρικό Πρωτάθλημα μονοθεσίων της Formula E, που ξεκίνησε το 2014, παρουσίασε την 3η γενιά μονοθεσίου, που θα χρησιμοποιείται από την επόμενη σεζόν. Ο σχεδιασμός του είναι εμπνευσμένος από αυτούς των πολεμικών αεροσκαφών. Το καινούργιο μονοθέσιο είναι μικρότερο σε διαστάσεις, ισχυρότερο και ελαφρύτερο και θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες: έναν για κάθε άξονα.
Μέχρι φέτος, τα μονοθέσια της Formula E διέθεταν μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, ικανό να παράγει 350 kW (469 ίππους) σε συνθήκες ανάκτησης ενέργειας. Στο μονοθέσιο Gen3, προστέθηκε και ένας -ενιαίος για όλους- ηλεκτροκινητήρας 250 kW (335 ίππων) στον εμπρός άξονα, γεγονός που σημαίνει ότι το μονοθέσιο θα έχει τη δυνατότητα να παράγει 600 kW (804 ίππους) ισχύ ανάκτησης. Η τελική ταχύτητα θα ανέβει από τα 280 στα 322 χλμ./ώρα.
Η Formula E εκτιμά ότι πάνω από 40% της ενέργειας που θα χρησιμοποιείται από τα μονοθέσια κατά τη διάρκεια των αγώνων θα συλλέγεται στην πίστα (αντί για 25%), πράγμα που θα επιτρέψει τη μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας. Επίσης, ο πίσω άξονας δε θα έχει σύστημα πέδησης, καθώς η επιβράδυνση θα πραγματοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα.
Οι καινούργιες μπαταρίες, τις οποίες θα κατασκευάζει η Williams Advanced Engineering, έχουν σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους, όπως συμβαίνει και με «απορρίμματα» από ανθρακονήματα, όπως θραύσματα από ατυχήματα. Αυτό θα μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα του μονοθεσίου κατά 10%. Παράλληλα, στην επόμενη σεζόν της Formula E θα αλλάξει και ο προμηθευτής ελαστικών, καθώς η Hankook θα διαδεχθεί την Michelin. Έως και 26% των ελαστικών θα προέρχεται από φυσικό καουτσούκ και ανακυκλωμένες ίνες.
Το βάρος του μονοθεσίου (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) θα ελαττωθεί από τα 900 στα 840 κιλά. Το μεταξόνιο θα μειωθεί από τα 3.100 στα 2.970,5 χλστ., ενώ μικρότερες θα είναι και οι συνολικές διαστάσεις του μονοθεσίου. Το πλάτος θα ελαττωθεί στα 1.700 χλστ. (από τα 1.800), το μήκος θα διαμορφωθεί στα 5.016,2 χλστ. από τα 5.200, ενώ μικρότερο -κατά 40 χλστ. θα είναι και το ύψος: μόλις 1.023,4 χλστ.