Διαβάστε στο motorone.gr: H μοναδική Ferrari SP48 Unica
H Ferrari παρουσίασε την SP48 Unica, ένα δημιούργημα του τμήματος ειδικών παραγγελιών το οποίο θα κατασκευαστεί μόνο μία φορά.
Η Ferrari αποκάλυψε την τελευταία δημιουργία του προγράμματος Special Projects που διατηρεί: την SP48 Unica (που στα Ιταλικά σημαίνει μοναδική), από την οποία θα κατασκευαστεί μόνο μία. Σχεδιάστηκε κατά παραγγελία και ως βάση της χρησιμοποιεί το πλαίσιο της F8 Tributo και τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα της. Η Ferrari έδωσε στην SP48 ένα εντελώς καινούργιο αμάξωμα και βελτιστοποιημένο αεροδυναμικό πακέτο, μαζί με μοναδικά εσωτερικά φινιρίσματα. Το νέο αυτοκίνητο προορίζεται για έναν από τους μακροχρόνιους πελάτες της Ferrari, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία του.
Οι ακριβείς προδιαγραφές του συστήματος κίνησης της SP48 δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά δεδομένου ότι χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με την F8 Tributo, πιθανότατα έχει τις ίδιες επιδόσεις: ισχύ 720 ίππων και την ροπή 770 Nm. Το coupe παραγωγής της Ferrari χρησιμοποιεί ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και βασίζεται σε πλαίσιο αλουμινίου. H SP48 έχει κληρονομήσει και τα δύο. Το νέο αμάξωμα δημιουργήθηκε από τον επικεφαλής σχεδιαστή της Ferrari, Flavio Manzoni, με την SP48 να έχει τη μορφή μιας ακόμα πιο εντυπωσιακής F8. Στο καπό κυριαρχεί ένα ζευγάρι αεραγωγών με μεγάλο βάθος και περίπλοκες, διάτρητες κάτω γρίλιες, με ένα ζεύγος ανασχεδιασμένων προβολέων.
Διαθέτει σαφώς πιο επιθετική εμφάνιση από την F8 και το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται κατά μήκος των πλευρών με έναν αιχμηρό, κυματοειδή αεραγωγό που τροφοδοτεί τον V8 κινητήρα με αέρα, μαζί με μια ειδική σχεδίαση τροχών. Τα μαύρα γραφικά επεκτείνονται από το παρμπρίζ στο κέντρο της οροφής, ενώ λόγω του καινούργιου καλύμματος κινητήρα από ανθρακονήματα, δεν υπάρχει πλέον πίσω κρύσταλλο. Στο πίσω μέρος, η SP48 χρησιμοποιεί τέσσερις λεπτές γραμμές φωτών -στα πρότυπα άλλων καινούργιων μοντέλων- και μια ενσωματωμένη αεροτομή για τον έλεγχο της ροής του αέρα πάνω από την ουρά. Για πρόσθετο αεροδυναμικό φορτίο, υπάρχει ένας μεγάλος διαχύτης με διπλές εξατμίσεις.
Η Ferrari δεν έχει δημοσιεύσει εικόνες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά ισχυρίζεται ότι η συνολική αρχιτεκτονική της καμπίνας είναι κοινή με την F8 Tributo. Ωστόσο, τα καθίσματα είναι διακοσμημένα με διάτρητη μαύρη ταπετσαρία Alcantara με πορτοκαλί πινελιές, που αντιστοιχούν στο εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου. Οι εξαγωνικές οπές από την εμπρός μάσκα της SP48 συναντώνται και στο εσωτερικό, με το μοτίβο να εμφανίζεται στις ανάγλυφες με λέιζερ γυαλιστερές επιφάνειες των θυρών. Υπάρχουν επίσης ματ επενδύσεις από ανθρακονήματα. Η SP48 έρχεται να προστεθεί σε μια εκτεταμένη σειρά μοναδικών παραγγελιών της Ferrari, η οποία περιλαμβάνει την P80/C που προορίζεται μόνο για πίστα και την εμπνευσμένη από την 512BB SP12, η οποία ανήκει στον αστέρα της Rock μουσικής και εξαιρετικά ταλαντούχο κιθαρίστα Eric Clapton.
Οι ακριβείς προδιαγραφές του συστήματος κίνησης της SP48 δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά δεδομένου ότι χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με την F8 Tributo, πιθανότατα έχει τις ίδιες επιδόσεις: ισχύ 720 ίππων και την ροπή 770 Nm. Το coupe παραγωγής της Ferrari χρησιμοποιεί ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και βασίζεται σε πλαίσιο αλουμινίου. H SP48 έχει κληρονομήσει και τα δύο. Το νέο αμάξωμα δημιουργήθηκε από τον επικεφαλής σχεδιαστή της Ferrari, Flavio Manzoni, με την SP48 να έχει τη μορφή μιας ακόμα πιο εντυπωσιακής F8. Στο καπό κυριαρχεί ένα ζευγάρι αεραγωγών με μεγάλο βάθος και περίπλοκες, διάτρητες κάτω γρίλιες, με ένα ζεύγος ανασχεδιασμένων προβολέων.
Διαθέτει σαφώς πιο επιθετική εμφάνιση από την F8 και το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται κατά μήκος των πλευρών με έναν αιχμηρό, κυματοειδή αεραγωγό που τροφοδοτεί τον V8 κινητήρα με αέρα, μαζί με μια ειδική σχεδίαση τροχών. Τα μαύρα γραφικά επεκτείνονται από το παρμπρίζ στο κέντρο της οροφής, ενώ λόγω του καινούργιου καλύμματος κινητήρα από ανθρακονήματα, δεν υπάρχει πλέον πίσω κρύσταλλο. Στο πίσω μέρος, η SP48 χρησιμοποιεί τέσσερις λεπτές γραμμές φωτών -στα πρότυπα άλλων καινούργιων μοντέλων- και μια ενσωματωμένη αεροτομή για τον έλεγχο της ροής του αέρα πάνω από την ουρά. Για πρόσθετο αεροδυναμικό φορτίο, υπάρχει ένας μεγάλος διαχύτης με διπλές εξατμίσεις.
Η Ferrari δεν έχει δημοσιεύσει εικόνες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά ισχυρίζεται ότι η συνολική αρχιτεκτονική της καμπίνας είναι κοινή με την F8 Tributo. Ωστόσο, τα καθίσματα είναι διακοσμημένα με διάτρητη μαύρη ταπετσαρία Alcantara με πορτοκαλί πινελιές, που αντιστοιχούν στο εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου. Οι εξαγωνικές οπές από την εμπρός μάσκα της SP48 συναντώνται και στο εσωτερικό, με το μοτίβο να εμφανίζεται στις ανάγλυφες με λέιζερ γυαλιστερές επιφάνειες των θυρών. Υπάρχουν επίσης ματ επενδύσεις από ανθρακονήματα. Η SP48 έρχεται να προστεθεί σε μια εκτεταμένη σειρά μοναδικών παραγγελιών της Ferrari, η οποία περιλαμβάνει την P80/C που προορίζεται μόνο για πίστα και την εμπνευσμένη από την 512BB SP12, η οποία ανήκει στον αστέρα της Rock μουσικής και εξαιρετικά ταλαντούχο κιθαρίστα Eric Clapton.