Αμέσως μετά την παρουσίαση του Range Rover στην Ελλάδα ακολούθησε αυτή της σπορ εκδοχής του, με τα διακριτικά Sport. Αυτή είναι η τρίτη γενιά του μοντέλου, που ακολουθεί τις αξίες που το κατέστησαν αναγνωρίσιμο και αγαπητό στο κοινό και ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα. Ξεχωρίζει από την εισαγωγική εκδοχή χάρη στην αναθεωρημένη στα σημεία σχεδίαση, ενώ διατηρεί στο ακέραιο την ποιότητα και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τις κατασκευές των Βρετανών.

Σχεδιαστικά, το Range Rover Sport διατηρεί το αναγνωρίσιμο προφίλ του μοντέλου, ενισχύοντας τη δυναμική του με στοιχεία όπως οι κοντοί πρόβολοι με τους σπορ προφυλακτήρες, τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα με τους αεραγωγούς, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τη μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος, με τις δύο πλατιές απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και το χαμηλότερο ύψος του. Το αποτέλεσμα των επιμέρους στοιχείων είναι ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,29, που αναμφίβολα εντυπωσιάζει για αυτοκίνητο του μεγέθους και την κατηγορίας του.

Οι λεπτομέρειες που το κάνουν ξεχωριστό φυσικά δεν μπορούν να απουσιάζουν, με τις αναδυόμενες χειρολαβές να προεκτείνονται όταν ο αισθητήρας αναγνωρίσει την προσέγγιση του οδηγού στο αυτοκίνητο. Αυτόματα η αερανάρτηση χαμηλώνει, κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στο πολυτελές εσωτερικό που είναι ικανό να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε ενήλικες, προσφέροντας όλες τις ανέσεις που μπορεί να φανταστεί και να απαιτεί κάποιος. Το μήκος του Range Rover Sport είναι 4,946 μ., το πλάτος 2,047 μ. και το ύψος 1,820 μ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,997 μ. και το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 450 λίτρα.

Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex, η οποία του προσφέρει 35% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ παράλληλα ανοίγει… την πόρτα σε περισσότερες τεχνολογίες. Η πανίσχυρη Electrical Vehicle Architecture (EVA 2.0) της Land Rover υποστηρίζει ένα οικοσύστημα απρόσκοπτα συνδεδεμένων τεχνολογιών, όπως η ενημέρωση Software Over The Air (SOTA). Αυτή η έξυπνη τεχνολογία προσφέρει απομακρυσμένες ενημερώσεις για 63 ηλεκτρονικές μονάδες.

Στο ποιοτικό και πολυτελές εσωτερικό κυριαρχεί η μεγάλη αιωρούμενη στο ταμπλό οθόνη 13,1 ιντσών, που διαθέτει το σύστημα Pivi Pro και συνδυάζεται με μια ακόμα οθόνη 13,7 ιντσών που διαδραματίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων. Επιπλέον, διαθέσιμος είναι η υπηρεσία Amazon Alexa με φωνητικές εντολές, που λειτουργεί με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια, επιτρέποντας στον οδηγό να πραγματοποιήσει διάφορες λειτουργίες, όπως τηλεφωνικές κλήσεις ή ρύθμιση διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης, χωρίς να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.

Μηχανικά…

Με πλούσια γκάμα κινητήρων και εξηλεκτρισμένων συστημάτων είναι διαθέσιμο το νέο Range Rover Sport. Η γκάμα περιλαμβάνει δύο Electric Hybrid με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, 6κύλινδρους βενζίνης και diesel της οικογένειας Ingenium που χρησιμοποιούν υβριδική τεχνολογία και έναν εντελώς νέο που δεν ανήκει σε αυτή την οικογένεια, V8 Twin Turbo. Το 2024 αναμένεται να προστεθεί και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το P510e Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με έναν 6κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων και έναν ηλεκτρικό 105 kW και μπαταρία 38,2 kWh, αποδίδοντας 510 ίππους, ενώ προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 113 χιλιόμετρα, έχοντας εκπομπές CO2 18 γρ./χλμ. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ. Η έκδοση P440e, επίσης Plug-in υβριδική αποδίδει 440 ίππους έχοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ.

Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση με τον V8 Twin Turbo που αποδίδει 530 ίππους και προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δλ. Τη γκάμα ολοκληρώνουν οι εκδόσεις P360 και P400 με 6κύλινδρους κινητήρες βενζίνης Ingenium, καθώς και 6κύλινδροι κινητήρες diesel D250, D300 και D350 ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

Το νέο Range Rover Sport είναι η πιο δυναμική έκδοση του πολυτελούς SUV υψηλών επιδόσεων στην ιστορία της Land Rover, και το πιο ικανό μοντέλο σε συνθήκες εκτός δρόμου. Το Intelligent All-Wheel Drive (iAWD) ενσωματώνεται με τις πιο πρόσφατες καινοτομίες και τεχνολογίες παντός εδάφους διευρύνοντας τις δυναμικές ικανότητες του αυτοκινήτου.

Το Adaptive Off-Road Cruise Control αποτελεί εξέλιξη του All-Terrain Progress Control και επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο ταχύτητας και άνεσης, επιλέγοντας από τέσσερις ρυθμίσεις, σε δύσβατα εδάφη. Είναι το πρώτο Land Rover που διαθέτει αυτή τη δυνατότητα, χαρίζοντας στη γκάμα του μοντέλου βελτιωμένες επιδόσεις εκτός δρόμου που επιτρέπουν στον οδηγό να εστιάζει αποκλειστικά στο να κατευθύνει το όχημα σε απαιτητικές εδαφικές συνθήκες.

Το Terrain Response 2 ανιχνεύει αυτόματα την επιφάνεια και το είδος του εδάφους για να προσαρμόσει το πλαίσιο, ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση, προτρέποντας και ενημερώνοντας τον οδηγό μέσω της οθόνης αφής του Pivi Pro. Λειτουργεί αρμονικά με τα ολοκληρωμένα συστήματα πλαισίου βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου σε συνθήκες off-road.

Το νέο Range Rover Sport που είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Solihull στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο ιστορικό κτίριο που είναι συνδεδεμένο με την παραγωγή Range Rover, μαζί με το νέο Range Rover.