Η BMW παρουσιάζει το πρώτο της μοντέλο που εξελίσσεται αποκλειστικά από το τμήμα BMW M και διαθέτει υβριδικό Plug-in σύστημα και αποδίδει 650 ίππους (480 kW). Πρόκειται για την BMW XΜ, η οποία επιβάλλεται με τον όγκο της και αυτό δεν είναι ικανό να το κρύψει ούτε το έντονο καμουφλάζ που την καλύπτει σε αυτή τη φάση της εξέλιξής της.


Συμπίπτει με τα 50α γενέθλια του τμήματος BMW M και έχει προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2022, τότε που θα ξεκινήσει η παραγωγή του στο αμερικανικό εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg. Έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί αποκλειστικά από το τμήμα σπορ μοντέλων της γερμανικής φίρμας και με αυτό ανοίγουν νέοι δρόμοι. Στέκεται δίπλα στις ήδη υπάρχουσες i4 M50, iX M50 και iX M60, ενισχύοντας τη γκάμα των ειδικών σπορ μοντέλων της BMW.


Τα μηχανικά μέρη της BMW XM αποτελούνται από ένα μεγάλο κινητήρα βενζίνης 4,4 λίτρων V8 που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα αποδίδουν συνδυαστικά 650 ίππους (480 kW) και 800 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης θα περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ειδικά εξελιγμένου συστήματος M xDrive.


Με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 80 χιλιόμετρα σύμφωνα με το WLTP, η νέα BMW XM μπορεί να οδηγείται όχι μόνο σε κατοικημένες περιοχές, αλλά και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, ταξιδεύοντας σχεδόν αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού είναι έντονα αντιληπτή. Στο Electric mode, η στιγμιαία παροχή ισχύος εξασφαλίζει δυναμική επιτάχυνση, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση στα φανάρια ή εκτός πόλης.

Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer Photography
Το γεγονός ότι η νέα BMW XM σχεδιάστηκε ως μία γνήσια BMW M, φαίνεται επίσης από τη σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50/50) και την τεχνολογία της ανάρτησης. Η νέα BMW XM εφοδιάζεται στο βασικό της εξοπλισμό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Adaptive M Professional. Αυτή περιλαμβάνει επίσης μία ειδική για το μοντέλο έκδοση των ελατηρίων και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, καθώς και – για πρώτη φορά σε μία BMW M – ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα σταθεροποίησης των κλίσεων του αμαξώματος με τεχνολογία 48 Volt.

Με την πρόσθετη λειτουργία Active Roll Comfort, μειώνει την τάση κλίσης εξ αιτίας των ανωμαλιών του οδοστρώματος, στη μία πλευρά. Την ίδια στιγμή, ρυθμίζει ενεργά το ύψος του αμαξώματος στην αντίστοιχη πλευρά του οχήματος. Το Integral Active Steering αποτελεί επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού του μοντέλου της BMW M για πρώτη φορά και προάγει την ευελιξία και τη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές, καθώς και την ευστάθεια κατά την αλλαγή λωρίδων.