Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θα απαγορευτούν στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2030 και τώρα, η Ford καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να θεσπίσει παρόμοια απαγόρευση στην Ευρώπη έως το 2035. Προς το παρόν, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει καθορίσει ημερομηνία όσον αφορά πότε -ή αν- θα απαγορευτούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στα κράτη μέλη της, αλλά υπάρχουν συνεχείς συζητήσεις σχετικά με την πιθανή απαγόρευσή τους από το 2035.

Η Ford επενδύει αδρά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εργοστάσιό της στην Κολωνία θα μετατραπεί από έδρα παραγωγής του Fiesta σε μονάδα συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, επένδυση ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα επίπεδα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις εγκαταστάσεις αναμένεται να φτάσουν τα 1,2 εκατομμύρια μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.

Η αμερικανική εταιρεία έχει επίσης ενώσει τις δυνάμεις της με τη Volkswagen για την εξέλιξη νέων αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών. Το καινούργιο ID.Buzz Cargo της VW και το Tourneo Custom θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα MEB και η Ford στοχεύει να φτάσει τις 600.000 πωλήσεις ηλεκτρικών επαγγελματικών φορτηγών μέχρι το 2026.

Το ενδιαφέρον της Ford για την εδραίωση μιας ημερομηνίας όσον αφορά τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπορεί επίσης να αποδοθεί και στα σχέδιά της να μετατρέψει το Puma σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το Puma ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, ξεπερνώντας το επί μακρόν κυρίαρχο Fiesta.

Η Ford, μαζί με άλλες 25 εταιρείες, έχουν υπογράψει έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να «διασφαλίσει ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά στην Ευρώπη θα είναι μηδενικών εκπομπών από το 2035». Η αμερικανική εταιρεία δεν είναι η μόνη μάρκα που σχεδιάζει πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η Hyundai ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να γίνει αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία -όσον αφορά την Ευρώπη- μέχρι το 2035, η Renault έως το 2030 και η Stellantis στοχεύει στο 2026.