Διαβάστε στο motorone.gr: F1 - Προεπισκόπηση GP Ισπανίας
Αυτό το Σαββατοκύριακο διεξάγεται το GP Ισπανίας, στην πίστα της Βαρκελώνης, που αποτελεί τον 6ο γύρο της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος Formula 1
Έπειτα από την επίσκεψη στις ΗΠΑ και το Μαϊάμι, η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη με δύο Grand Prix σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, με το πρώτο εξ αυτών να διεξάγεται στην πίστα της Βαρκελώνης, στην Ισπανία αυτή την εβδομάδα. Πρόκειται για την πίστα που οδηγοί και ομάδες γνωρίζουν καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη, καθώς οι περισσότερες δοκιμές εξέλιξης πραγματοποιούνται εκεί τα τελευταία χρόνια.
Η ισπανική πίστα, με μεγάλη ποικιλία στροφών και πολλές γρήγορες καθώς και παρατεταμένες καμπές, αποτελεί πολύ καλό κριτή για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων. Τόσο για αυτό το λόγο, όσο και γιατί αποτελεί ένα από τα πρώτα ευρωπαϊκά Grand Prix της σεζόν, στην πίστα της Βαρκελώνης βλέπουμε πολύ συχνά τις ομάδες να παρουσιάζουν αναβαθμίσεις.
Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος, με τη Ferrari και την Alfa Romeo να έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα φέρουν μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων για το GP Ισπανίας, ενώ μεγάλες αναβαθμίσεις αναμένεται να δούμε και στο στρατόπεδο των McLaren, Aston Martin και Μercedes. Στόχος της γερμανικής ομάδας είναι να συλλέξει δεδομένα τα οποία θα της δώσουν μια εικόνα αν ο σχεδιασμός των καλυμμάτων ψυγείων μικρού μεγέθους όντως αποδίδει καλύτερα στην πραγματικότητα, σε σύγκριση με τα πιο ογκώδη καλύμματα που είχε χρησιμοποιήσει η W13 στο πρώτο χειμερινό τεστ της φετινής χρονιάς στην ισπανική πίστα.
Μία από τις θεωρίες που κυκλοφορούν είναι ότι επειδή το δάπεδο της W13 προεξέχει υπερβολικά από το αμάξωμα των καλυμμάτων ψυγείων, με συνέπεια να μην έχει την κατάλληλη υποστήριξη και υποχωρεί υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, παρά το γεγονός ότι τα δεδομένα στην αεροδυναμική σήραγγα της Mercedes δείχνουν ότι η καινούργια έκδοση είναι ταχύτερη. Η γερμανική ομάδα δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην αρχική έκδοση του μονοθεσίου της, αν διαπιστώσει ότι αυτή αποδίδει καλύτερα σε πραγματικές συνθήκες.
Δεδομένα πίστας (Mercedes)Barcelona past results
Αξίζει να αναφερθεί ότι τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes πραγματοποίησαν τη δεύτερη ημέρα κινηματογράφησης που δικαιούνται εντός της χρονιάς, έπειτα από το GP Μαϊάμι. Παρότι σε αυτές δεν επιτρέπεται να ξεπεραστούν τα 100 χλμ. συνολικά και χρησιμοποιούνται ελαστικά επίδειξης, που είναι έως και 5 δλ. πιο αργά από τα αγωνιστικά, οι ομάδες εκμεταλλεύονται αυτές τις περιστάσεις για να δοκιμάσουν αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Η Ferrari -που ήθελε να κινηματογραφήσει το μονοθέσιό της χωρίς τα λογότυπα του της ρωσικής εταιρείας Kaspersky, με την οποία διέκοψε τη συνεργασία της νωρίτερα φέτος- διεξήγαγε το δικό της τεστ στην πίστα της Monza, της οποίας τις πύλες περιφρουρούσε με προσωπικό ασφαλείας, για να μην εισέλθουν αδιάκριτοι παρατηρητές.
Αναβαθμίσεις
Η Mercedes πραγματοποίησε τη δική της ημέρα κινηματογράφησης στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων της W13 είναι ένα διπλό splitter (όμοιο με αυτό που διαθέτουν εξαρχής φέτος Ferrari και Aston Martin) στο εμπρός μέρος του δαπέδου κάτω από τα πόδια του οδηγού, αναβαθμισμένο δάπεδο με διαφορετική διαμόρφωση εμπρός από τα πίσω ελαστικά.
Οι αναβαθμίσεις που αναμένεται να δούμε στη Βαρκελώνη πιθανότατα θα επικεντρώνονται στην περιοχή του δαπέδου των μονοθεσίων, όπως θα συμβεί με την Alfa Romeo, η οποία θα φέρει αλλαγές και στην εμπρός αεροτομή. Στην περίπτωση της Ferrari, αναφέρεται ότι ενδέχεται να δούμε και μια πίσω αεροτομή η οποία μειώνει την οπισθέλκουσα. Αξίζει να αναφερθεί ότι και η Alpine αναμένεται να παρουσιάσει καινούργια πίσω αεροτομή για το GP Ισπανίας.
Όσον αφορά την Aston Martin, αναφέρεται ότι θα παρουσιαστεί μια έκδοση Β’ της AMR22. Οι τελευταίες πληροφορίες από το γερμανικό Τύπο αναφέρουν ότι αμφότερα τα μονοθέσια θα διαθέτουν τις αναβαθμίσεις, παρά τις αναφορές στον ιταλικό Τύπο ότι θα ήταν διαθέσιμες μόνο για τον Lance Stroll, λόγω ελλείψεων εξωτερικών προμηθευτών. Η πιο σημαντική ίσως αλλαγή είναι η διαφορετική τοποθέτηση των ψυγείων, που είναι πιο κεκλιμένα πλέον, ενώ μέχρι πρότινος η γωνία τους ήταν πολύ μικρή. Μία από τις ορατές αλλαγές είναι ο σχεδιασμός των εισαγωγών αέρα των ψυγείων, που έχει στρογγυλοποιηθεί στην κάτω εξωτερική γωνία.
Μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων θα φέρει και η McLaren, η οποία θα παρουσιάσει στη Βαρκελώνη και την οριστική λύση για την υπερθέρμανση των εμπρός φρένων της που αντιμετώπισε στις χειμερινές δοκιμές, καθώς τα καλύμματα του συστήματος πέδησης στον εμπρός άξονα θα είναι πλέον κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και όχι από τιτάνιο, όπως ήταν στους πέντε πρώτους αγώνες.
Ferrari vs Red Bull
Επιστρέφοντας στη Ferrari, οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας ευελπιστούν με τις αναβαθμίσεις να μειώσουν το φαινόμενο των ταλαντώσεων στις ευθείες καθώς και την αεροδυναμική αντίσταση που παράγει η F1-75 (με μία καινούργια πίσω αεροτομή που διακρίνεται για το ευθύγραμμο βασικό της πτερύγιο) καθώς και το βάρος της, αφαιρώντας βαφή από κάποια μέρη του μονοθεσίου, όπως το υποστήριγμα της πίσω αεροτομής, όπου στεγάζεται ο μηχανισμός DRS. Στο Maranello εκτιμάται ότι η διαφορά απόδοσης με τη Red Bull είναι περίπου 2 δέκατα του δλ. στο γύρο και ότι η Red Bull έχει κερδίσει έδαφος με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στην Imola. Ωστόσο, η Ferrari εξακολουθεί να είναι 7-8 κιλά ελαφρύτερη, και αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε προβάδισμα έως και 0,3 δλ. στο γύρο.
Θεωρητικά, η Ferrari υπερέχει στις στροφές έναντι της Red Bull, καθώς και στην πρόσφυση στην έξοδο από αυτές. Ωστόσο, η Red Bull είχε τη δυνατότητα να κινηθεί το ίδιο γρήγορα με τα ιταλικά μονοθέσια στις αργές στροφές του τμήματος 11/12/13 της πίστας του Μαϊάμι, ενώ η Ferrari υπερθέρμανε τα ελαστικά της. Όπως δήλωσε ο Charles Leclerc, η ιταλική ομάδα έχει αντιμετωπίσει προβλήματα διαχείρισης της μέσης γόμας στα δύο τελευταία Grand Prix.
Η Red Bull, διατηρώντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος, έχει τη δυνατότητα να παράγει υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης από το δάπεδο της RB18, γεγονός που της επιτρέπει να χρησιμοποιεί μικρότερες αεροτομές και να επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Η Ferrari, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, βασίζεται περισσότερο τις αεροτομές της για την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου και ως αποτέλεσμα έχει πιο σταθερή παραγωγή αρνητικής άντωσης, που δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση στους οδηγούς της. Φαίνεται ότι η RB18 έχει μικρότερο πλαίσιο λειτουργίας για αυτό και ο Max Verstappen, αλλά και ο Helmut Marko, έχουν δηλώσει ότι φέτος η ομάδα δυσκολεύεται περισσότερο να βρει το ιδανικό στήσιμο.
Από την άλλη, η Red Bull δείχνει να αντιμετωπίζει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη τα προβλήματα ταλαντώσεων στις ευθείες. Αν και εξακολουθούν να υφίστανται, δεν προβληματίζουν την ομάδα. H κατανόηση των προβλημάτων αυτών επιτρέπει τη ρύθμιση του μονοθεσίου με μικρότερη απόσταση από το έδαφος η οποία επίσης προσδίδει στην RB18 χαμηλότερες τιμές οπισθέλκουσας. Η Ferrari δεν έχει τη δυνατότητα να χαμηλώσει το μονοθέσιό της τόσο πολύ ακόμα. H ιταλική ομάδα έχει επιλέξει να κατανοήσει καλύτερα τις ταλαντώσεις πριν παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην F1-75.
Μάλιστα, μέρος του αεροδυναμικού μειονεκτήματος της Ferrari στις ευθείες καλύπτει ο ισχυρότερος κινητήρας που διαθέτει η ομάδα του Maranello. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, ο ιταλικός V6 έχει πλεονέκτημα ισχύος 4 kW (5,4 ίππων) επί αυτού της Honda και 8 kW (10,9 ίππων) επί της μονάδας της Mercedes. Παρά τις φήμες στο GP Μαϊάμι, η Ferrari δεν έχει παρουσιάσει ακόμα το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα που δικαιούται να φέρει έως την 1η Σεπτεμβρίου, που θα παγώσει η εξέλιξή του. Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες τροποποιήσεις στον τομέα των αναφλεκτήρων, λόγω ανησυχιών αξιοπιστίας και ενδέχεται να δούμε περαιτέρω τροποποιήσεις σε αυτό τον τομέα κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Ελαστικά
Λόγω των ταχύτατων -και παρατεταμένων- στροφών της Βαρκελώνης καθώς και του αδρού ασφαλτοτάπητα, η Pirelli θα φέρει τις πιο σκληρές γόμες της για το GP Ισπανίας (C1, C2 και C3). Τα ελαστικά της αριστερής πλευράς καταπονούνται ιδιαίτερα στις ταχύτατες στροφές 3 και 9, όπου αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά φορτία. Σε ένα γρήγορο γύρο, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο τα ελαστικά να έχουν υπερθερμανθεί μέχρι το τελευταίο sector, όπου κυριαρχούν οι αργές στροφές. Λόγω της διαφορετικής φύσης των επιμέρους τμημάτων της πίστας, είναι αρκετά σπάνιο να βλέπουμε κάποιον οδηγό να είναι ταχύτερος και στα τρία sector. Οι υψηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο τις ομάδες στη διαχείριση των ελαστικών. Αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ελάχιστες πιέσεις έχουν διαμορφωθεί στα 22,5 psi εμπρός και 19 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Παραδοσιακά, η επικρατέστερη στρατηγική αγώνα στη Βαρκελώνη προβλέπει δύο pit stop και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν κάποιες ομάδες θα επιχειρήσουν μόνο μία αλλαγή ελαστικών την Κυριακή.
Πίστα ΒαρκελώνηςΠίστα ΒαρκελώνηςΠίστα Βαρκελώνης
Παρότι η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού έχει μήκος μεγαλύτερο από 1 χλμ. και υπάρχουν δύο ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι ιδιαίτερα εύκολα. Σε αυτό συμβάλλει το γεγονός ότι η τελευταία στροφή, που οδηγεί στην κεντρική ευθεία, είναι αρκετά γρήγορη. Ίσως όμως τα φετινά μονοθέσια να έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν από πιο κοντά το προπορευόμενο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η απόσταση μεταξύ της pole position και της πρώτης ζώνης φρεναρίσματος (579 μ.) είναι μία από τις μεγαλύτερες της σεζόν.
Νεαροί οδηγοί στο FP1
Επειδή η πίστα είναι γνωστή στους οδηγούς, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τις ομάδες να παραχωρήσουν ένα από τα δύο μονοθέσιά τους για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής σε νεαρούς (ή εφεδρικούς) οδηγούς, όπως υποχρεούνται να το κάνουν από τους αγωνιστικούς κανονισμούς δύο φορές φέτος. Συνεπώς, ο Ολλανδός περυσινός Πρωταθλητής της Formula E, Nyck De Vries θα οδηγεί το μονοθέσιο της Williams (του Alex Albon), o Robert Kubica θα βρεθεί στο τιμόνι της Alfa Romeo (του Guanyu Zhou), ενώ η Red Bull θα τοποθετήσει τον 21 ετών Εσθονό Juri Vips (που αγωνίζεται στη Formula 2 και φέτος) στην RB18 του Sergio Perez. Προφανώς, ο Kubica δε θεωρείται νεαρός οδηγός, οπότε η Alfa Romeo χρωστάει δύο ακόμα περιόδους FP1 πιθανότατα στον Theo Pourchaire, που είναι μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Sauber.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, το ντεμπούτο του ως διευθυντής αγώνα θα κάνει και ο Πορτογάλος Eduardo Freitas, καθώς στους πέντε πρώτους γύρους της φετινής σεζόν τη θέση αυτή κατείχε ο Γερμανός συνάδελφός του Niels Wittich.
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 20 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 21 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 22 Μαΐου
Αγώνας: 16:00
GP Ισπανίας – Βαρκελώνη
6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 4.675 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,424 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:18.149 (215,357 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – Max Verstappen (Red Bull), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:16.741 (219,309 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές)
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 579 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 63%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 40
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 9 – 10, 16 – 1)
Η ισπανική πίστα, με μεγάλη ποικιλία στροφών και πολλές γρήγορες καθώς και παρατεταμένες καμπές, αποτελεί πολύ καλό κριτή για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων. Τόσο για αυτό το λόγο, όσο και γιατί αποτελεί ένα από τα πρώτα ευρωπαϊκά Grand Prix της σεζόν, στην πίστα της Βαρκελώνης βλέπουμε πολύ συχνά τις ομάδες να παρουσιάζουν αναβαθμίσεις.
Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος, με τη Ferrari και την Alfa Romeo να έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα φέρουν μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων για το GP Ισπανίας, ενώ μεγάλες αναβαθμίσεις αναμένεται να δούμε και στο στρατόπεδο των McLaren, Aston Martin και Μercedes. Στόχος της γερμανικής ομάδας είναι να συλλέξει δεδομένα τα οποία θα της δώσουν μια εικόνα αν ο σχεδιασμός των καλυμμάτων ψυγείων μικρού μεγέθους όντως αποδίδει καλύτερα στην πραγματικότητα, σε σύγκριση με τα πιο ογκώδη καλύμματα που είχε χρησιμοποιήσει η W13 στο πρώτο χειμερινό τεστ της φετινής χρονιάς στην ισπανική πίστα.
Μία από τις θεωρίες που κυκλοφορούν είναι ότι επειδή το δάπεδο της W13 προεξέχει υπερβολικά από το αμάξωμα των καλυμμάτων ψυγείων, με συνέπεια να μην έχει την κατάλληλη υποστήριξη και υποχωρεί υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, παρά το γεγονός ότι τα δεδομένα στην αεροδυναμική σήραγγα της Mercedes δείχνουν ότι η καινούργια έκδοση είναι ταχύτερη. Η γερμανική ομάδα δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην αρχική έκδοση του μονοθεσίου της, αν διαπιστώσει ότι αυτή αποδίδει καλύτερα σε πραγματικές συνθήκες.
Δεδομένα πίστας (Mercedes)Barcelona past results
Αξίζει να αναφερθεί ότι τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes πραγματοποίησαν τη δεύτερη ημέρα κινηματογράφησης που δικαιούνται εντός της χρονιάς, έπειτα από το GP Μαϊάμι. Παρότι σε αυτές δεν επιτρέπεται να ξεπεραστούν τα 100 χλμ. συνολικά και χρησιμοποιούνται ελαστικά επίδειξης, που είναι έως και 5 δλ. πιο αργά από τα αγωνιστικά, οι ομάδες εκμεταλλεύονται αυτές τις περιστάσεις για να δοκιμάσουν αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Η Ferrari -που ήθελε να κινηματογραφήσει το μονοθέσιό της χωρίς τα λογότυπα του της ρωσικής εταιρείας Kaspersky, με την οποία διέκοψε τη συνεργασία της νωρίτερα φέτος- διεξήγαγε το δικό της τεστ στην πίστα της Monza, της οποίας τις πύλες περιφρουρούσε με προσωπικό ασφαλείας, για να μην εισέλθουν αδιάκριτοι παρατηρητές.
Αναβαθμίσεις
Η Mercedes πραγματοποίησε τη δική της ημέρα κινηματογράφησης στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων της W13 είναι ένα διπλό splitter (όμοιο με αυτό που διαθέτουν εξαρχής φέτος Ferrari και Aston Martin) στο εμπρός μέρος του δαπέδου κάτω από τα πόδια του οδηγού, αναβαθμισμένο δάπεδο με διαφορετική διαμόρφωση εμπρός από τα πίσω ελαστικά.
Οι αναβαθμίσεις που αναμένεται να δούμε στη Βαρκελώνη πιθανότατα θα επικεντρώνονται στην περιοχή του δαπέδου των μονοθεσίων, όπως θα συμβεί με την Alfa Romeo, η οποία θα φέρει αλλαγές και στην εμπρός αεροτομή. Στην περίπτωση της Ferrari, αναφέρεται ότι ενδέχεται να δούμε και μια πίσω αεροτομή η οποία μειώνει την οπισθέλκουσα. Αξίζει να αναφερθεί ότι και η Alpine αναμένεται να παρουσιάσει καινούργια πίσω αεροτομή για το GP Ισπανίας.
Όσον αφορά την Aston Martin, αναφέρεται ότι θα παρουσιαστεί μια έκδοση Β’ της AMR22. Οι τελευταίες πληροφορίες από το γερμανικό Τύπο αναφέρουν ότι αμφότερα τα μονοθέσια θα διαθέτουν τις αναβαθμίσεις, παρά τις αναφορές στον ιταλικό Τύπο ότι θα ήταν διαθέσιμες μόνο για τον Lance Stroll, λόγω ελλείψεων εξωτερικών προμηθευτών. Η πιο σημαντική ίσως αλλαγή είναι η διαφορετική τοποθέτηση των ψυγείων, που είναι πιο κεκλιμένα πλέον, ενώ μέχρι πρότινος η γωνία τους ήταν πολύ μικρή. Μία από τις ορατές αλλαγές είναι ο σχεδιασμός των εισαγωγών αέρα των ψυγείων, που έχει στρογγυλοποιηθεί στην κάτω εξωτερική γωνία.
Μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων θα φέρει και η McLaren, η οποία θα παρουσιάσει στη Βαρκελώνη και την οριστική λύση για την υπερθέρμανση των εμπρός φρένων της που αντιμετώπισε στις χειμερινές δοκιμές, καθώς τα καλύμματα του συστήματος πέδησης στον εμπρός άξονα θα είναι πλέον κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και όχι από τιτάνιο, όπως ήταν στους πέντε πρώτους αγώνες.
Ferrari vs Red Bull
Επιστρέφοντας στη Ferrari, οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας ευελπιστούν με τις αναβαθμίσεις να μειώσουν το φαινόμενο των ταλαντώσεων στις ευθείες καθώς και την αεροδυναμική αντίσταση που παράγει η F1-75 (με μία καινούργια πίσω αεροτομή που διακρίνεται για το ευθύγραμμο βασικό της πτερύγιο) καθώς και το βάρος της, αφαιρώντας βαφή από κάποια μέρη του μονοθεσίου, όπως το υποστήριγμα της πίσω αεροτομής, όπου στεγάζεται ο μηχανισμός DRS. Στο Maranello εκτιμάται ότι η διαφορά απόδοσης με τη Red Bull είναι περίπου 2 δέκατα του δλ. στο γύρο και ότι η Red Bull έχει κερδίσει έδαφος με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στην Imola. Ωστόσο, η Ferrari εξακολουθεί να είναι 7-8 κιλά ελαφρύτερη, και αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε προβάδισμα έως και 0,3 δλ. στο γύρο.
Θεωρητικά, η Ferrari υπερέχει στις στροφές έναντι της Red Bull, καθώς και στην πρόσφυση στην έξοδο από αυτές. Ωστόσο, η Red Bull είχε τη δυνατότητα να κινηθεί το ίδιο γρήγορα με τα ιταλικά μονοθέσια στις αργές στροφές του τμήματος 11/12/13 της πίστας του Μαϊάμι, ενώ η Ferrari υπερθέρμανε τα ελαστικά της. Όπως δήλωσε ο Charles Leclerc, η ιταλική ομάδα έχει αντιμετωπίσει προβλήματα διαχείρισης της μέσης γόμας στα δύο τελευταία Grand Prix.
Η Red Bull, διατηρώντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος, έχει τη δυνατότητα να παράγει υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης από το δάπεδο της RB18, γεγονός που της επιτρέπει να χρησιμοποιεί μικρότερες αεροτομές και να επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Η Ferrari, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, βασίζεται περισσότερο τις αεροτομές της για την παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου και ως αποτέλεσμα έχει πιο σταθερή παραγωγή αρνητικής άντωσης, που δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση στους οδηγούς της. Φαίνεται ότι η RB18 έχει μικρότερο πλαίσιο λειτουργίας για αυτό και ο Max Verstappen, αλλά και ο Helmut Marko, έχουν δηλώσει ότι φέτος η ομάδα δυσκολεύεται περισσότερο να βρει το ιδανικό στήσιμο.
Από την άλλη, η Red Bull δείχνει να αντιμετωπίζει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη τα προβλήματα ταλαντώσεων στις ευθείες. Αν και εξακολουθούν να υφίστανται, δεν προβληματίζουν την ομάδα. H κατανόηση των προβλημάτων αυτών επιτρέπει τη ρύθμιση του μονοθεσίου με μικρότερη απόσταση από το έδαφος η οποία επίσης προσδίδει στην RB18 χαμηλότερες τιμές οπισθέλκουσας. Η Ferrari δεν έχει τη δυνατότητα να χαμηλώσει το μονοθέσιό της τόσο πολύ ακόμα. H ιταλική ομάδα έχει επιλέξει να κατανοήσει καλύτερα τις ταλαντώσεις πριν παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην F1-75.
Μάλιστα, μέρος του αεροδυναμικού μειονεκτήματος της Ferrari στις ευθείες καλύπτει ο ισχυρότερος κινητήρας που διαθέτει η ομάδα του Maranello. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, ο ιταλικός V6 έχει πλεονέκτημα ισχύος 4 kW (5,4 ίππων) επί αυτού της Honda και 8 kW (10,9 ίππων) επί της μονάδας της Mercedes. Παρά τις φήμες στο GP Μαϊάμι, η Ferrari δεν έχει παρουσιάσει ακόμα το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα που δικαιούται να φέρει έως την 1η Σεπτεμβρίου, που θα παγώσει η εξέλιξή του. Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες τροποποιήσεις στον τομέα των αναφλεκτήρων, λόγω ανησυχιών αξιοπιστίας και ενδέχεται να δούμε περαιτέρω τροποποιήσεις σε αυτό τον τομέα κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Ελαστικά
Λόγω των ταχύτατων -και παρατεταμένων- στροφών της Βαρκελώνης καθώς και του αδρού ασφαλτοτάπητα, η Pirelli θα φέρει τις πιο σκληρές γόμες της για το GP Ισπανίας (C1, C2 και C3). Τα ελαστικά της αριστερής πλευράς καταπονούνται ιδιαίτερα στις ταχύτατες στροφές 3 και 9, όπου αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά φορτία. Σε ένα γρήγορο γύρο, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο τα ελαστικά να έχουν υπερθερμανθεί μέχρι το τελευταίο sector, όπου κυριαρχούν οι αργές στροφές. Λόγω της διαφορετικής φύσης των επιμέρους τμημάτων της πίστας, είναι αρκετά σπάνιο να βλέπουμε κάποιον οδηγό να είναι ταχύτερος και στα τρία sector. Οι υψηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο τις ομάδες στη διαχείριση των ελαστικών. Αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ελάχιστες πιέσεις έχουν διαμορφωθεί στα 22,5 psi εμπρός και 19 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Παραδοσιακά, η επικρατέστερη στρατηγική αγώνα στη Βαρκελώνη προβλέπει δύο pit stop και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν κάποιες ομάδες θα επιχειρήσουν μόνο μία αλλαγή ελαστικών την Κυριακή.
Πίστα ΒαρκελώνηςΠίστα ΒαρκελώνηςΠίστα Βαρκελώνης
Παρότι η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού έχει μήκος μεγαλύτερο από 1 χλμ. και υπάρχουν δύο ζώνες DRS, τα προσπεράσματα δεν είναι ιδιαίτερα εύκολα. Σε αυτό συμβάλλει το γεγονός ότι η τελευταία στροφή, που οδηγεί στην κεντρική ευθεία, είναι αρκετά γρήγορη. Ίσως όμως τα φετινά μονοθέσια να έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν από πιο κοντά το προπορευόμενο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η απόσταση μεταξύ της pole position και της πρώτης ζώνης φρεναρίσματος (579 μ.) είναι μία από τις μεγαλύτερες της σεζόν.
Νεαροί οδηγοί στο FP1
Επειδή η πίστα είναι γνωστή στους οδηγούς, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τις ομάδες να παραχωρήσουν ένα από τα δύο μονοθέσιά τους για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής σε νεαρούς (ή εφεδρικούς) οδηγούς, όπως υποχρεούνται να το κάνουν από τους αγωνιστικούς κανονισμούς δύο φορές φέτος. Συνεπώς, ο Ολλανδός περυσινός Πρωταθλητής της Formula E, Nyck De Vries θα οδηγεί το μονοθέσιο της Williams (του Alex Albon), o Robert Kubica θα βρεθεί στο τιμόνι της Alfa Romeo (του Guanyu Zhou), ενώ η Red Bull θα τοποθετήσει τον 21 ετών Εσθονό Juri Vips (που αγωνίζεται στη Formula 2 και φέτος) στην RB18 του Sergio Perez. Προφανώς, ο Kubica δε θεωρείται νεαρός οδηγός, οπότε η Alfa Romeo χρωστάει δύο ακόμα περιόδους FP1 πιθανότατα στον Theo Pourchaire, που είναι μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Sauber.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, το ντεμπούτο του ως διευθυντής αγώνα θα κάνει και ο Πορτογάλος Eduardo Freitas, καθώς στους πέντε πρώτους γύρους της φετινής σεζόν τη θέση αυτή κατείχε ο Γερμανός συνάδελφός του Niels Wittich.
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 20 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 21 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 22 Μαΐου
Αγώνας: 16:00
GP Ισπανίας – Βαρκελώνη
6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 4.675 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,424 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:18.149 (215,357 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – Max Verstappen (Red Bull), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:16.741 (219,309 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές)
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 579 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 63%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 40
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 9 – 10, 16 – 1)