Διαβάστε στο motorone.gr: F1 - GP Ισπανίας FP1 - «1- 2» για τις Ferrari
Οι οδηγοί της Ferrari κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, ωστόσο ο Verstappen έχασε χρόνο στη γρήγορη προσπάθειά του, λόγω μποτιλιαρίσματος
Σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες ασφαλτοτάπητα (47 βαθμούς Κελσίου) διεξήχθη στην πίστα της Βαρκελώνης το FP1, με τους οδηγούς να έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την γνώριμη σε αυτούς πίστα. Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, με διαφορά μόλις 79 χλστ. του δλ. από τον Carlos Sainz. Οι δύο οδηγοί της Ferrari χρησιμοποιούσαν τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η Ferrari στο δάπεδο και την πίσω αεροτομή της F1-75.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα, ο Max Verstappen έχασε 0,4 δλ. στο τελευταίο sector, όταν συνάντησε πολλά μονοθέσια που κινούνταν αργά. Δεδομένου ότι ο Ολλανδός βρέθηκε 336 χλστ. του δλ. πίσω από τον Leclerc, οπότε θα πρέπει να θεωρούμε η Red Bull ότι βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την Ferrari. Άλλωστε, με τη σκληρή γόμα, στο πρώτο μισό της διαδικασίας, ο Verstappen ήταν 0,87 δλ. ταχύτερος από τον Leclerc, ωστόσο τα ιταλικά μονοθέσια έδειχναν ταχύτερα στις προσομοιώσεις με βαρύ φορτίο καυσίμου στα τελευταία λεπτά. Η Red Bull έχει εξοικονομήσει 4 κιλά από το μονοθέσιό της και έχει μερικές μικρές αναβαθμίσεις στο δάπεδο της RB18. Από την αρχή της σεζόν, η Red Bull έχει «χάσει» 7 κιλά περίπου.
Θετικά δείγματα έδειξε και η Mercedes, που έφερε αναβαθμίσεις στο δάπεδο της W13, δε φαίνεται να παρουσιάζει έντονες ταλαντώσεις, αλλά το ίδιο συνέβη και στο Μαϊάμι αρχικά. Θετικό ήταν ότι και οι χρόνοι του George Russell στις προσομοιώσεις με βαρύ φορτίο καυσίμου ήταν παραπλήσιοι με αυτούς των Ferrari και Red Bull. Μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes βρέθηκε στον πίνακα των χρόνων ο Fernando Alonso με την Alpine. Οι μηχανικοί του Ισπανού τοποθέτησαν λάθος σετ ελαστικών στο μονοθέσιο για το δεύτερο μισό (μέσης αντί για μαλακής γόμας) και παράλληλα ο Alonso παρεμπόδισε τον Lewis Hamilton σε ένα γρήγορο γύρο του Βρετανού, σε ένα περιστατικό που οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν.
H Mercedes έκανε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ εμπρός αεροτομών διαφορετικών προδιαγραφών και παρότι δεν υπήρχαν εμφανή προβλήματα ταλαντώσεων, οι οδηγοί δεν ήταν ευχαριστημένοι από την ισορροπία πρόσφυσης της W13. O Hamilton αντιμετώπισε ένα πρόβλημα, καθώς δυσλειτουργούσε το DRS του μονοθεσίου του. Παράλληλα, ο Juri Vips, ο νεαρός Εσθονός που οδηγούσε τη Red Bull του Sergio Perez εμπόδισε στην πίστα τον Russell.
Οι ομάδες των McLaren και AlphaTauri είδαν τους οδηγούς τους να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Αμφότερες οι ομάδες έχουν φέρει αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Η McLaren φέρει αλλαγές στην εμπρός αεροτομή και την περιοχή του δαπέδου. Μάλιστα, οι αναβαθμίσεις βρίσκονταν μόνο στο μονοθέσιο του Lando Norris, ώστε η ομάδα να κάνει συγκρίσεις. Αντιθέτως, οι αναβαθμίσεις της AlphaTauri βρίσκονταν μόνο στο μονοθέσιο του Pierre Gasly επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο δεύτερο σετ εξαρτημάτων. Το ίδιο συνέβη και στο στρατόπεδο της Alfa Romeo, όπου το πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων ήταν διαθέσιμο στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas, αλλά όχι στου Guanyu Zhou, το οποίο για το FP1 οδηγούσε ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Robert Kubica.
Τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις όμως παρουσίασε η Aston Martin, παρουσιάζοντας καινούργια διάταξη ψυγείων και καλυμμάτων τους, καθώς και καθρέπτες, οι οποίοι μοιάζουν πάρα πολύ με αυτούς της Red Bull. H FIA διεξήγαγε έρευνα για να διαπιστώσει αν η Aston Martin αντέγραψε την λύση αυτή με κάποιο τρόπο. Ωστόσο, έμεινε ικανοποιημένη από τα ευρήματά της και έκρινε ότι δεν έχει διαπραχθεί παρατυπία. Ωστόσο, η Red Bull δεν είναι απόλυτα πεπεισμένη. Τον Απρίλιο, ο πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull, Dan Fallows, προσχώρησε στο δυναμικό της Aston Martin, η οποία απέσπασε άλλους 7 αεροδυναμιστές από την αυστριακή ομάδα.
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, υποστηρίζει ότι υπάρχουν αποδείξεις ότι οι απερχόμενοι υπάλληλοι της ομάδας κατέβασαν δεδομένα από τους Η/Υ του Milton Keynes, ειδάλλως δε θα είχαν τη δυνατότητα να παράγουν έναν σχεδιασμό που μοιάζει τόσο πολύ με αυτόν της RB18. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα εντός του οποίου έχει καταφέρει η Aston Martin να παράγει αυτή την αναβάθμιση. Πάντως η ημέρα δεν κύλησε καλά για τον Sebastian Vettel, ο οποίος παρέμεινε για πολλή ώρα στα pits, με τους μηχανικούς να εργάζονται επάνω στο μονοθέσιο, προσπαθώντας να επιλύσουν ορισμένα προβλήματα.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα, ο Max Verstappen έχασε 0,4 δλ. στο τελευταίο sector, όταν συνάντησε πολλά μονοθέσια που κινούνταν αργά. Δεδομένου ότι ο Ολλανδός βρέθηκε 336 χλστ. του δλ. πίσω από τον Leclerc, οπότε θα πρέπει να θεωρούμε η Red Bull ότι βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την Ferrari. Άλλωστε, με τη σκληρή γόμα, στο πρώτο μισό της διαδικασίας, ο Verstappen ήταν 0,87 δλ. ταχύτερος από τον Leclerc, ωστόσο τα ιταλικά μονοθέσια έδειχναν ταχύτερα στις προσομοιώσεις με βαρύ φορτίο καυσίμου στα τελευταία λεπτά. Η Red Bull έχει εξοικονομήσει 4 κιλά από το μονοθέσιό της και έχει μερικές μικρές αναβαθμίσεις στο δάπεδο της RB18. Από την αρχή της σεζόν, η Red Bull έχει «χάσει» 7 κιλά περίπου.
Θετικά δείγματα έδειξε και η Mercedes, που έφερε αναβαθμίσεις στο δάπεδο της W13, δε φαίνεται να παρουσιάζει έντονες ταλαντώσεις, αλλά το ίδιο συνέβη και στο Μαϊάμι αρχικά. Θετικό ήταν ότι και οι χρόνοι του George Russell στις προσομοιώσεις με βαρύ φορτίο καυσίμου ήταν παραπλήσιοι με αυτούς των Ferrari και Red Bull. Μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes βρέθηκε στον πίνακα των χρόνων ο Fernando Alonso με την Alpine. Οι μηχανικοί του Ισπανού τοποθέτησαν λάθος σετ ελαστικών στο μονοθέσιο για το δεύτερο μισό (μέσης αντί για μαλακής γόμας) και παράλληλα ο Alonso παρεμπόδισε τον Lewis Hamilton σε ένα γρήγορο γύρο του Βρετανού, σε ένα περιστατικό που οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν.
H Mercedes έκανε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ εμπρός αεροτομών διαφορετικών προδιαγραφών και παρότι δεν υπήρχαν εμφανή προβλήματα ταλαντώσεων, οι οδηγοί δεν ήταν ευχαριστημένοι από την ισορροπία πρόσφυσης της W13. O Hamilton αντιμετώπισε ένα πρόβλημα, καθώς δυσλειτουργούσε το DRS του μονοθεσίου του. Παράλληλα, ο Juri Vips, ο νεαρός Εσθονός που οδηγούσε τη Red Bull του Sergio Perez εμπόδισε στην πίστα τον Russell.
Οι ομάδες των McLaren και AlphaTauri είδαν τους οδηγούς τους να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Αμφότερες οι ομάδες έχουν φέρει αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Η McLaren φέρει αλλαγές στην εμπρός αεροτομή και την περιοχή του δαπέδου. Μάλιστα, οι αναβαθμίσεις βρίσκονταν μόνο στο μονοθέσιο του Lando Norris, ώστε η ομάδα να κάνει συγκρίσεις. Αντιθέτως, οι αναβαθμίσεις της AlphaTauri βρίσκονταν μόνο στο μονοθέσιο του Pierre Gasly επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο δεύτερο σετ εξαρτημάτων. Το ίδιο συνέβη και στο στρατόπεδο της Alfa Romeo, όπου το πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων ήταν διαθέσιμο στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas, αλλά όχι στου Guanyu Zhou, το οποίο για το FP1 οδηγούσε ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Robert Kubica.
Τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις όμως παρουσίασε η Aston Martin, παρουσιάζοντας καινούργια διάταξη ψυγείων και καλυμμάτων τους, καθώς και καθρέπτες, οι οποίοι μοιάζουν πάρα πολύ με αυτούς της Red Bull. H FIA διεξήγαγε έρευνα για να διαπιστώσει αν η Aston Martin αντέγραψε την λύση αυτή με κάποιο τρόπο. Ωστόσο, έμεινε ικανοποιημένη από τα ευρήματά της και έκρινε ότι δεν έχει διαπραχθεί παρατυπία. Ωστόσο, η Red Bull δεν είναι απόλυτα πεπεισμένη. Τον Απρίλιο, ο πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull, Dan Fallows, προσχώρησε στο δυναμικό της Aston Martin, η οποία απέσπασε άλλους 7 αεροδυναμιστές από την αυστριακή ομάδα.
O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, υποστηρίζει ότι υπάρχουν αποδείξεις ότι οι απερχόμενοι υπάλληλοι της ομάδας κατέβασαν δεδομένα από τους Η/Υ του Milton Keynes, ειδάλλως δε θα είχαν τη δυνατότητα να παράγουν έναν σχεδιασμό που μοιάζει τόσο πολύ με αυτόν της RB18. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα εντός του οποίου έχει καταφέρει η Aston Martin να παράγει αυτή την αναβάθμιση. Πάντως η ημέρα δεν κύλησε καλά για τον Sebastian Vettel, ο οποίος παρέμεινε για πολλή ώρα στα pits, με τους μηχανικούς να εργάζονται επάνω στο μονοθέσιο, προσπαθώντας να επιλύσουν ορισμένα προβλήματα.