Η Mercedes-Benz σκοπεύει να γίνει μια εταιρεία αποκλειστικά πολυτελών αυτοκινήτων και θα στοχεύσει σε τρεις κατηγορίες: κορυφαία, βασική και εισαγωγική πολυτέλεια. Παρότι αυτή η στρατηγική είναι πλέον σχετικά ασυνήθιστη σε ολόκληρο τον κλάδο, ακόμη και μεταξύ ορισμένων mainstream εμπορικών σημάτων, η Mercedes είναι ιστορικά συνώνυμη με τα πολυτελή αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών. Το σχέδιο αύξησης του όγκου πωλήσεων δεν φαίνεται να είχε αποδώσει.

«Αυτό που αποτελούσε πάντα τον πυρήνα της μάρκας είναι τώρα και ο πυρήνας της στρατηγικής μας: το τμήμα πολυτέλειας. Αυξάνουμε περαιτέρω την εστίαση του επιχειρηματικού μας μοντέλου και της ατζέντας προϊόντων μας, προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες της Mercedes-Benz ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο στόχος μας να κατασκευάζουμε τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο», δήλωσε ο Ola Kallenius, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου της Mercedes-Benz.

Η γερμανική μάρκα αναφέρθηκε για πρώτη φορά τα σχέδιά της να αποστασιοποιηθεί από τα μικρότερα και χαμηλότερου κόστους αυτοκίνητα το 2020, όταν ανέφερε τα σχέδια σημαντικής ανάπτυξης των θυγατρικών AMG, Maybach, G και EQ. Η νέα στρατηγική περιλαμβάνει το λανσάρισμα της μάρκας Mythos, που προορίζεται για ιδιαίτερα και συλλεκτικά αυτοκίνητα.

Εστιάζοντας σε πολυτελή οχήματα υψηλού περιθωρίου κέρδους, η Mercedes-Benz στοχεύει να επιτύχει λειτουργικό περιθώριο της τάξεως 14% έως το 2025. Θα εκτρέψει το 75% των επενδύσεών της στην εξέλιξη νέων πολυτελών μοντέλων. Η κορυφαία πολυτελής κατηγορία περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα AMG και Maybach, μαζί με τα EQS, S-Class, GLS και G-Class.

Ο Kallenius προσέθεσε: «Οι περισσότερες εταιρείες πολυτελείας χτίζουν την ατζέντα τους με βάση ένα ή δύο εμβληματικά μοντέλα. Η Mercedes-Benz έχει την τύχη να διαθέτει πολλαπλά εμβληματικά προϊόντα και μάρκες κορυφαίου επιπέδου, όπως η S-Class, η SL, η G καθώς και οι μάρκες AMG και Maybach. Βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες να επεκτείνουμε την κορυφαία μας γκάμα με ακόμη πιο συναρπαστικά προϊόντα για τους πελάτες μας».

Η βασική κατηγορία πολυτελείας περιλαμβάνει την C-Class και την E-Class, οι οποίες έχουν συνήθως τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων. Στην κατηγορία αυτή, η Mercedes σχεδιάζει να περάσει στην ηλεκτροκίνηση με επιταχυνόμενο ρυθμό, αξιοποιώντας την πλατφόρμα EVA2 που στις οποίες βασίζονται οι EQE και EQE SUV. Μια νέα E-Class έρχεται στην αγορά το επόμενο έτος, μετά το πρόσφατο λανσάρισμα της νέας C-Class.

Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να αναπροσδιορίσει το εισαγωγικό επίπεδο της γκάμας της και θα μειώσει τον αριθμό των μοντέλων χαμηλότερου κόστους από 7 σε 4. Τα επόμενης γενιάς πολυτελή αυτοκίνητα εισαγωγικού επιπέδου θα αναπροσδιοριστούν φέροντας σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις.