Οι φοιτητές της Ακαδημίας της Skoda, ως μέρος της εκπαίδευσής τους, δημιούργησαν το Skoda Afriq, ένα αυτοκίνητο ράλλυ βασισμένο στο Kamiq.

Για 8η χρονιά, φοιτητές από την Ακαδημία της Skoda κλήθηκαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το «student dream car», που φέτος θα είναι μια εντυπωσιακή έκδοση ράλλυ ενός SUV πόλης, του Skoda Kamiq. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το Skoda Kamiq επιλέγεται για τροποποίηση από τους φοιτητές, οι οποίοι δημιούργησαν το Skoda Afriq. Με το όνομα αυτό, πέραν από την αναφορά στο διάσημο Ράλλυ Ντακάρ, οι μαθητές ήθελαν να τονίσουν την ευθύνη της Skoda για όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου Volkswagen στη Βόρεια Αφρική.

Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για την κατασκευή του αυτοκινήτου, ενώ οι φοιτητές αφιέρωσαν περίπου 2.0000 ώρες στο εγχείρημα. Ένας από τους λόγους του μεγάλου φόρτου εργασίας, ήταν οι εκτεταμένες τροποποιήσεις στο αμάξωμα του βασικού Skoda Kamiq, ενώ οι θόλοι των τροχών και οι προφυλακτήρες του δίθυρου Afriq διευρύνθηκαν σημαντικά. Παράλληλα, ενισχύθηκε η ανάρτηση, ενώ η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης από το Skoda Octavia 4×4 ήταν επίσης χρονοβόρα.

«Κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου τους, οι φοιτητές συνεργάζονται με ειδικούς από όλους τους τομείς της εταιρείας. Υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, μετατρέπουν ένα μοντέλο παραγωγής της Skoda σε ένα concept car με πολλές πρωτοποριακές ιδέες. Κατά τη διάρκεια αυτού του εγχειρήματος, μαθαίνουν μια σειρά από τεχνικές που θα αποτελέσουν αργότερα μέρος της εργασίας τους».

«Tο Afriq ήταν η πιο συνεργατική από όλες τις μέχρι σήμερα ειδικές εργασίες των μαθητών, φέρνοντας σε επαφή ειδικούς από το αγωνιστικό τμήμα της Skoda, καθώς και τα τμήματα εξέλιξης, σχεδιασμού και παραγωγής. Για ορισμένους από αυτούς τους επαγγελματίες, ήταν η πρώτη φορά που συνεργάζονταν με φοιτητές», ανέφερε ο καθηγητής Ivo Vollman, ο οποίος ηγείται του προγράμματος.

Όσον αφορά την εμφάνιση, οι μαθητές εμπνεύστηκαν σαφώς από το Skoda Fabia Rally2 evo. Mε μήκος 4.362 χιλιοστά, το Afriq είναι περίπου 100 χλστ. πιο μακρύ από το Kamiq, διατηρώντας το ίδιο πλάτος (1.793 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο είναι περίπου το ίδιο (2.649 χλστ.) και η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 180 χλστ.

Οι αλλαγές στο πλαίσιο ήταν αναγκαίες λόγω των αλλαγών στο κινητήριο σύνολο, καθώς ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι «δανεισμένα» από το Skoda Octavia 4×4. Ο 4κύλινδρος κινητήρας 2.0 TSI αποδίδει ισχύ 190 ίππων (140 kW) και μεταφέρει μέγιστη ροπή 320 Nm στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου DSG 7 σχέσεων. Για να ενισχύσουν το αμάξωμα, οι φοιτητές συγκόλλησαν τις πίσω πόρτες σε έναν ειδικά σχεδιασμένο εσωτερικό κλωβό ασφαλείας.

Παρά το βαρύτερο σύστημα τετρακίνησης του Octavia και την προσθήκη του κλωβού ασφαλείας, οι φοιτητές κατάφεραν να κάνουν το Afriq περίπου 100 κιλά ελαφρύτερο από το Kamiq. Το εσωτερικό είναι λιτό όπως σε όλα τα αυτοκίνητα ράλλυ. Είναι εξοπλισμένο ειδικά αγωνιστικά καθίσματα και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, ενώ το τιμόνι και το ταμπλό προέρχονται από το Skoda Fabia Rally2 evo.

Το Afriq διαθέτει επίσης σύστημα πυρόσβεσης για την ασφάλεια του πληρώματος, ενώ περιλαμβάνεται σύστημα πλοήγησης με μετρητή χιλιομέτρων, καθώς και δύο κάμερες με μικρόφωνα, για την καταγραφή της οδήγησης, οι οποίες αποθηκεύουν το υλικό σε κάρτες μνήμης.