Διαβάστε στο motorone.gr: Βαθμολογία 5 αστέρων στο Euro NCAP για 4 αυτοκίνητα
Το Euro NCAP δημοσίευσε τον τρίτο γύρο αποτελεσμάτων ασφαλείας για το 2022, με τέσσερα αυτοκίνητα να λαμβάνουν την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων.
Στον τρίτο γύρο αποτελεσμάτων ασφαλείας του Euro NCAP για το 2022, το KIA EV6 και η Mercedes C-Class, έλαβαν την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων. Το C40 Recharge της Volvo έλαβε επίσης τα πλήρη πέντε αστέρια, όπως και το νέο Multivan της Volkswagen. Τα Opel Astra και Peugeot 308 -αμφότερα της Stellantis- βαθμολογήθηκαν με τέσσερα αστέρια στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων. Τα μοντέλα στα οποία απονεμήθηκε η βαθμολογία πέντε αστέρων, είχαν πολύ καλά αποτελέσματα και για την προστασία επιβαινόντων παιδιών.
Οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των KIA EV6, Mercedes C-Class, Volvo C40 Recharge και Volkswagen Multivan εντοπίζονται στην προστασία VRU (ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες) που προσφέρουν, ιδίως στις επιδόσεις στο εμπρός μέρος. Σε αυτό τον τομέα, η C-Class, εξοπλισμένη με ενεργό καπό, ξεπερνά το KIA EV6 με σημαντική διαφορά. Όσον αφορά τη συνολική τεχνολογία υποβοήθησης, το Volvo C40 Recharge βγήκε πρώτο. Παρά το κάπως διαφορετικό, τετραγωνικό σχήμα του, το VW Multivan σημείωσε σταθερά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς, γεγονός που έκανε τη γενική του βαθμολογία ισάξια με αυτή των άλλων τριών μοντέλων.
Η Mercedes C-Class πέτυχε βαθμολογία με 93% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 89% στην προστασία επιβαινόντων παιδιών, 80% στην κατηγορία VRU και 82% στην κατηγορία βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας. Το Volvo C40 Recharge βαθμολογήθηκε με 92% για ενήλικους επιβάτες και 89% για παιδιά, 70% για προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου και 89% στην κατηγορία βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας. Το KIA EV6 σημείωσε 90% όσον αφορά τους ενήλικες επιβάτες και 86% όσον αφορά τα παιδιά, με βαθμολογία 64% για τους χρήστες δρόμου VRU και 87% στα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας.
Το VW Mutlivan συγκέντρωσε βαθμολογία 90% στην προστασία ενήλικων επιβατών και 89% όσον αφορά τα παιδιά. Στην κατηγορία VRU βαθμολογήθηκε με 69% και στα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας με 89%. Τo Opel Astra βαθμολογήθηκε με 80% όσον αφορά του ενήλικες επιβαίνοντες και 82% για τα παιδιά, 67% στην κατηγορία VRU και 66% στα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας. Τέλος, το Peugeot 308 σημείωσε βαθμολογία 76% για τους ενήλικες επιβάτες και 84% για τα παιδιά, 68% στην κατηγορία VRU και 65% όσον αφορά τα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας.
Η επικοινωνία Car-to-X της Mercedes-Benz, που αποτελεί μέρος της προαιρετικής υπηρεσίας Mercedes-me, έλαβε βραβείο Euro NCAP Advanced. Το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα από άλλα οχήματα για να παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση, μέσω μιας cloud υπηρεσίας για πιθανούς κινδύνους στην περιοχή ενός αυτοκινήτου πριν αυτοί εντοπιστούν διαφορετικά.
Το Opel Astra 6ης γενιάς και το Peugeot 308 3ης γενιάς, αμφότερα βασίζονται στην πλατφόρμα Stellantis EMP2 και, όπως είναι αναμενόμενο, συγκεντρώνουν πολύ παρόμοια βαθμολογία και στους τέσσερις τομείς αξιολόγησης.
Τόσο η δοκιμή offset όσο και η δοκιμή σύγκρουσης πλήρους πλάτους, ανέδειξαν οριακή προστασία από τραυματισμούς στο στήθος για τον μέσο άνδρα και μικρόσωμες γυναίκες οδηγούς, ενώ κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν ήταν εξοπλισμένο με κεντρικό αερόσακο για προστασία από πλαϊνή σύγκρουση, ένα αντίμετρο που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλούσια τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης, αλλά δεν περιλαμβάνουν ορισμένες από τις τελευταίες εξελίξεις που εισήχθησαν στην αγορά. Η βαθμολογία των τεσσάρων αστέρων των αυτοκινήτων ισχύει και για τις Plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Όλα τα αυτοκίνητα πέντε αστέρων σε αυτή τη σειρά δοκιμών επέδειξαν εξαιρετική προστασία από σύγκρουση, με βαθμολογίες 90% ή περισσότερο, σε σύγκριση με 76% και 80% για τα αυτοκίνητα της Stellantis. Αυτό καταρρίπτει την άποψη ότι η διαφορά μεταξύ 5 αστέρων και 4 αστέρων οφείλεται πάντα στο ADAS, αν και αυτό συμβαίνει συχνά.
O Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP δήλωσε: «Σε γενικές γραμμές, βλέπουμε καλές βαθμολογίες για την προστασία από σύγκρουση, γεγονός που είναι, φυσικά, καθησυχαστικό. Όμως η αποφυγή σύγκρουσης είναι εξίσου σημαντική με την προστασία από σύγκρουση και τα οφέλη από την απλή αποφυγή σύγκρουσης είναι, φυσικά, απροσμέτρητα μεγαλύτερα. Έτσι, θα συνεχίσουμε να δίνουμε έμφαση σε όλους τους τομείς της ασφάλειας τα επόμενα χρόνια και ορισμένοι κατασκευαστές θα πρέπει να συνεχίσουν να ανεβάζουν το επίπεδό τους σε αυτόν τον τομέα, αν δεν θέλουν να μείνουν πίσω από τον ανταγωνισμό».