Διαβάστε στο motorone.gr: Tο νέο cabrio supercar της Maserati, η MC20 Cielo
H Maserati παρουσίασε στη Modena την MC20 Cielo, το νέο της cabrio supercar με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα
Ακολουθώντας τα βήματα του supercar MC20 της Maserati με κανονική οροφή, η ιταλική μάρκα παρουσίασε την MC20 Cielo, ένα cabrio μοντέλο, «spyder» όπως αποκαλούν πολύ συχνά η Ιταλοί το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, που βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο από ανθρακονήματα. Η λέξη Cielo στα ιταλικά σημαίνει «ουρανός», οπότε η MC20 spyder πήρε το κατάλληλο όνομα. Η Maserati αναφέρει ότι «η Cielo αποτελεί ένα μοντέλο αφιερωμένο στην οδηγική απόλαυση στην ύπαιθρο, διατηρώντας παράλληλα όλα τα προνόμια ενός πραγματικού super σπορ αυτοκινήτου».
Αν και η MC20 Cielo είναι cabrio, όπως πολλά σύγχρονα supercars, το άνοιγμα της οροφής είναι μικρό, πιο κοντά στην έννοια της οροφής targa, για να διατηρηθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ακαμψία στο αμάξωμα. Συνεπώς, το βάρος της MC20 Cielo έχει αυξηθεί ελάχιστα σε σύγκριση με αυτό του coupe. Σε αντίθεση με οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο, η οροφή της MC20 Cielo αποτελείται από ένα πτυσσόμενο γυάλινο πάνελ που διαθέτει τεχνολογία σταγονιδίων υγρού κρυστάλλου διασπαμένων σε μήτρα διαφανούς πολυμερού (PDLC).
Αυτό επιτρέπει στο πάνελ της οροφής δύο επιλογές κατάστασης: απολύτως διαφανή ή πλήρως αδιαφανή, με δυνατότητα άμεσης εναλλαγής με το πάτημα ενός κουμπιού. Η οροφή χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα για να σηκωθεί ή να κατέβει και μπορεί να ενεργοποιηθεί εν κινήσει με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα. Αναδιπλώνεται σε ένα κενό πίσω από τη διθέσια καμπίνα επιβατών, το οποίο διαθέτει ένα κάλυμμα από ανθρακονήματα που κοσμείται με ένα υπερμεγέθες λογότυπο τρίαινας της Maserati.
Το monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα της Cielo έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία κατασκευής αγωνιστικών αυτοκινήτων Dallara και έχει βάρος περίπου 100 κιλά. Είναι πανομοιότυπο σε μέγεθος και σχήμα με αυτό του κουπέ MC20, αλλά διαθέτει διαφορετική διάταξη πλέξης ανθρακονημάτων, για να αντισταθμιστεί η έλλειψη σταθερής οροφής της Cielo. Υπάρχουν επίσης πρόσθετες διαμήκεις ράβδοι ενίσχυσης στις πόρτες, καθώς και ένα μονοκόμματο πάνελ στο πίσω μέρος, όπου αποθηκεύεται η αναδιπλωμένη οροφή, για να αυξηθεί η ακαμψία.
Σύμφωνα με τον Francesco Tonon, επικεφαλής του παγκόσμιου προγραμματισμού προϊόντων της Maserati, η ιταλική εταιρεία πέτυχε «το ίδιο επίπεδο επιδόσεων με την MC20 coupe, καθώς καταφέραμε να περιορίσουμε το επιπλέον βάρος στα 65 κιλά». Το δηλωθέν βάρος της MC20 Cielo είναι 1.540 κιλά και λαμβάνει κίνηση από τον ίδιο 3λιτρο V6 κινητήρα twin-turbo «Nettuno» με το coupe, οι οποίοι διαθέτουν τεχνολογία ανάφλεξης σε προθάλαμο, που προέρχεται από τη Formula 1, αλλά και άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου. Αποδίδει 630 ίππους και 730 Nm ροπής μεταξύ 3.000 και 5.500 σ.α.λ..
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, που στέλνει την ισχύ στον πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Χάρη στο launch control, η MC20 Cielo επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε «περίπου 3 δευτερόλεπτα», ενώ το coupe τα καταφέρνει σε 2,9 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι ελαφρώς μειωμένη σε σύγκριση με εκείνη του coupe, αν και η Maserati εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι ξεπερνά τα 318 χλμ./ώρα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας της MC20 Cielo αυξάνεται μόνο κατά 0,01 σε σχέση με το coupe για να γίνει 0,39Cd.
Αν και η MC20 Cielo είναι cabrio, όπως πολλά σύγχρονα supercars, το άνοιγμα της οροφής είναι μικρό, πιο κοντά στην έννοια της οροφής targa, για να διατηρηθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ακαμψία στο αμάξωμα. Συνεπώς, το βάρος της MC20 Cielo έχει αυξηθεί ελάχιστα σε σύγκριση με αυτό του coupe. Σε αντίθεση με οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο, η οροφή της MC20 Cielo αποτελείται από ένα πτυσσόμενο γυάλινο πάνελ που διαθέτει τεχνολογία σταγονιδίων υγρού κρυστάλλου διασπαμένων σε μήτρα διαφανούς πολυμερού (PDLC).
Αυτό επιτρέπει στο πάνελ της οροφής δύο επιλογές κατάστασης: απολύτως διαφανή ή πλήρως αδιαφανή, με δυνατότητα άμεσης εναλλαγής με το πάτημα ενός κουμπιού. Η οροφή χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα για να σηκωθεί ή να κατέβει και μπορεί να ενεργοποιηθεί εν κινήσει με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα. Αναδιπλώνεται σε ένα κενό πίσω από τη διθέσια καμπίνα επιβατών, το οποίο διαθέτει ένα κάλυμμα από ανθρακονήματα που κοσμείται με ένα υπερμεγέθες λογότυπο τρίαινας της Maserati.
Το monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα της Cielo έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία κατασκευής αγωνιστικών αυτοκινήτων Dallara και έχει βάρος περίπου 100 κιλά. Είναι πανομοιότυπο σε μέγεθος και σχήμα με αυτό του κουπέ MC20, αλλά διαθέτει διαφορετική διάταξη πλέξης ανθρακονημάτων, για να αντισταθμιστεί η έλλειψη σταθερής οροφής της Cielo. Υπάρχουν επίσης πρόσθετες διαμήκεις ράβδοι ενίσχυσης στις πόρτες, καθώς και ένα μονοκόμματο πάνελ στο πίσω μέρος, όπου αποθηκεύεται η αναδιπλωμένη οροφή, για να αυξηθεί η ακαμψία.
Σύμφωνα με τον Francesco Tonon, επικεφαλής του παγκόσμιου προγραμματισμού προϊόντων της Maserati, η ιταλική εταιρεία πέτυχε «το ίδιο επίπεδο επιδόσεων με την MC20 coupe, καθώς καταφέραμε να περιορίσουμε το επιπλέον βάρος στα 65 κιλά». Το δηλωθέν βάρος της MC20 Cielo είναι 1.540 κιλά και λαμβάνει κίνηση από τον ίδιο 3λιτρο V6 κινητήρα twin-turbo «Nettuno» με το coupe, οι οποίοι διαθέτουν τεχνολογία ανάφλεξης σε προθάλαμο, που προέρχεται από τη Formula 1, αλλά και άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου. Αποδίδει 630 ίππους και 730 Nm ροπής μεταξύ 3.000 και 5.500 σ.α.λ..
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, που στέλνει την ισχύ στον πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Χάρη στο launch control, η MC20 Cielo επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε «περίπου 3 δευτερόλεπτα», ενώ το coupe τα καταφέρνει σε 2,9 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι ελαφρώς μειωμένη σε σύγκριση με εκείνη του coupe, αν και η Maserati εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι ξεπερνά τα 318 χλμ./ώρα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας της MC20 Cielo αυξάνεται μόνο κατά 0,01 σε σχέση με το coupe για να γίνει 0,39Cd.