Η BMW αποκάλυψε ένα teaser βίντεο της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής iX1, που θα κυκλοφορήσει μαζί με τις ήπια και plug-in υβριδικές εκδόσεις του crossover.

Η επόμενη γενιά της BMW X1 πλησιάζει στο λανσάρισμά της, καθώς θα αποκαλυφθεί στις 31 Μαΐου και μαζί της θα κυκλοφορήσει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την ονομασία iX1. Η BMW δημοσιοποίησε ένα teaser βίντεο της νέας iX1, τονίζοντας ορισμένες βασικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι κλειστές γρίλιες, τα πίσω φώτα σχήματος L και η διάταξη της οθόνης infotainment του νέου μοντέλου.

Προς το τέλος του βίντεο διακρίνονται τρία αμυδρά φωτισμένα SUV της BMW, πιθανότατα τα iX1, X1 και μια άλλη έκδοση, ενδεχομένως την plug-in υβριδική έκδοση του νέου μοντέλου. Το iX1 θα αποτελέσει αντίπαλο του Volvo XC40 P8 Recharge και της Mercedes EQA στην κατηγορία των μικρών, premium αμιγώς ηλεκτρικών SUV, και έχουμε ήδη δει το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο κατά τη διάρκεια δοκιμών.

Όπως συμβαίνει με την BMW iX3 και την έκδοσή της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το αμιγώς ηλεκτρικό iX1 θα μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με τη νέα X1, με τις μόνες αξιοσημείωτες διαφορές να είναι η καλυμμένη γρίλια του ψυγείου, το αναδιαμορφωμένο πίσω μέρος (το οποίο καταργεί την εσοχή του αμαξώματος για την εξάτμιση) και μερικά μπλε διακοσμητικά στοιχεία και σήματα iX1. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα πρέπει επίσης να διαθέτει αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου και κάθετες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο μεγαλύτερο iX3.

Προβλέπεται ότι το νέο μοντέλο θα βασίζεται σε μια έντονα επεξεργασμένη έκδοση της πλατφόρμας UKL της σημερινής X1, καθώς η BMW έχει ήδη εξελίξει μια ηλεκτρική έκδοση του πλαισίου αυτού για το MINI Electric. Ωστόσο, η iX1 θα πρέπει να διαθέτει το σύστημα ηλεκτροκίνησης επόμενης γενιάς της εταιρείας (όπως το είδαμε στο iX3), που θα παρέχει πρόσβαση σε ένα σύνολο ηλεκτροκινητήρων 286 ίππων και τεχνολογία μπαταριών που θα επιτρέπει αυτονομία η οποία θα ξεπερνά τα 320 χλμ. Με αυτή την τιμή, η iX1 θα βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με τους αντιπάλους της από τη Volvo και τη Mercedes.

Με την νέα X1, η BMW θα διευρύνει περαιτέρω την απήχηση του compact crossover της, υιοθετώντας την ίδια στρατηγική «Power of Choice» που θα εφαρμόσει στις επόμενες σειρές 5 και 7. Αυτό σημαίνει ότι παράλληλα με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, θα υπάρχουν και επιλογές βενζινοκινητήρα και ήπια υβριδικού diesel καθώς και ένα plug-in υβριδικό μοντέλο.

Η απόφαση της BMW να επεκτείνει τον ηλεκτρικό της στόλο αποτελεί μέρος των ευρύτερων μέτρων του ομίλου για τη μείωση του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα. Μέχρι το 2030, η BMW στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 της αλυσίδας εφοδιασμού της κατά 20% σε σχέση με το 2019, ενώ μέχρι τότε επιδιώκεται επίσης η μείωση των εκπομπών από τα εργοστάσια και άλλες εγκαταστάσεις της κατά 80%.