Μετά από μια δύσκολη περίοδο εξέλιξης και αναμονή 4,5 περίπου ετών, η Mercedes-AMG One έκανε την επίσημη πρεμιέρα της, εντυπωσιάζοντας άπαντες με τις προδιαγραφές της. Αποδίδει 1.063 ίππους, από έναν κινητήρα 1,6 λίτρων και τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, με την τιμή της να υπολογίζεται περίπου στα 3 εκατομμύρια ευρώ.

Φέρνει τεχνολογία κατευθείαν από την Formula 1, αφού εφοδιάζεται με ένα V6 κινητήρα 1,6 λίτρων από την Mercedes F1, έχοντας απόδοση 574 ίππων και όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ. Αυτός στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτοματοποιημένου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων, που έχει εξελιχθεί ειδικά για την AMG One.

Συνδυάζεται με μια υψηλής απόδοσης μπαταρία 8,4 kWh με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 611 ίππων, εστιάζοντας δίχως άλλο στις επιδόσεις. Από στάση τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 δευτερόλεπτα, τα 200 χλμ./ώρα σε 7 δλ. και τα 300 χλμ./ώρα σε 15,6 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 352 χλμ./ώρα!


Υπάρχει η δυνατότητα και εξωτερικής φόρτισης με 3,7 kW φορτιστή, που σημαίνει ότι απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση. Επίσης γίνεται και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, με την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να φτάνει τα 18,1 χιλιόμετρα.

Der neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the roadDer neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the roadDer neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the road
Ο ένας από τους ηλεκτρικούς κινητήρες βρίσκεται μέσα στον θερμικό και αποδίδει 163 ίππους, ενώ δύο ακόμα είναι τοποθετημένο εμπρός και δίνουν κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποδίδοντας με τη σειρά τους 326 ίππους, ενώ ένας ακόμα 122 ίππων βρίσκεται μέσα στη μονάδα υπερτροφοδότησης, για βελτίωση της απόκρισης.

Πλαίσιο και ανάρτηση
Η τεχνολογία του πλαισίου του AMG One είναι εξίσου προηγμένη με το σύστημα κίνησης. Αποτελείται από ένα μονοκοκ πλαίσιο από ανθρακονήματα που χρησιμοποιεί τον κινητήρα και το κιβώτιο ως μέρος του, όπως γίνεται στην Formula 1. Το αμάξωμα είναι επίσης carbon, προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά (1.695 κιλά), ενώ η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει πέντε συνδέσμους, τόσο εμπρός, όσο και πίσω.

Der neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the roadDer neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the roadDer neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the road
Τα αμορτισέρ είναι προσαρμοζόμενα και διαθέτουν τρεις ρυθμίσεις: Sport, Comfort και Sport+, ενώ και το ESP έχει τρία επίπεδα λειτουργίας: Highway, Sport και Handling, που δίνει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στο αυτοκίνητο και φυσικά Off, όπου απενεργοποιείται, αφήνοντας στα χέρια του οδηγού όλη την… ευθύνη.

Επίσης ρυθμίσεις υπάρχουν και για αεροδυναμικό πακέτο της AMG One. Η ενεργή αεροδυναμική επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα Highway, το οποίο κλείνει τις περσίδες στα φτερά, απενεργοποιεί τα ενεργά πτερύγια στο εμπρός μέρος και σταθεροποιεί την πίσω αεροτομή.

Der neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the roadDer neue Mercedes-AMG ONE: Formel-1-Technologie für die StraßeThe new Mercedes-AMG ONE: Formula 1 technology for the road
Στο πρόγραμμα Track ανοίγει τις περσίδες, επεκτείνει το εμπρός diffuser και την πίσω αεροτομή για μέγιστη αεροδυναμική. Στην πράξη την αυξάνει έως και πέντε φορές, σε σχέση με αυτή του προγράμματος Highway,. Τέλος, το πρόγραμμα Race DRS, όπως και στην F1, ενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση κατά 20%, προκειμένου να αυξήσει τη μέγιστη ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες.

Στο εσωτερικό
Ανάλογη αγωνιστική αύρα έχει και το εσωτερικό της AMG One, με τη χρήση carbon να είναι και εδώ μεγάλη. Τα αγωνιστικά καθίσματα κλέβουν την παράσταση. Διαθέτουν δύο ρυθμίσεις, με γωνία πλάτης 25 μοιρών ή 30 μοιρών. Το τιμόνι είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, ενώ τα πεντάλ κινούνται μηχανικά, σε 11 διαφορετικές θέσεις.

Η διάταξη είναι ξεκάθαρα διθέσια, με τα πάντα να είναι εστιασμένα στον οδηγό. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην εμποδίζει την ορατότητα προς τα έξω. Διαθέτει δύο οθόνες 10 ιντσών, η μία για το σύστημα πολυμέσων και μια για τον πίνακα οργάνων, με ειδικά σχεδιασμένα γραφικά για την AMG One.

Το τιμόνι θυμίζει F1, ενώ ο εσωτερικός καθρέπτης έχει δώσει τη θέση του σε μια οθόνη, αφού το κλειστό κάλυμμα του κινητήρα δεν επιτρέπει την ορατότητα προς τα πίσω. Πολλά είναι και τα πλήκτρα για επιλογή προγραμμάτων οδήγησης και των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Πέρα από τα αναθρακονήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του βάρους, στο εσωτερικό της One συναντάμε και άλλα υλικά που προέρχονται από τους αγώνες, όπως τα υφάσματα μικροΐνες, ενώ θα υπάρχουν, σύμφωνα με τη Mercedes και πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Σίγουρα θα επηρεάσουν την τιμή των 3 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά αυτό μάλλον δεν θα προβληματίσει τους μόλις 275 εύπορους τυχερούς ιδιοκτήτες της.