Διαβάστε στο motorone.gr: Νέα Mercedes-Benz GLC πλήρως εξηλεκτρισμένη
Με τρεις Plug-in υβριδικές εκδόσεις και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, έρχεται η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC.
Αυτή είναι η νέα, δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC και ενώ η γερμανική μάρκα έχει επικεντρωθεί κυρίως στα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η GLC με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν και παραμένει απίστευτα σημαντική για τη Mercedes, αφού είναι από τα πλέον καλοπουλημένα μοντέλα με 2,6 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Όλες οι εκδόσεις της νέας GLC είναι εξηλεκτρισμένες, υιοθετώντας ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ενώ διαθέσιμες είναι και τρεις εκδόσεις Plug-in Hybrid, με ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας GLC, αφού αυτό το ρόλο θα συνεχίσει να έχει για λίγο ακόμα η EQC, πριν ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πάρει τη θέση της σε λίγα χρόνια.
Για την κατασκευή της χρησιμοποιείται η νέα πλατφόρμα MRA2, γνωστή μας από τη νέα C-Class. Έτσι, η νέα GLC έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, αλλά όχι τόσο ώστε να αλλάξει κατηγορία, διατηρώντας τον ίδιο ανταγωνισμό, με μοντέλα όπως η BMW X3, το Audi Q5 και το Volvo XC60.
Το εμπρός ανασχεδιασμένο μέρος υιοθετεί τη νέα γλώσσα της Mercedes. Οι νέοι προβολείς συνδυάζονται με μια πιο κομψή μάσκα που γίνεται πιο εντυπωσιακή στην έκδοση AMG Line, χρησιμοποιώντας το μοτίβο των τριών σημείων του αστεριού της Mercedes. Η σπορ έκδοση AMG Line έχει στο εμπρός μέρος μια διαφορετική ποδιά, από αυτή που συναντάμε στην απλή εκδοχή του μοντέλου.
Στο πλάι η νέα GLC ξεχωρίζει σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ για πρώτη φορά τα καλύμματα των θόλων είναι διαθέσιμα στο χρώμα του αμαξώματος, με τους τροχούς να έχουν διάμετρο από 18 έως 20 ίντσες. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι περισσότερο γνώριμη, με αρκετά στοιχεία από την προηγούμενη γενιά, ενώ ξεχωρίζει με το σπορ πακέτο ή το Night, το οποίο προσθέτει κάποιες μαύρες λεπτομέρειες.
Με μήκος 4,716 μ. η νέα GLC είναι 60 χιλ. πιο μακριά από την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι και 4 χιλ. πιο χαμηλή. Όσον αφορά το πλάτος, είναι κατά 6 χιλ. μεγαλύτερο στο εμπρός μέρος και κατά 23 χιλ. πίσω, αλλά συνολικά το αυτοκίνητο δεν είναι πιο πλατύ από τον προκάτοχό του.
Μεγάλο μέρος του αυξημένου μήκος οφείλεται στο πίσω πρόβολο, ο οποίος σύμφωνα με τη Mercedes λειτουργεί ευεργετικά στην πρακτικότητα και ευρυχωρία, με τον όγκο του χώρου αποσκευών να φτάνει τα 600 λίτρα και να είναι 50 λίτρα μεγαλύτερος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς. Σε όλες τις εκδόσεις η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ηλεκτρική.
Στο εσωτερικό η GLC οι αλλαγές είναι μεγάλες, με την έμπνευση να δίνει η νέα C-Class. Η εικόνα είναι σημαντικά πιο σύγχρονη, με τη σχεδίαση να απελευθερώνει χώρο με κυρτή κονσόλα. Η μεγάλη οθόνη αφής 11,9 ιντσών είναι κάθετα τοποθετημένη και κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις.
Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022Mercedes-Benz GLC SUV (X254); 2022
Μια σειρά πλήκτρων είναι διαθέσιμη, ενώ υπάρχει σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος, που επιτρέπει σε κάθε οδηγό να διαμορφώνει το σύστημα σύμφωνα με τις επιλογές του και τις ανάγκες του. Η οθόνη αφής του συστήματος MBUX είναι συμβατή με ενημερώσεις λογισμικού over-the-air, που φροντίζουν να διατηρούν ενημερωμένες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επίσης επιτρέπει την εγκατάσταση προαιρετικών λειτουργιών με την αγορά τους μέσω το Mercedes Me Store.
Εμπρός από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών που παρέχει την επιλογή διαμόρφωσης της προβολής, ενώ προαιρετικά υπάρχει και head-up display. Στις νέες παροχές ανήκει το Newsflash που παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τα δελτία ειδήσεων που θέλει να ακούει και ο «βοηθός» της Mercedes του τα διαβάζει.
Υβριδική δύναμη
Όλες οι εκδόσεις της νέας GLC εφοδιάζονται με αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Κάτω από το καπό υπάρχουν 4κύλινδροι κινητήρες 2,0 λίτρων με υπερτροφοδότηση. Οι εκδόσεις βενζίνης και diesel με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V πλαισιώνονται από τρεις Plug-in υβριδικές εκδόσεις, χωρίς ωστόσο, σε αυτή τη φάση να έχουν επιβεβαιωθεί οι σπορ εκδόσεις AMG.
Εισαγωγική έκδοση όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες είναι η GLC 200 4MATIC, με απόδοση 204 ίππων και 320 Nm ροπής. Πιο πάνω τοποθετείται η ισχυρότερη GLC 300 4MATIC με 258 ίππους και 400 Nm ροπής. Η γκάμα των diesel περιλαμβάνει την έκδοση GLC 220 d 4MATIC, με απόδοση 197 ίππων και 440 Nm ροπής, δίνοντας έμφαση στην οικονομία καύσιμου.
Όλες οι παραπάνω εκδόσεις διαθέτουν το νέας γενιάς ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο όμως δεν επιτρέπει την κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά. Ωστόσο, επιτρέπει τον τροχασμό, απενεργοποιώντας τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ παρέχει επιπλέον ώθηση 23 ίππων που είναι χρήσιμη σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης όπως σε μια προσπέραση.
Ωστόσο, οι εκδόσεις που αναδεικνύουν τις δυνατότητες της νέας GLC είναι οι νέες Plug-in hybrid. Στις δύο βενζινοκίνητες, προστέθηκε μια diesel. Όλες χρησιμοποιούν την ίδια μπαταρία 31 kWh με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 134 ίπποι και 440 Nm ροπής. Όπως ανακοινώνει ο κατασκευαστής, οι συγκεκριμένες εκδόσεις έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά για περισσότερο από 100 χιλιόμετρα.
Η GLC 300 e 4MATIC εφοδιάζεται με τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με την GLC 200, απόδοσης 204 ίππων. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 313 ίππους και 550 Nm ροπής. Η πιο ισχυρή έκδοση GLC 400 e 4MATIC, έχει απόδοση 381 ίππους και 650 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,6 δευτερόλεπτα. Και στις δύο εκδόσεις οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 14 γρ./χλμ.
Η έκδοση GLC 300 de 4MATIC είναι η Plug-in υβριδική πετρελαίου, με ένα turbo 2λιτρο κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με την ίδια μπαταρία και τον ίδιο ηλεκτρικό κινητήρα, με την απόδοση σε αυτή την περίπτωση να είναι 335 ίπποι και 750 Nm ροπής, ενώ οι εκπομπές CO2 διαμορφώνονται στα 13 γρ./χλμ.