Δε θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει τα διαπιστευτήρια του Nico Rosberg, ενός οδηγού του οποίου η 11ετής πορεία στη Formula 1 στέφθηκε με έναν παγκόσμιο τίτλο. Το παλμαρέ του γιού του επίσης Πρωταθλητή της Formula 1 (το 1982), Keke Rosberg, ξεπέρασε κατά πολύ αυτό του Φινλανδού πατέρα του, καθώς ο πολιτογραφημένος Γερμανός -και μόνιμος κάτοικος του Μονακό- σημείωσε 23 νίκες και 30 pole position.

Σε αυτή τη συγκομιδή βοήθησε αρκετά η υπεροχή της Mercedes στις σεζόν του 2014, 2015 και 2016, ωστόσο ο Rosberg κατάφερε να επικρατήσει στη μονομαχία του με τον Lewis Hamilton το 2016. Πιστεύοντας ότι είχε φτάσει στο απόγειό του με αυτή την επιτυχία και νιώθοντας ότι δεν έχει τα ψυχικά αποθέματα για να επαναλάβει την προσπάθεια που κατέβαλε εκείνη τη σεζόν, ο Rosberg αποφάσισε απρόσμενα, να αποχωρήσει από την ενεργό δράση.

Παρά το εντυπωσιακό… βιογραφικό όμως του Rosberg, η Mercedes αναγκάστηκε να του αρνηθεί την ευκαιρία να οδηγήσει το εξαιρετικά προηγμένο Concept της γερμανικής μάρκας, διότι δεν έχει άδεια οδήγησης έρευνας και εξέλιξης, που απαιτείται από τους χειριστές της αμιγώς ηλεκτρικής Vision EQXX Concept. Άλλωστε, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έχει στόχο τις υψηλές επιδόσεις, ή καλύτερα, οι υψηλές επιδόσεις είναι στοχευμένες προς την εξοικονόμηση ενέργειας και την εξασφάλιση εξαιρετικής αυτονομίας.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο κατάφερε άλλωστε να συμπληρώσει 1.008 χλμ. με μόνο μία φόρτιση της μπαταρίας 100 kWh, που είχε και με απόθεμα ενέργειας. Πρόκειται για ένα μοναδικό πρωτότυπο, το οποίο η Mercedes θέλει μόνοι συγκεκριμένοι οδηγοί να βρεθούν πίσω από το τιμόνι της. Συνεπώς, ο Rosberg αναγκάστηκε να περιοριστεί στο κάθισμα του συνοδηγού, αν και εντυπωσιάστηκε από το χαμηλό κέντρο βάρους και την επιτάχυνση της Mercedes Vision EQXX η οποία αποδίδει 180 kW (245 ίππους).