Διαβάστε στο motorone.gr: Polestar 5 - Με «φόρα» 884 ίππων
Η Polestar επανέρχεται με νέες πληροφορίες για το επιβλητικό Polestar 5 με φόντο την εμφάνισή του στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood.
Σύμφωνα με αυτές, το τετράθυρο GT θα έχει ως αφετηρία μια νέα, εξελιγμένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής των Σουηδών, προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι η παραπάνω αρχιτεκτονική θα φιλοξενεί ένα νέο ηλεκτρικό σύνολο αποτελούμενο από δύο μοτέρ –ένα για κάθε άξονα- τα οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 884 και 900 Nm ροπής. Παράλληλα, το τετράθυρο μοντέλο θα διαθέτει κύκλωμα 800 Volt με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας.
Επίσης αναμενόμενα, οι Σουηδοί θα επιδιώξουν μια εξίσου επιβλητική με τα παραπάνω μεγέθη οδική συμπεριφορά. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Pete Allen, επικεφαλής της Polestar στη Βρετανία μιλώντας για το μοντέλο, «η πλατφόρμα που αξιοποιείται, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά που συνήθως αποδίδονται σε περιορισμένης παραγωγής μοντέλα επιδόσεων με σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές. Ο στόχος μας είναι να μεταφέρουμε σε ευρεία παραγωγή ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί ένα ελαφρύ σπορ πλαίσιο με υψηλή στρεπτική ακαμψία».
654463_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654470_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654467_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed
Αν και η νέα εμφάνιση του Polestar 5 στη βρετανική διοργάνωση δεν αποκαλύπτει πολλά περισσότερα για την εμφάνισή του με δεδομένο ότι το καμουφλάζ εξακολουθεί να καλύπτει τις επιφάνειες του, μια πρόσφατη διαρροή από το ευρωπαϊκό γραφείο ευρεσιτεχνιών είχε δώσει μια σαφή ιδέα για την σχεδίαση του η οποία φέρει εμφανείς επιρροές από το πρωτότυπο Precept, αλλά και καθιστά σαφή την πρόθεση περαιτέρω διαχωρισμού της αισθητικής της Polestar από αυτή της Volvo, με την πρώτη να αναζητά μια νέα ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα.
Εξάλλου, όπως έχει επισημάνει η σουηδική φίρμα στο πρόσφατο παρελθόν «το Polestar 5 θα ενσωματώσει ένα πιο ανεξάρτητο και πιο μυώδη σχεδιαστικό κώδικα, στοιχεία του οποίου θα υπάρξουν και στο νέο Polestar 3».
Polestar 5 patent images-7Polestar 5 patent images-2Polestar 5 patent images-5
Polestar 5 patent images
Στην όψη του ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που η Polestar έχει κωδικοποιήσει με την ευφάνταστη ονομασία «Το σφυρί του Θορ» αν και στην παρούσα μορφή υιοθετούν μια διαιρούμενη διάταξη, διαφορετική σε σχέση με τα Polestar 1 και 2.
Αν και η σιλουέτα της έκδοσης παραγωγής δείχνει να υπακούει σε πιο προσγειωμένες αναλογίες σε σχέση με το παραπάνω πρωτότυπο μοντέλο, λεπτομέρειες όπως οι έντονες ακμές στα κατώτερα πλευρικά τμήματα, η χαρακτηριστική χάραξη των γυάλινων επιφανειών και της οροφής παραμένουν ανέπαφες.
Αναμενόμενα δεν ισχύει το ίδιο για τις ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες του Precept. Αντιθέτως η ευμεγέθης γυάλινη οροφή όπως και η το χαρακτηριστικό γεωμετρικό μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων δείχνει να «επιβιώνει» και στην έκδοση παραγωγής.
Επίσης στα σκίτσα που διέρρευσαν, το Polestar διαθέτει συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες αντί καμερών αν και κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι τελευταίες να διατίθενται ως προαιρετική επιλογή.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του, με μήκος που θα φτάνει περίπου 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 3,1 μέτρων και ισορροπώντας σχεδιαστικά ανάμεσα σε fastback και τετράθυρο coupe, το Polestar 5 θα «κυνηγήσει» μοντέλα όπως το Tesla Model S, η Porsche Taycan διεκδικώντας κοινό ακόμα και από πιο παραδοσιακά μοντέλα όπως η Mercedes-Benz S-Class.
654435_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654471_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed
Ο στόχος πάντως της Polestar είναι το 5 να λειτουργήσει ως “halo car” για τα μοντέλα που υπόκεινται στους όρους της βιώσιμης κινητικότητας. Υπό αυτό το σκεπτικό, η σουηδική φίρμα αναμένεται να αξιοποιήσει πρώτες ύλες από ανακυκλωμένα υλικά ή φυσική προέλευση σε μεγάλο βαθμό αποφεύγοντας την εκτεταμένη χρήση πλαστικού.
Ήδη η Polestar έχει ήδη ενώσει τις δυνάμεις της με την Bcomp εξελίσσοντας πλαστικά μέρη με πρώτη ύλη το λιναρόσπορο, με στόχο την χρήση τους στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.
Επιπλέον των παραπάνω το Polestar 5 που θα παράγεται στην Κίνα από το 2024, θα κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο με κλιματικά ουδέτερο αποτύπωμα η τοποθεσία του οποίου δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, λόγω του μεγέθους αλλά και της διαφορετικότητας του σε σχέση με τα μέχρι σήμερα γνωστά προϊόντα της Polestar, το 5 θα αποτελέσει τον «φυσικό ηγέτη» της γκάμας της σουηδικής φίρμας με δεδομένο και το Polestar 1 αποτέλεσε ουσιαστικά μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει αναφορές για την μπαταρία που θα αξιοποιήσει, ωστόσο έχει αφήσει να εννοηθεί ο T. Ingenlath το Polestar 5 δεν θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ. καθώς η Polestar επιθυμεί να επικεντρωθεί σε μικρότερα μεγέθη μπαταριών που θα επιτρέπουν ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να αποδυθούν σε ένα αγώνα αυτονομίας. Αυτό δεν είναι η λύση αν θέλουμε να κάνουμε ένα πραγματικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Ο στόχος του να «εφοδιάσεις» ένα αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν περισσότερες kWh προκειμένου να επιτύχεις την μέγιστη αυτονομία είναι κάπως παρανοϊκός καθώς αυτό δεν βοηθά σε καμία περίπτωση στην δημιουργία ενός πραγματικά βιώσιμου αυτοκινήτου», είχε υπογραμμίσει ο ίδιος προσθέτοντας ότι «από την στιγμή που ένα αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει αυτονομία 450-550 χλμ. δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αναζητήσει κανείς περισσότερα. Δεν μπορώ να οδηγήσω τόσες ώρες αλλά ακόμα και αν μπορούσα τα παιδιά μου θα μου είχαν ζητήσει να σταματήσω. Πρέπει να υπάρχει μια αξιοπρεπής αυτονομία αλλά αυτή πρέπει να είναι αλληλένδετη κατά κάποιο τρόπο με το πόσο χρόνο μπορεί να καθήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο. Αντιθέτως πολύ σημαντικότερη είναι η ταχεία φόρτιση».
Σύμφωνα με αυτές, το τετράθυρο GT θα έχει ως αφετηρία μια νέα, εξελιγμένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής των Σουηδών, προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι η παραπάνω αρχιτεκτονική θα φιλοξενεί ένα νέο ηλεκτρικό σύνολο αποτελούμενο από δύο μοτέρ –ένα για κάθε άξονα- τα οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 884 και 900 Nm ροπής. Παράλληλα, το τετράθυρο μοντέλο θα διαθέτει κύκλωμα 800 Volt με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας.
Επίσης αναμενόμενα, οι Σουηδοί θα επιδιώξουν μια εξίσου επιβλητική με τα παραπάνω μεγέθη οδική συμπεριφορά. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Pete Allen, επικεφαλής της Polestar στη Βρετανία μιλώντας για το μοντέλο, «η πλατφόρμα που αξιοποιείται, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά που συνήθως αποδίδονται σε περιορισμένης παραγωγής μοντέλα επιδόσεων με σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές. Ο στόχος μας είναι να μεταφέρουμε σε ευρεία παραγωγή ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί ένα ελαφρύ σπορ πλαίσιο με υψηλή στρεπτική ακαμψία».
654463_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654470_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654467_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed
Αν και η νέα εμφάνιση του Polestar 5 στη βρετανική διοργάνωση δεν αποκαλύπτει πολλά περισσότερα για την εμφάνισή του με δεδομένο ότι το καμουφλάζ εξακολουθεί να καλύπτει τις επιφάνειες του, μια πρόσφατη διαρροή από το ευρωπαϊκό γραφείο ευρεσιτεχνιών είχε δώσει μια σαφή ιδέα για την σχεδίαση του η οποία φέρει εμφανείς επιρροές από το πρωτότυπο Precept, αλλά και καθιστά σαφή την πρόθεση περαιτέρω διαχωρισμού της αισθητικής της Polestar από αυτή της Volvo, με την πρώτη να αναζητά μια νέα ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα.
Εξάλλου, όπως έχει επισημάνει η σουηδική φίρμα στο πρόσφατο παρελθόν «το Polestar 5 θα ενσωματώσει ένα πιο ανεξάρτητο και πιο μυώδη σχεδιαστικό κώδικα, στοιχεία του οποίου θα υπάρξουν και στο νέο Polestar 3».
Polestar 5 patent images-7Polestar 5 patent images-2Polestar 5 patent images-5
Polestar 5 patent images
Στην όψη του ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που η Polestar έχει κωδικοποιήσει με την ευφάνταστη ονομασία «Το σφυρί του Θορ» αν και στην παρούσα μορφή υιοθετούν μια διαιρούμενη διάταξη, διαφορετική σε σχέση με τα Polestar 1 και 2.
Αν και η σιλουέτα της έκδοσης παραγωγής δείχνει να υπακούει σε πιο προσγειωμένες αναλογίες σε σχέση με το παραπάνω πρωτότυπο μοντέλο, λεπτομέρειες όπως οι έντονες ακμές στα κατώτερα πλευρικά τμήματα, η χαρακτηριστική χάραξη των γυάλινων επιφανειών και της οροφής παραμένουν ανέπαφες.
Αναμενόμενα δεν ισχύει το ίδιο για τις ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες του Precept. Αντιθέτως η ευμεγέθης γυάλινη οροφή όπως και η το χαρακτηριστικό γεωμετρικό μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων δείχνει να «επιβιώνει» και στην έκδοση παραγωγής.
Επίσης στα σκίτσα που διέρρευσαν, το Polestar διαθέτει συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες αντί καμερών αν και κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι τελευταίες να διατίθενται ως προαιρετική επιλογή.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του, με μήκος που θα φτάνει περίπου 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 3,1 μέτρων και ισορροπώντας σχεδιαστικά ανάμεσα σε fastback και τετράθυρο coupe, το Polestar 5 θα «κυνηγήσει» μοντέλα όπως το Tesla Model S, η Porsche Taycan διεκδικώντας κοινό ακόμα και από πιο παραδοσιακά μοντέλα όπως η Mercedes-Benz S-Class.
654435_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed654471_20220623_Polestar_5_prototype_at_Goodwood_Festival_of_Speed
Ο στόχος πάντως της Polestar είναι το 5 να λειτουργήσει ως “halo car” για τα μοντέλα που υπόκεινται στους όρους της βιώσιμης κινητικότητας. Υπό αυτό το σκεπτικό, η σουηδική φίρμα αναμένεται να αξιοποιήσει πρώτες ύλες από ανακυκλωμένα υλικά ή φυσική προέλευση σε μεγάλο βαθμό αποφεύγοντας την εκτεταμένη χρήση πλαστικού.
Ήδη η Polestar έχει ήδη ενώσει τις δυνάμεις της με την Bcomp εξελίσσοντας πλαστικά μέρη με πρώτη ύλη το λιναρόσπορο, με στόχο την χρήση τους στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.
Επιπλέον των παραπάνω το Polestar 5 που θα παράγεται στην Κίνα από το 2024, θα κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο με κλιματικά ουδέτερο αποτύπωμα η τοποθεσία του οποίου δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, λόγω του μεγέθους αλλά και της διαφορετικότητας του σε σχέση με τα μέχρι σήμερα γνωστά προϊόντα της Polestar, το 5 θα αποτελέσει τον «φυσικό ηγέτη» της γκάμας της σουηδικής φίρμας με δεδομένο και το Polestar 1 αποτέλεσε ουσιαστικά μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει αναφορές για την μπαταρία που θα αξιοποιήσει, ωστόσο έχει αφήσει να εννοηθεί ο T. Ingenlath το Polestar 5 δεν θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ. καθώς η Polestar επιθυμεί να επικεντρωθεί σε μικρότερα μεγέθη μπαταριών που θα επιτρέπουν ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να αποδυθούν σε ένα αγώνα αυτονομίας. Αυτό δεν είναι η λύση αν θέλουμε να κάνουμε ένα πραγματικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Ο στόχος του να «εφοδιάσεις» ένα αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν περισσότερες kWh προκειμένου να επιτύχεις την μέγιστη αυτονομία είναι κάπως παρανοϊκός καθώς αυτό δεν βοηθά σε καμία περίπτωση στην δημιουργία ενός πραγματικά βιώσιμου αυτοκινήτου», είχε υπογραμμίσει ο ίδιος προσθέτοντας ότι «από την στιγμή που ένα αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει αυτονομία 450-550 χλμ. δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αναζητήσει κανείς περισσότερα. Δεν μπορώ να οδηγήσω τόσες ώρες αλλά ακόμα και αν μπορούσα τα παιδιά μου θα μου είχαν ζητήσει να σταματήσω. Πρέπει να υπάρχει μια αξιοπρεπής αυτονομία αλλά αυτή πρέπει να είναι αλληλένδετη κατά κάποιο τρόπο με το πόσο χρόνο μπορεί να καθήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο. Αντιθέτως πολύ σημαντικότερη είναι η ταχεία φόρτιση».