Επί ισπανικού εδάφους πραγματοποιήθηκε η πρώτη οδηγική παρουσίαση του νέο Honda Civic που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό.

Το Honda Civic έκανε πρεμιέρα το 1972 και φέτος συμπληρώνει αισίως το 50 έτος κυκλοφορίας του. Αναμφίβολα έχει να διηγηθεί πολλές ιστορίες, που αφορούν τεχνολογία, καινοτομίες και συνεχή εξέλιξη, με την νεότερη, αυτή που γράφεται τώρα στη νέα 11η γενιά του μοντέλου να φαίνεται ότι θα έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Ταξιδέψαμε στην Ισπανία και βρεθήκαμε στη Μαδρίτη για να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε αρκετά, το νέο Civic, το οποίο στους νεοτερισμούς του φέρνει την υβριδική τεχνολογία, με την οποία θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο. Ίσως λιγότερο σπουδαίο είναι το γεγονός ότι μεγάλωσε λίγο, στα 4,551 μ., τόσο όμως που ανέβηκε κατηγορία και τώρα υπάγεται στη μεσαία.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε στην πρεμιέρα ενός Honda Civic, κρατώντας καλά στο μυαλό μας αυτή της ριζοσπαστικής εκδοχής του που παρουσιάστηκε το 2006 και άλλαξε το τοπίο. Αισθητικά, αλλά και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, παρά το γεγονός ότι εκείνη η γενιά είχε κάνει κάτι που στη θεωρία έμοιαζε με πισωγύρισμα, υιοθετώντας ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αντί για την ανεξάρτητη ανάρτηση που είχε ο προκάτοχός του. Στην πράξη ήταν σημαντικά καλύτερο, αποδεικνύοντας ότι οι Ιάπωνες δεν προχωρούν σε απερίσκεπτες ενέργειες και κάτι που ίσως στη θεωρία δημιουργεί ερωτηματικά στην πράξη δουλεύει και μάλιστα άριστα.

Σήμερα, σε αυτή τη γενιά του Civic, έκαναν μια ακόμα υπέρβαση, αφήνοντας πίσω, τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και υιοθετώντας ένα full hybrid σύστημα, το ευθυγραμμίζεται με τα νέα σχέδια και το πρόγραμμα πλήρη εξηλεκτρισμού της γκάμας στα επόμενα χρόνια. Αυτό εξάλλου θα είναι μόνο η αρχή, αφού αναμένεται να ακολουθήσουν αρκετές ενδιαφέρουσες προτάσεις.

Μεγαλύτερο…

Ήπια προσέγγιση, με κομψές γραμμές και χωρίς υπερβολές χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση του νέου Honda Civic. Σε αυτή τη γενιά του μεγάλωσε κατά 31 χιλ. σε μήκος φτάνοντας τώρα τα 4,551 μ. που το φέρνουν σε ανώτερη κατηγορία, αφήνοντας πίσω του τη μικρομεσαία που μέχρι τώρα υπάγονταν. Το μεταξόνιο είναι επίσης 35 χιλ. μακρύτερο, ενώ λίγο πιο μεγάλο είναι και το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ αντίθετα χαμηλότερο είναι το ύψος του.

Η πάνω γραμμή που κατεβαίνει στο τελείωμα του αυτοκινήτου, χαρίζει στο νέο Civic την πολυπόθητη κουπέ αισθητική, με τις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες να το καθιστούν πιο φωτεινό στο εσωτερικό. Η πρώτη κολόνα έχει μετακινηθεί πιο πίσω και σε ευθεία με τον εμπρός τροχό, με τους εξωτερικούς καθρέπτες τώρα να είναι στηριγμένοι στις πόρτες.

Προσοχή έχει δοθεί στις επιμέρους λεπτομέρειες μείωσης βάρους, με υιοθέτηση καπό από αλουμίνιο που είναι 43% πιο ελαφρύ από το προηγούμενο. Στο εμπρός τμήμα η νέα μάσκα είναι πιο αιχμηρή σχεδιαστικά, με μάσκα που έχει μοτίβο πλέγματος και ενισχύει τη σπορ εικόνα του μοντέλου. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, ενώ, μαζί με τις άλλες επιμέρους λεπτομέρειες, όπως το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης πίσω, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει και πιο χαμηλό.

Μια παλέτα μοντέρνων εξωτερικών χρωμάτων είναι διαθέσιμη με το νέο Civic. Το Sonic Grey είναι η βασική επιλογή, ενώ υπάρχουν επίσης τα, κόκκινο (Premium Crystal Red), μπλε (Premium Crystal Blue), αλλά και τα μαύρο (Crystal Black) και λευκό (Platinum White). Όσον αφορά τους τροχούς, στη βασική έκδοση Elegance φοράει 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, ενώ στις πιο πάνω Sport και Advance να έχουν 18 ιντσών.

Στο εσωτερικό…

Την αναβάθμιση του μεγέθους ακολουθεί και αυτή της κατασκευής συνολικά. Η σχεδίαση στο εσωτερικό είναι λιτή, χωρίς υπερβολές, με προσοχή στις λεπτομέρειες που του χαρίζουν ξεχωριστό χαρακτήρα, όπως οι κρυμμένοι, πίσω από μια «κυψέλη» αεραγωγοί, στο ταμπλό. Η υφή των χειριστηρίων του κλιματισμού και η αίσθηση που δίνουν στο χέρι, τονίζουν την ποιότητα που συνοδεύει εν γένει την κατασκευή.

Για πρώτη φορά υιοθετείται μια ψηφιακή οθόνη 10,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, η οποία προβάλει όλες τις σχετικές με το αυτοκίνητο πληροφορίες. Δίπλα της και στην κορυφή του ταμπλό, είναι τοποθετημένη η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9 ιντσών, με νέο, εύχρηστο λογισμικό, που εκτελεί και φωνητικές εντολές, έχει τρισδιάστατη πλοήγηση, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον, διαθέσιμο είναι ένα πραγματικά εξαιρετικό σύστημα ήχου με 12 ηχεία της BOSE.

 

Όσον αφορά τους χώρους, το νέο Civic διατηρεί τα κεκτημένα και τα επαυξάνει, προσφέροντας ακόμα περισσότερο αέρα στους πίσω επιβάτες. Τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, με αυτά εμπρός να παρέχουν και καλή στήριξη στο σώμα. Αρκετές είναι οι θήκες στο εσωτερικό που αναβαθμίζουν το δείκτη πρακτικότητας, με τον όγκο του χώρου αποσκευών να είναι 410 λίτρα. Η διάταξη των χειριστηρίων στην κονσόλα είναι η γνωστή, με τους διακόπτες για την επιλογή ταχύτητας, και ένα ακόμα πιο πίσω για τα προγράμματα οδήγησης, που είναι τα Eco, Normal, Sport και Individual.

Υβριδική δύναμη…

Το νέο Civic e:HEV διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με θερμική απόδοση που φτάνει το 41% και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, με ισχύ 184 ίππων (135 kW) και 315 Nm ροπής. Το σύνολο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, με την μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 4,7 λτ./100 χλμ., όσο είδαμε και κατά την οδήγηση στους δρόμους της Μαδρίτης και πέριξ, για απόσταση περίπου 300 χιλιομέτρων μικτών διαδρομών, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 108 γρ./χλμ.

 

Ο ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων, που φροντίζει για την κίνηση που περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου που ονομάζεται e-CVT, αλλά στην πράξη δεν είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, αλλά μονής σχέσης, συνεργάζεται με τον δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος συγχρονίζει τη λειτουργία μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού. Ο τελευταίος λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ η εμπλοκή του σε απαιτητικές συνθήκες γίνεται αυτόματα, όπως και η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων EV, Hybrid και Engine Drive, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Αυτός μπορεί μόνο να επιλέξει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι και διαθέτουν τέσσερα επίπεδα.

 

2022 Honda Civic e:HEV2022 Honda Civic e:HEV2022 Honda Civic e:HEV

Στο δρόμο, και για αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι με τη μεστή αίσθηση, του νέου Civic, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, που κρατάει μακριά από την καμπίνα των επιβατών θορύβους και κακοτεχνίες, ελέγχοντας παράλληλα τις κινήσεις του αμαξώματος με αποτελεσματικότητα, περιορίζοντας τις κλίσεις του ακόμα και υπό πίεση.

 

Οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, δεν ήταν ικανά να διαταράξουν την εν γένει άψογη συμπεριφορά του νέου Civic. Επίσης, τα φρένα έδειξαν να είναι θετικά, με μια μικρή υστέρηση, μόνο όσον αφορά την αίσθηση, στο αρχικό πάτημα του πεντάλ. Εντυπωσιακή, όπως προείπαμε, είναι η τιμή της μέσης κατανάλωσης που είδαμε κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής που είχαμε με το νέο Civic, αφού περιορίστηκε πέριξ των 5 λτ./100 χλμ., όσο περίπου ανακοινώνει και ο κατασκευαστής.

Το νέο Civic e:HEV με το full hybrid σύστημα φέρνει καινά δαιμόνια στη φιλοσοφία του μοντέλου, ενώ και η αύξηση των διαστάσεων και η άνοδος στην κατηγορία το βάζουν αντιμέτωπο με μεγαλύτερο, αν όχι ισχυρότερο μέχρι πρότινος ανταγωνισμό. Δίχως άλλο έχει την αξία να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού, με υψηλή ποιότητα σε όλους τους τομείς, κατασκευής και στο δρόμο, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο δρόμο, τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όσο και άνεσης, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Στην ελληνική αγορά θα είναι μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τις τιμές να αναμένεται να ανακοινωθούν τον Ιούλιο. Ενδεικτικά πάντως και σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση από τη Honda, το νέο Civic στοιχίζει στη Μ. Βρετανία £29.595, δηλαδή, περίπου 34.200 ευρώ.