Στη σημερινή συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) της FIA στο Παρίσι, εγκρίθηκαν πολυάριθμες αλλαγές κανονισμών. Με τις ομάδες να αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, συμφωνήθηκε να χαλαρώσουν ορισμένοι περιορισμοί όσον αφορά τις μονάδες ισχύος.

Εφεξής, οι ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν εξαρτήματα της μονάδας ισχύος υπό το καθεστώς parc ferme (που ξεκινά με την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών και λήγει με την εκκίνηση του αγώνα), με καινούργια -ενδεχομένως διαφορετικών προδιαγραφών- τα οποία έχουν ήδη εισαχθεί στον ετήσιο «στόλο» (pool) του οδηγού.

Μέχρι πρότινος, οποιαδήποτε αλλαγές στις προδιαγραφές εξαρτημάτων υπό το καθεστώς parc ferme οδηγούσε σε εκκίνηση από το pit lane. H αλλαγή αυτή έγινε για να βοηθήσει τις ομάδες που έχουν περιορισμένο αριθμό εξαρτημάτων και έχουν παρουσιάσει αναβαθμίσεις. Επιπλέον, η FIA έχει προσθέσει μια πρόβλεψη στους κανονισμούς, επιτρέποντας μικρές τοπικές επισκευές μονάδων ισχύος, «με τη μορφή συμπληρώματος από το ίδιο ή συνθετικό υλικό έπειτα από βλάβη ή αστοχία».

Αν αυτός ο κανονισμός ίσχυε εξαρχής φέτος, ενδεχομένως να επέτρεπε στην Alpine να επισκευάσει την αντλία καυσίμου που αστόχησε στη μονάδα ισχύος του Fernando Alonso στο GP Σαουδικής Αραβίας. Το ίδιο ενδέχεται να ήταν εφικτό και στην περίπτωση της Ferrari με το τούρμπο του Charles Leclerc στο GP Αζερμπαϊτζάν, αν ήταν οι ζημιές στη φτερωτή (που προκλήθηκαν από κομμάτια μετάλλου τα οποία πέρασαν στις εξατμίσεις από βαλβίδα που είχε αστοχήσει) ήταν επιφανειακές και μπορούσαν να επισκευαστούν.

Κανονισμοί μονάδων ισχύος 2026
Αν και το WMSC συζήτησε τους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος του 2026, δεν υπήρξε επίσημη έγκρισή τους. Αυτό αναμένεται να συμβεί εντός των επόμενων εβδομάδων (κατά προτίμηση εντός του Ιουλίου), με τις Porsche και Audi να εκτιμάται ότι θα επιβεβαιώσουν την είσοδό τους στη Formula 1 από το 2026 μόλις δημοσιοποιηθούν οι κανονισμοί που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος από εκείνη χρονιά.

Τεστ ακαμψίας
Επίσης, παρουσιάστηκαν αλλαγές στα τεστ ακαμψίας της πίσω αεροτομής. Όσον αφορά τα κατώτερα πτερύγια αυτής, δεν επιτρέπεται πλέον να κάμπτονται περισσότερο από 3 χλστ. όταν εφαρμόζεται επάνω τους κάθετο φορτίο 150 N, σε δύο μέρη. Μέχρι πρότινος, οι τιμές αυτές ήταν 5 χλστ. και 60 Ν.

Όσον αφορά το εμπρός πτερύγιο του επάνω συνόλου στην πίσω αεροτομή, θα επιτρέπεται πλέον να υποχωρεί έως 3 χλστ. προς την κατεύθυνση που εφαρμόζεται το φορτίο 200 N. Μέχρι πρότινος, η επιτρεπόμενη ευκαμψία ήταν 2 χλστ. στον κάθετο άξονα. Τροποποιήσεις έχουν παρουσιαστεί και στον τρόπο επαλήθευσης ότι το διάκενο (>85 χλστ. +0.00 / -0,05) μεταξύ των δύο ανώτερων πτερυγίων της πίσω αεροτομής, κατά τη διάρκεια του οποίου θα ασκείται φορτίο 10 Ν.

Αποκλεισμός «επικίνδυνων» μονοθεσίων
Επίσης, έχει αλλάξει η διατύπωση του κανονισμού που επιτρέπει στους αγωνοδίκες να αποκλείσουν από οποιαδήποτε διαδικασία μονοθέσια τα οποία κρίνουν ότι είναι επικίνδυνα. Συγκεκριμένα, στην καινούργια διατύπωση αναφέρεται: «Οι αγωνοδίκες μπορούν να απαγορεύσουν τη συμμετοχή ενός οχήματος του οποίου η κατασκευή θεωρείται επικίνδυνη. Σε περίπτωση που οι σχετικές πληροφορίες γίνουν εμφανείς κατά τη διάρκεια μιας διαδικασίας, μια τέτοια απόφαση μπορεί να εφαρμοστεί με άμεση ισχύ».

Ο συγκεκριμένος κανονισμών θα επιτρέπει στους αγωνοδίκες να απαγορεύουν τη συμμετοχή σε μονοθέσια που παρουσιάζουν υπερβολικά έντονες αναπηδήσεις. Λογικά, η συγκεκριμένη αλλαγή σχετίζεται με την πρόθεση να παρουσιαστεί μία μέτρηση που θα θέτει όριο στην ένταση των ταλαντώσεων των μονοθεσίων.

Θερμοκρασία καυσίμου
Επιπλέον, φέτος έχουν παρατηρηθεί ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες οι ομάδες δεν είχαν προλάβει να φέρουν το καύσιμο των μονοθεσίων τους στην απαιτούμενη θερμοκρασία πριν από την εκκίνηση του αγώνα, ξεπερνώντας το μέγιστο όριο, όπως συνέβη με την Aston Martin στο GP Μαϊάμι και με τη Red Bull στο GP Ισπανίας.

Σύμφωνα με τους καινούργιους κανονισμούς, θα επιτρέπεται στις ομάδες να διατηρούν το καύσιμο στους 20 βαθμούς Κελσίου σε αγώνες όπου επικρατούν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες. Σε πιο κρύους αγώνες, θα εξακολουθεί να διατηρείται 10 βαθμούς Κελσίου κάτω από την θερμοκρασία ατμόσφαιρας.

Εκκίνηση GP Ισπανίας

Δοκιμές ελαστικών
Σε απόκριση των ερωτηματικών που προκάλεσε η -νόμιμη- χρήση δύο διαφορετικών δαπέδων από την πλευρά της Ferrari στις δοκιμές των ελαστικών της Pirelli για το 2023 στην Imola έπειτα από το GP Emilia Romagna, υπήρξαν τροποποιήσεις και στους σχετικούς κανονισμούς για να αποφευχθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «Αλλαγές στο μηχανικό στήσιμο, στα συστήματα ελέγχου για τον οδηγό, το λογισμικό και σε εξαρτήματα επιτρέπονται μόνο εάν είναι απαραίτητες για τη σωστή αξιολόγηση των ελαστικών ή την ολοκλήρωση της δοκιμής ελαστικών».

Συνεντεύξεις και άλλα…
Έχουν επίσης τροποποιηθεί οι κανονισμοί που ορίζουν τη μορφή της επιφάνειας των καθρεπτών, για να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών προς τα πίσω.

Έπειτα από την απόφαση της διεύθυνσης αγώνων να κάνει υποχρεωτική τη χρήση ελαστικών βροχής στην εκκίνηση του GP Μονακό πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, η οποία προκάλεσε αντιδράσεις. Στην καινούργια έκδοση των αγωνιστικών κανονισμών έχει γίνει υποχρεωτική η χρήση ελαστικών βροχής, εφόσον το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν επιστρέψει στα pits μετά τον γύρο σχηματισμού, λόγω βρεγμένης πίστας.

Tέλος, εγκρίθηκε η αλλαγή του προγράμματος των αγωνιστικών τριημέρων, με τις συνεντεύξεις Τύπου (στις οποίες θα συμμετέχουν 10 αντί για 20 οδηγοί), που είχαν μεταφερθεί στο πρωί της Παρασκευής, να επιστρέφουν στη διεξαγωγή τους κατά τη διάρκεια της Πέμπτης πριν τον αγώνα.

Η μετακίνηση των συνεντεύξεων την Παρασκευή είχε ως στόχο να μειώσει την ανάγκη παρουσίας του προσωπικού των ομάδων στην πίστα πριν από την πρώτη ημέρα δράσης σε αυτήν. Ωστόσο, δεν πέτυχε τον στόχο της, καθώς το προσωπικό εξακολουθεί να βρίσκεται στην πίστα από την Πέμπτη. Επίσης, η τοποθέτηση των συνεντεύξεων τόσο κοντά στην έναρξη της δράσης στην πίστα δεν αποδείχθηκε δημοφιλής ούτε στους οδηγούς, ούτε στους δημοριογράφους.