Διαβάστε στο motorone.gr: Το ηλεκτρικό μέλλον της Mercedes-AMG
Ο διευθύνων σύμβουλος τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schafer, δήλωσε ότι θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τα μελλοντικά -αμιγώς ηλεκτρικά- σχέδια της AMG, εντός των επόμενων εβδομάδων
Έπειτα από την είδηση ότι το πρωτότυπο Vision EQXX της Mercedes κατάφερε να διανύσει 1.007 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και 15% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας να απομένει, ο επικεφαλής τεχνολογίας της μάρκας, Markus Schafer, δήλωσε ότι το επόμενο κεφάλαιο της εταιρείας είναι «να καλύψει την πιο σπορ πλευρά».
Ο Schafer ανέφερε ότι «η ομάδα μου είναι τόσο ενθουσιασμένη, έχει πάρα πολλές ιδέες για το τι θα ακολουθήσει. Αν το EQXX καλύπτει μόνο την πλευρά της αποδοτικότητας στον ηλεκτρικό τομέα και την πάει στα άκρα, θα ήθελα να καλύψω κι άλλον ένα: την πιο σπορ πλευρά. Γνωρίζετε ότι διαθέτουμε θυγατρικές εταιρείες όπως η AMG, και ότι και τα δικά τους μοντέλα γίνονται ηλεκτρικά. Θα θέλαμε επίσης να ανακοινώσουμε τι συμβαίνει στην πλευρά των σπορ ηλεκτρικών οχημάτων του οίκου τα επόμενα δύο χρόνια, οπότε θα έλεγα να μείνετε συντονισμένοι, καθώς θα υπάρξουν κάποια νέα τις επόμενες εβδομάδες για το τι κάνουμε στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών σπορ μοντέλων αυξημένης ισχύος».
Η Mercedes έχει ήδη παρουσιάσει σπορ ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα EQS 53 και EQE 53 AMG. Επιβεβαίωσε πέρυσι ότι θα λανσαριστούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, με τα μοντέλα 43 και 53 να είναι οι πρωταγωνιστές. Το κλειδί για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων της Mercedes θα είναι οι ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής, έπειτα από την εξαγορά της βρετανικής εταιρείας Yasa που έχει εργαστεί επάνω σε αυτή την τεχνολογία.
«Η συνεργασία μας με τη Yasa, από την την Οξφόρδη, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος του μελλοντικού σπορ κινητήριου συνόλου μας υψηλών επιδόσεων. Διαθέτουμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές ηλεκτρικών κινητήρων: τον ακτινικό ηλεκτροκινητήρα για την Mercedes και τον εξαιρετικά συμπαγή και ισχυρό αξονικό ηλεκτροκινητήρα για τον τομέα υψηλών επιδόσεων του οίκου. Αυτό είναι αρκετό για να χτίσουμε ένα όραμα ώστε να δείξουμε τι θα συμβεί όσον αφορά την AMG τα επόμενα χρόνια» ανέφερε ο Schäfer.
Το Vision EQXX ήταν προϊόν της συνεργασίας μεταξύ της Mercedes και της ομάδας της Formula 1 (με έδρα την Αγγλία). Αυτή η συνεργασία ενδέχεται να ενισχυθεί περαιτέρω για μελλοντικά προϊόντα της AMG. Σύμφωνα με τον Schafer, η γερμανική εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί την εμπειρία της ομάδας της F1: «Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξε πολύ στενή συνεργασία, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά στο παρελθόν. Κατακτήσαμε το Πρωτάθλημα στη Formula E και εξελίξαμε μόνοι μας τους ηλεκτροκινητήρες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ηλεκτρική πλευρά της F1 αυξάνεται και στην επόμενη γενιά μονάδων ισχύος του 2026. Υπάρχει μεγαλύτερη εστίαση όσον αφορά τη λειτουργία των συστημάτων, τους μετατροπείς, τους ηλεκτροκινητήρες και την τεχνολογία μπαταριών, οπότε υπάρχει πολύ μεγάλη μεταφορά τεχνογνωσίας και πνεύματος».
«Θέλουμε να συνδυάσουμε αυτό το πνεύμα και την ανάπτυξη καινούργιων ιδεών, αυτή τη βίαιη τάση εξέλιξης, η οποία είναι πραγματικά απαραίτητη και μια καλή προσθήκη για τα αυτοκίνητα παραγωγής μας. Είναι ένα μοναδικό πλεονέκτημα που έχουμε: διαθέτουμε δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές εντός του οίκου μας, οπότε γιατί να μην συνεργαστούμε μαζί τους;» κατέληξε ο Γερμανός.
Ο Schafer ανέφερε ότι «η ομάδα μου είναι τόσο ενθουσιασμένη, έχει πάρα πολλές ιδέες για το τι θα ακολουθήσει. Αν το EQXX καλύπτει μόνο την πλευρά της αποδοτικότητας στον ηλεκτρικό τομέα και την πάει στα άκρα, θα ήθελα να καλύψω κι άλλον ένα: την πιο σπορ πλευρά. Γνωρίζετε ότι διαθέτουμε θυγατρικές εταιρείες όπως η AMG, και ότι και τα δικά τους μοντέλα γίνονται ηλεκτρικά. Θα θέλαμε επίσης να ανακοινώσουμε τι συμβαίνει στην πλευρά των σπορ ηλεκτρικών οχημάτων του οίκου τα επόμενα δύο χρόνια, οπότε θα έλεγα να μείνετε συντονισμένοι, καθώς θα υπάρξουν κάποια νέα τις επόμενες εβδομάδες για το τι κάνουμε στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών σπορ μοντέλων αυξημένης ισχύος».
Η Mercedes έχει ήδη παρουσιάσει σπορ ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα EQS 53 και EQE 53 AMG. Επιβεβαίωσε πέρυσι ότι θα λανσαριστούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, με τα μοντέλα 43 και 53 να είναι οι πρωταγωνιστές. Το κλειδί για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων της Mercedes θα είναι οι ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής, έπειτα από την εξαγορά της βρετανικής εταιρείας Yasa που έχει εργαστεί επάνω σε αυτή την τεχνολογία.
«Η συνεργασία μας με τη Yasa, από την την Οξφόρδη, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος του μελλοντικού σπορ κινητήριου συνόλου μας υψηλών επιδόσεων. Διαθέτουμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές ηλεκτρικών κινητήρων: τον ακτινικό ηλεκτροκινητήρα για την Mercedes και τον εξαιρετικά συμπαγή και ισχυρό αξονικό ηλεκτροκινητήρα για τον τομέα υψηλών επιδόσεων του οίκου. Αυτό είναι αρκετό για να χτίσουμε ένα όραμα ώστε να δείξουμε τι θα συμβεί όσον αφορά την AMG τα επόμενα χρόνια» ανέφερε ο Schäfer.
Το Vision EQXX ήταν προϊόν της συνεργασίας μεταξύ της Mercedes και της ομάδας της Formula 1 (με έδρα την Αγγλία). Αυτή η συνεργασία ενδέχεται να ενισχυθεί περαιτέρω για μελλοντικά προϊόντα της AMG. Σύμφωνα με τον Schafer, η γερμανική εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί την εμπειρία της ομάδας της F1: «Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξε πολύ στενή συνεργασία, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά στο παρελθόν. Κατακτήσαμε το Πρωτάθλημα στη Formula E και εξελίξαμε μόνοι μας τους ηλεκτροκινητήρες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ηλεκτρική πλευρά της F1 αυξάνεται και στην επόμενη γενιά μονάδων ισχύος του 2026. Υπάρχει μεγαλύτερη εστίαση όσον αφορά τη λειτουργία των συστημάτων, τους μετατροπείς, τους ηλεκτροκινητήρες και την τεχνολογία μπαταριών, οπότε υπάρχει πολύ μεγάλη μεταφορά τεχνογνωσίας και πνεύματος».
«Θέλουμε να συνδυάσουμε αυτό το πνεύμα και την ανάπτυξη καινούργιων ιδεών, αυτή τη βίαιη τάση εξέλιξης, η οποία είναι πραγματικά απαραίτητη και μια καλή προσθήκη για τα αυτοκίνητα παραγωγής μας. Είναι ένα μοναδικό πλεονέκτημα που έχουμε: διαθέτουμε δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές εντός του οίκου μας, οπότε γιατί να μην συνεργαστούμε μαζί τους;» κατέληξε ο Γερμανός.