Η γερμανική φίρμα επεξεργάζεται ένα νέο μοντέλο λειτουργικού συστήματος το οποίο θα επιδέχεται συνεχείς αυτόματες αναβαθμίσεις, καθιστώντας εφικτή την πρόσβαση σε πλήρως αυτόνομη οδήγηση για προκαθορισμένες αποστάσεις και με βάση χιλιομετρική χρέωση

Η Cariad, το τμήμα που επιφορτίζεται με την ανάπτυξη λογισμικού του ομίλου VW, οραματίζεται νέους τρόπους εξέλιξης και εκμετάλλευσης του λογισμικού που υποστηρίζουν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, στοχεύοντας στη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών αυτόνομης οδήγησης, βάσει συνδρομής, και με βάση το πόσα χιλιόμετρα θα θέλει να διανύσει ο οδηγός, απολαμβάνοντας την συγκεκριμένη υπηρεσία.

«Υπάρχει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο ήδη εφαρμόζεται. Πρόκειται για ένα είδος συνδρομητικής υπηρεσίας, λειτουργιών on demand τις οποίες ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει π.χ για 100 χλμ. Και σκοπεύουμε να το υποστηρίξουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Cariad, Dirk Hilgenberg.

Αν και η VW δεν διαθέτει προς το παρόν στο οπλοστάσιο της σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης, όταν υπάρξει αυτή η δυνατότητα, η γερμανική φίρμα θα εξετάσει επίσης τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει στους χρήστες-οδηγούς, όταν αυτοί δεν χρειάζεται να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε μια πλήρη ψηφιακή πλατφόρμα η οποία θα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις συνήθεις ψηφιακές υπηρεσίες των Google, Apple και Amazon, εξασφαλίζοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στους αντίστοιχους λογαριασμούς του προκειμένου να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες streaming, να ψυχαγωγηθεί ή να εργαστεί, πραγματοποιώντας π.χ. μια τηλεδιάσκεψη ή να προετοιμαστεί για το επόμενο meeting. Aυτό είναι το προϊόν που θέλουμε να πουλήσουμε. Το προϊόν θα είναι οι νέες πλατφόρμες μας», υπογράμμισε το στέλεχος της Cariad.

Να σημειωθεί ότι ήδη η Volvo Cars έχει ανακοινώσει από τις αρχές της χρονιάς, ότι το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο XC90 που αναμένεται από το 2023 θα ενσωματώνει στις επιλογές του το σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης Ride Pilot το οποίο θα προσφέρεται ως μια επιπρόσθετη υπηρεσία βάσει συνδρομής.

Επίσης στο πρόσφατο παρελθόν ο επικεφαλής του ομίλου VW, Herbert Diess είχε δηλώσει ότι ο γερμανικός όμιλος μπορεί να διατηρήσει την ηγετική του θέση και να ξεπεράσει την Tesla, επιταχύνοντας τις εξελίξεις στο τομέα του λογισμικού.