Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Kia Niro
Με αυτονομία έως και 460 χιλιόμετρα, το νέο ηλεκτροκίνητο Kia Niro θα μπορούσε να είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στην αγορά αυτή τη στιγμή…
Μπορεί το Kia EV6 να συγκεντρώνει όλα τα φώτα της επάνω του, καθώς η Kia προχωράει στη νέα αμιγώς ηλεκτρική της εποχή, αλλά το νέο Niro EV αποτελεί ένα θεμέλιο λίθο στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της. Στην προηγούμενη γενιά του, που ονομάζονταν e-Niro, ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, χάρη στο συνδυασμό, χώρων, τιμής και αυτονομίας που πρόσφερε, με αυτή τη δεύτερη γενιά να στοχεύει ξεκάθαρα να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον, σε ένα ακόμα πιο ελκυστικό πακέτο.
Για το λόγο αυτό το νέο Niro, το οποίο διατίθεται επίσης σε υβριδική, αλλά και Plug-in υβριδική έκδοση, υιοθετεί την ίδια πρακτική, τετραγωνισμένη αισθητική, αλλά με πλήρως επαναπροσδιορισμένη σχεδίαση, και μερικές επιπλέον λεπτομέρειες. Στην πράξη φαίνεται πολύ πιο διακριτικό από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, με ξεχωριστή μάσκα, πολύγωνα φωτιστικά σώματα και διχρωμία στο αμάξωμα. Αυτή επεκτείνεται και στο πίσω μέρος, στην τρίτη κολόνα.
Εναλλακτικά οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μονοχρωμία στο αμάξωμα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα με το κάθετο σχήμα πάντως, παραπέμπουν ελαφρώς στη σχεδίαση που είχε ακολουθήσει το Ford Focus πρώτης γενιάς. Η Kia φαίνεται να έχει κάνει μια προσπάθεια να κάνει ξεχωριστό από τον ανταγωνισμό το ηλεκτρικό Niro και αυτό λειτουργεί.
Στο εσωτερικό γίνεται άμεσα αντιληπτή η συγγένεια με το EV6. Η τεχνολογική σουίτα είναι αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Niro, ενώ σε ανώτερες εκδόσεις υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών, που είναι τοποθετημένες κάτω από ένα ενιαίο πάνελ, με το καθένα από αυτά να τρέχει με το γνωστό λογισμικό της Kia. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα της αγοράς, με σχετικά διαισθητικό μενού και υψηλής ευκρίνειας γραφικά, αν και θα θέλαμε ταχύτερες αντιδράσεις όσον αφορά στην αφή.
Ο κομψός πίνακας πολλαπλών λειτουργιών της Kia βρίσκει εφαρμογή και εδώ, επιτρέποντας στον χρήστη να κάνει εναλλαγή μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των πολυμέσων, με το πάτημα ενός πλήκτρου. Η ασύρματη φόρτιση του smartphone, το Android Auto, το Apple CarPlay, το head-up display και τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, είναι επίσης διαθέσιμα.
Το Niro είναι φορτωμένο με τεχνολογία, έτσι και η καμπίνα είναι ως επί το πλείστον ελκυστική. Εκτός από την επιρρεπή σε γρατζουνιές μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια στην κεντρική κονσόλα και τα πιο τραχιά πλαστικά στα χαμηλότερα σημεία, τα περισσότερα άλλα είναι υψηλής ποιότητας και οι επιφάνειες στις πόρτες αποτελούν μια όμορφη λεπτομέρεια.
Πρόοδος έχει σημειωθεί και κάτω από την επιφάνεια. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα K3 της Kia, το Niro EV είναι πιο εξελιγμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μεταξένια, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του στην πόλη είναι τυπική για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά η αναβαθμισμένη πλατφόρμα του δίνει μεγαλύτερη σταθερότητα και συμπαγή αίσθηση σε δρόμους με κακοτεχνίες.
Τα καταφέρνει καλά με τις λακκούβες και τις υπόλοιπες κακοτεχνίες, αλλά δεν κρύβει τη δυσκολία της Kia να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος της ηλεκτρικής εκδοχής του Niro, με το αμάξωμα να αντιδρά κάπως άτσαλα σε σαμαράκια, ενώ σε δρόμο με κυματισμούς, παρουσιάζει κάποιες πλεύσεις, εκεί όπου οι υβριδικές και Plug-in Hybrid εκδόσεις, λόγω μικρότερου βάρους θα τα καταφέρνουν καλύτερα.
Παρόλα αυτά το ηλεκτρικό Niro έχει καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά και το τιμόνι του είναι καλά ζυγισμένο, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί ομαλά και μέσα στη στροφή. Η απόδοση επίσης είναι αξιόλογη, με τον κινητήρα που είναι εμπρός τοποθετημένος να αποδίδει 204 ίππους και 255 Nm ροπής, αρκετά για να κάνουν τα εμπρός ελαστικά να σπινάρουν στην άσφαλτο. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,8 δλ., που είναι αρκετά καλός χρόνος για ένα οικογενειακό SUV, ενώ ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών δεν είναι ενοχλητικός.
Χάρη στην μπαταρία των 64,8 kWh η Kia υποστηρίζει ότι το ηλεκτρικό Niro μπορεί να επιτύχει αυτονομία που αγγίζει τα 460 χιλιόμετρα. Μια αξιόλογη τιμή, αλλά δεδομένου ότι η προηγούμενη γενιά είχε μόλις λίγα χιλιόμετρα λιγότερη αυτονομία, θα περιμέναμε από αυτή τη νέα κάτι καλύτερο και ίσως να ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι τα στοιχεία της αυτονομίας είναι αξιόπιστα, άρα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία εδώ.
Για τη φόρτιση από 10% έως 80% απαιτούνται 45 λεπτά της ώρας. Για να μεγιστοποιήσεις την αυτονομία του Niro είναι καλό να κάνεις χρήση της λειτουργίας one-pedal, κατά την οποία γίνεται ανάκτηση της ενέργειας όταν τραβάς το δεξί σου πόδι από το γκάζι και το αυτοκίνητο επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει. Πρόκειται για ένα καλά ρυθμισμένο σύστημα, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να κάνει ρυθμίσεις για το επίπεδο ανάκτησης από το paddles που είναι τοποθετημένα στο τιμόνι.
Παρά το γεγονός ότι το νέο ηλεκτρικό Niro έχει τη μεγαλύτερη μπαταρία που έχει μπει ποτέ στο μοντέλο, έχει επίσης και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα. Έτσι, ο όγκος φτάνει τα 475 λίτρα και είναι μεγαλύτερος από αυτόν του Peugeot e-2008, ενώ αυξάνεται στα 1.392 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Επίσης, η ηλεκτρική έκδοση διαθέτει έναν επιπλέον χώρο 20 λίτρων στο εμπρός μέρος, ο οποίος είναι χρήσιμος για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Ως αντιστάθμισμα για την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα, οι πίσω επιβάτες καλούνται να καθίσουν πιο ψηλά, με τους άνω του μέσω όρου αναστήματος να έχουν τα πόδια τους ψηλά, αλλά να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα όσον αφορά το διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι, ο οποίος είναι άφθονος. Έτσι και οι χώροι είναι ένας ακόμα τομές στον οποίο το νέο Niro EV παρουσιάζεται καλύτερο από τον προκάτοχό του.
Παρά τις μία ή δύο το πολύ ατέλειες που μπορεί αν ψάξεις να βρεις στο νέο Niro, δεν μπορείς να του προσάψεις κάτι αρνητικό. Συνεχίζει στη λογική του προκατόχου του, αλλά ενσωματώνει όλη τη νέα τεχνολογία της κορεατικής φίρμας και προσφέρεται με πλούσιο εξοπλισμό. Μένει να δούμε τις τιμές του όταν ανακοινωθούν στην Ελλάδα, για να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα για το νέο μοντέλο της Kia που δείχνει να έχει όλα τα εφόδια για να πετύχει.
Συμπέρασμα
Η Kia συνεχίζει με την ίδια συνταγή και στο νέο ηλεκτρικό Niro, συνεχίζοντας ανοδικά, πάνω σε ένα ήδη επιτυχημένο μοντέλο στην κατηγορία του. Προσφέρει εξαιρετική τεχνολογία, μεγάλη αυτονομία και ευελιξία, που δύσκολα θα βρεις παρόμοια στον ανταγωνισμό. Παραμένει «καθημερινό» όσον αφορά την οδήγηση, αλλά η νέα πλατφόρμα K3 φαίνεται να του δίνει λίγη περισσότερη λάμψη σε αυτόν τον τομέα.