H νέα γενιά ηλεκτρικών Renault θα έχει έντονο άρωμα παρελθόντος, καθώς μετά την αναβιωμένη ηλεκτροκίνηση εκδοχή του Renault 5, η γαλλική φίρμα προετοιμάζει την αναγέννηση των θρυλικών διακριτικών 4 και ορισμένες από τις αρετές του ομώνυμου ιστορικού μοντέλου που στα 31 χρόνια παρουσίας του στην αγορά από το 1960 οπότε και πρωτοεμφανίστηκε, κατέγραψε περισσότερα από οκτώ εκατομμύρια πωλήσεις.

Στο προκείμενο, την ηλεκτροκίνητη αναβίωση του 4 ή αν προτιμάτε Quatrelle όπως ήταν η ονομασία της πιο δημοφιλούς εκδοχής του κατά το παρελθόν, ήδη από την προηγούμενη χρονιά, η γαλλική φίρμα παρουσίασε ένα υπερβατικό και ιπτάμενο πρωτότυπο μοντέλο με την ονομασία AIR4 το οποίο είχε εξελίξει σε συνεργασία με την TheArsenale, με αφορμή τον εορτασμό της 60ης επετείου από την εμφάνιση του αρχέτυπου 4.

Αν και επρόκειτο για ένα επετειακό πρωτότυπο με σαφώς περισσότερες αναφορές στο ιστορικό μοντέλο της Renault, οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας έδωσαν το στίγμα των προθέσεών τους οι οποίες, άλλωστε, επιβεβαιώθηκαν λίγο αργότερα και μέσω μιας διαρροής από το ευρωπαϊκό γραφείο κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών.

Βάσει των τελευταίων έχουμε πλέον μια σαφή εικόνα για την σχεδιαστική υπόσταση του αναγεννημένου ηλεκτρικά Renault 4 το οποίο θα διατηρήσει την αισθητική αύρα του αρχέτυπου, όπως προδίδει το κλασικό τετραγωνισμένο σχήμα του, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και την κάθετη διαμόρφωση της όψης του.

Ανεξαρτήτως αισθητικής, το Renault 4 θα αποτελέσει ένα σημαντικό κομμάτι της φιλόδοξης στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γαλλικής φίρμας η οποία προβλέπει την εξέλιξη και τη διάθεση 10 ηλεκτρικών μοντέλων με ορίζοντα το 2025. Να σημειωθεί ότι από τα 10, τα επτά θα φέρουν τα σήματα της Renault και τα άλλα τρία αυτά της Alpine.

O στόχος είναι έως το 2025, το μείγμα πωλήσεων της Renault να αποτελείται κατά 65% από αμιγώς ηλεκτροκίνητες και υβριδικές εκδόσεις με απώτερο σκοπό έως το 2030 το 90% των μοντέλων που θα διαθέτει η γαλλική φίρμα να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Πέρα από τους στόχους σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική μετάβαση, αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Renault 4 θα επιδιώξει να κυριαρχήσει στο ίδιο πεδίο της αγοράς με τον πρόγονό του, προσφέροντας compact διαστάσεις και μέγιστη πρακτικότητα η οποία δεν αποκλείεται σε δεύτερο χρόνο να μεταφραστεί και σε μια επαγγελματική έκδοση η οποία θα μεγιστοποιεί τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης προς όφελος του όγκου του χώρου φόρτωσης.

 

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, σε αντίθεση με το μακρινό παρελθόν όπου το R5 βασιζόταν στα μηχανικά μέρη του R4, πλέον το νέο Renault 4 θα δανειστεί τα χαρακτηριστικά του από το επικείμενο Renault 5 έχοντας ως αφετηρία την ίδια πλατφόρμα (CMF-BEV).

 

Αν και δεν έχουν δοθεί πολλές πληροφορίες στη δημοσιότητα η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να φιλοξενεί μπαταρίες που θα προσφέρουν αυτονομία 400 χλμ. και θα αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 136 ίππων υπό το σκεπτικό της διατήρησης του κόστους και της αρχικής τιμής του σε χαμηλά επίπεδα.

 

Ειδικότερα, βάσει των όσων έχει αφήσει να εννοηθεί η Renault, το νέο R5 θα κινηθεί στην περιοχή των 20.000 ευρώ ενώ το R4 θα τοποθετηθεί ακόμα χαμηλότερα, υιοθετώντας αναμενόμενα και μια πιο χαμηλή αρχική τιμή.

 

Renault 4 exclusive images-2Renault 4 exclusive images

Από πλευράς χρονοδιαγράμματος, με δεδομένο ότι το Renault 5 έχει ήδη πάρει εισιτήριο για το 2023, θα πρέπει να περιμένουμε το Renault 5 το 2024.