Διαβάστε στο motorone.gr: Με αυτονομία έως και 610 χλμ. το νέο Hyundai Ioniq 6
Η κορεατική φίρμα συμπληρώνει το παζλ του Ioniq 6 δημοσιοποιώντας ένα μέρος των τεχνικών χαρακτηριστικών του στα οποία συγκαταλέγεται και η υπόσχεση μιας επιβλητικής αυτονομίας
Μετά την αποκάλυψη της γοητευτικής σχεδιαστικής του υπόστασης πριν λίγο καιρό, η Hyundai επιστρέφει, παρουσιάζοντας, όπως είχε υποσχεθεί, ορισμένα από τα μεγέθη και τα χαρακτηριστικά του νέου και γοητευτικού μέλους της γκάμας των Ioniq.
Μακράν η εντυπωσιακότερη αποκάλυψη είναι η αυτονομία του η οποία διαμορφώνεται σε 610 χλμ. για την πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 77,4 kWh. Όπως είναι γνωστό το Ioniq 6 βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική (E-GMP) και μοιράζεται πολλά από τα τεχνολογικά του στοιχεία με το Ioniq 5, ωστόσο χάρη στην σχεδίαση η οποία του εξασφαλίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0.21, επετεύχθη το παραπάνω μέγεθος το οποίο υπερέχει τόσο Ioniq 5 όσο και μοντέλων όπως το Tesla Model 3 Long Range.
Επίσης όπως είχε αποκαλύψει στο πρόσφατο παρελθόν, ο επικεφαλής προώθησης και εξυπηρέτησης πελατών της Hyundai, Thomas Schemera, σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσε να υπάρξει περαιτέρω αύξηση του μεγέθους της αυτονομίας χάρη σε αναβαθμίσεις over-the-air updates. «Οι αυτόματες αναβαθμίσεις του λογισμικού θα μας επιτρέψουν να αναβαθμίζουμε και νευραλγικά συστήματα ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου αυτού της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερη αποδοτικότητα και βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία που προσφέρει το Ioniq 6», είχε σημειώσει ο ίδιος στην παρουσίαση του μοντέλου.
Προς το παρόν η κορεατική φίρμα δεν δίνει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του συνόλου των εκδόσεων στις οποίες θα είναι διαθέσιμο το Ioniq 6, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μπαταρία των 77,4 kWh θα μπορεί να συνδυαστεί με ένα ή δύο μοτέρ, σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την προσφερόμενη ισχύ, η κορυφαία, “δικινητήρια” έκδοση του “Electric Streamliner” όπως αποκαλούν οι Κορεάτες το νέο μοντέλο, θα προσφέρει 239 kW (325 ίππους) και 605 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα απαιτεί 5,1 δευτερόλεπτα. Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση με την φροντίδα του τμήματος Ν η οποία με βάση το παράδειγμα του KIA EV6 GT αναμένεται να φτάνει τους 585 ίππους.
Σε ό,τι αφορά τις πιο «προσιτές» εκδόσεις, το Ioniq 6 θα είναι εξίσου διαθέσιμο με μπαταρία 53 kWh σε διαφορετικές διαμορφώσεις με την βασική η οποία θα συνδυάζει την συγκεκριμένη μπαταρία με ένα μοτέρ σε πισωκίνητη διαμόρφωση να υπόσχεται κατανάλωση ενέργειας 14 kWh/100 χλμ. μέγεθος το οποίο καθιστά την επίμαχη έκδοση του Ioniq 6 το πιο αποδοτικό ενεργειακά μοντέλο της αγοράς, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Hyundai.
Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου με κοινή τεχνολογική αφετηρία, έτσι και το Ioniq 6 θα διαθέτει κύκλωμα φόρτισης 800V το οποίο με τη συνδρομή ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 350 KW μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Πλην των μεγεθών που αφορούν τις επιδόσεις ηλεκτρικές και… μη, η Hyundai υπόσχεται και πρωτόγνωρη άνεση από το Ioniq 6 χάρη στις εξασφαλίσεις που προσφέρει σε όρους διάταξης η ηλεκτροκίνηση, αλλά και σε ένα μεταξόνιο που φτάνει τα 2,95 μέτρα και υπόσχεται, άνετη φιλοξενία στους επιβάτες του πίσω καθίσματος ακόμα και στην περίπτωση που το ύψος του ξεπερνά τα 1,80 μ. –τόσων αυτών όσο και εκείνων που βρίσκονται στα μπροστινά καθίσματα.
Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή διαμόρφωση του εσωτερικού, μιμείται τις τεχνολογικές προδιαγραφές του Ioniq 5 με δύο οθόνες 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment ενώ στα άκρα του ταμπλό παίρνουν θέση δύο ακόμα ψηφιακές οθόνες που τροφοδοτούνται με εικόνες από τις καμέρες αντί συμβατικών εξωτερικών καθρεφτών. Βέβαια το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποτελεί προνόμιο των εκδόσεων που θα βρίσκονται στην κορυφή της γκάμας.
Η Hyundai έχει επιλέξει μια πρωτότυπη διάταξη σε ό,τι αφορά τους διακόπτες για τα παράθυρα, τοποθετώντας τους στην κεντρική κονσόλα προς όφελος μιας ακατακερμάτιστης σχεδίασης στο εσωτερικό των θυρών που ενσωματώνουν κρυφό φωτισμό LED ο οποίος προσφέρει ένα φάσμα 64 αποχρώσεων και τη δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής του χάρη στο Speed Sync Lighting το οποίο ρυθμίζει την φωτεινότητα με βάση στην ταχύτητα.
Στα ευφυή συστήματα του Ioniq 6 συγκαταλέγεται επίσης το EV Performance Tune-up το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιήσει την «ευαισθησία» του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του δεξιού πεντάλ, αλλά και να διαμορφώσει τα προγράμματα οδήγησης βάσει των απαιτήσεών του αλλά και των εκάστοτε συνθηκών.
Ο ήχος του Ioniq 6 παράγεται από ένα σύστημα που η Hyundai αποκαλεί e-ASD και το οποίο, αναλόγως με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, αναδιαμορφώνει τον τρόπο που ακούγεται στο εσωτερικό το τεχνητό soundtrack το οποίο σε κάθε περίπτωση, αποπνέει μια… διαστημική επιρροή.
Μακράν η εντυπωσιακότερη αποκάλυψη είναι η αυτονομία του η οποία διαμορφώνεται σε 610 χλμ. για την πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 77,4 kWh. Όπως είναι γνωστό το Ioniq 6 βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική (E-GMP) και μοιράζεται πολλά από τα τεχνολογικά του στοιχεία με το Ioniq 5, ωστόσο χάρη στην σχεδίαση η οποία του εξασφαλίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0.21, επετεύχθη το παραπάνω μέγεθος το οποίο υπερέχει τόσο Ioniq 5 όσο και μοντέλων όπως το Tesla Model 3 Long Range.
Επίσης όπως είχε αποκαλύψει στο πρόσφατο παρελθόν, ο επικεφαλής προώθησης και εξυπηρέτησης πελατών της Hyundai, Thomas Schemera, σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσε να υπάρξει περαιτέρω αύξηση του μεγέθους της αυτονομίας χάρη σε αναβαθμίσεις over-the-air updates. «Οι αυτόματες αναβαθμίσεις του λογισμικού θα μας επιτρέψουν να αναβαθμίζουμε και νευραλγικά συστήματα ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου αυτού της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερη αποδοτικότητα και βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία που προσφέρει το Ioniq 6», είχε σημειώσει ο ίδιος στην παρουσίαση του μοντέλου.
Προς το παρόν η κορεατική φίρμα δεν δίνει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του συνόλου των εκδόσεων στις οποίες θα είναι διαθέσιμο το Ioniq 6, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μπαταρία των 77,4 kWh θα μπορεί να συνδυαστεί με ένα ή δύο μοτέρ, σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την προσφερόμενη ισχύ, η κορυφαία, “δικινητήρια” έκδοση του “Electric Streamliner” όπως αποκαλούν οι Κορεάτες το νέο μοντέλο, θα προσφέρει 239 kW (325 ίππους) και 605 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα απαιτεί 5,1 δευτερόλεπτα. Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση με την φροντίδα του τμήματος Ν η οποία με βάση το παράδειγμα του KIA EV6 GT αναμένεται να φτάνει τους 585 ίππους.
Σε ό,τι αφορά τις πιο «προσιτές» εκδόσεις, το Ioniq 6 θα είναι εξίσου διαθέσιμο με μπαταρία 53 kWh σε διαφορετικές διαμορφώσεις με την βασική η οποία θα συνδυάζει την συγκεκριμένη μπαταρία με ένα μοτέρ σε πισωκίνητη διαμόρφωση να υπόσχεται κατανάλωση ενέργειας 14 kWh/100 χλμ. μέγεθος το οποίο καθιστά την επίμαχη έκδοση του Ioniq 6 το πιο αποδοτικό ενεργειακά μοντέλο της αγοράς, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Hyundai.
Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου με κοινή τεχνολογική αφετηρία, έτσι και το Ioniq 6 θα διαθέτει κύκλωμα φόρτισης 800V το οποίο με τη συνδρομή ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 350 KW μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Πλην των μεγεθών που αφορούν τις επιδόσεις ηλεκτρικές και… μη, η Hyundai υπόσχεται και πρωτόγνωρη άνεση από το Ioniq 6 χάρη στις εξασφαλίσεις που προσφέρει σε όρους διάταξης η ηλεκτροκίνηση, αλλά και σε ένα μεταξόνιο που φτάνει τα 2,95 μέτρα και υπόσχεται, άνετη φιλοξενία στους επιβάτες του πίσω καθίσματος ακόμα και στην περίπτωση που το ύψος του ξεπερνά τα 1,80 μ. –τόσων αυτών όσο και εκείνων που βρίσκονται στα μπροστινά καθίσματα.
Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή διαμόρφωση του εσωτερικού, μιμείται τις τεχνολογικές προδιαγραφές του Ioniq 5 με δύο οθόνες 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment ενώ στα άκρα του ταμπλό παίρνουν θέση δύο ακόμα ψηφιακές οθόνες που τροφοδοτούνται με εικόνες από τις καμέρες αντί συμβατικών εξωτερικών καθρεφτών. Βέβαια το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποτελεί προνόμιο των εκδόσεων που θα βρίσκονται στην κορυφή της γκάμας.
Η Hyundai έχει επιλέξει μια πρωτότυπη διάταξη σε ό,τι αφορά τους διακόπτες για τα παράθυρα, τοποθετώντας τους στην κεντρική κονσόλα προς όφελος μιας ακατακερμάτιστης σχεδίασης στο εσωτερικό των θυρών που ενσωματώνουν κρυφό φωτισμό LED ο οποίος προσφέρει ένα φάσμα 64 αποχρώσεων και τη δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής του χάρη στο Speed Sync Lighting το οποίο ρυθμίζει την φωτεινότητα με βάση στην ταχύτητα.
Στα ευφυή συστήματα του Ioniq 6 συγκαταλέγεται επίσης το EV Performance Tune-up το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιήσει την «ευαισθησία» του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του δεξιού πεντάλ, αλλά και να διαμορφώσει τα προγράμματα οδήγησης βάσει των απαιτήσεών του αλλά και των εκάστοτε συνθηκών.
Ο ήχος του Ioniq 6 παράγεται από ένα σύστημα που η Hyundai αποκαλεί e-ASD και το οποίο, αναλόγως με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, αναδιαμορφώνει τον τρόπο που ακούγεται στο εσωτερικό το τεχνητό soundtrack το οποίο σε κάθε περίπτωση, αποπνέει μια… διαστημική επιρροή.