Διαβάστε στο motorone.gr: Hyundai RN22e: Πρόβα N επιδόσεων για το Ioniq 6
H κορεατική φίρμα αποκάλυψε ένα επιβλητικό και τολμηρό πρωτότυπο εν είδει προπομπού για την έκδοση Ν του Ioniq 6 αλλά και των εκδόσεων επιδόσεων των ηλεκτρικών Hyundai
Η Hyundai δίνει μια γεύση από το νέο σύμπαν ηλεκτρικών επιδόσεων που ετοιμάζει και το οποίο ως γνωστό θα περιλαμβάνει εκδόσεις N τόσο για το Ioniq 5 (αναμένεται το 2023) όσο και για το Ioniq 6. Για την ακρίβεια, η κορεατική φίρμα δεν έχει αποκαλύψει χρονοδιάγραμμα ούτε έχει επιβεβαιώσει επισήμως τις προθέσεις της για το δεύτερο, αφήνοντας όμως το νέο πρωτότυπο RN22e να δώσει μια σαφή εικόνα για το μέλλον του.
Επισήμως, η κορεατική φίρμα παρουσιάζει το RN22e ως «μια ματιά σε ένα μελλοντικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο Ν», με τον επικεφαλής προώθησης και εξυπηρέτησης πελατών της Hyundai, Τhomas Schemera, να τονίζει ότι «το RN22e διαδραματίζει βασικό ρόλο για την εξέλιξη της γκάμας προϊόντων μας, ιδίως των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων επιδόσεων».
Ανεξαρτήτως των περισσότερων ή λιγότερο σαφών επίσημων συστάσεων και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του επίμαχου πρωτότυπου, αξιοποιεί μια διάταξη από δύο μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 430 KW (585 ίπποι) και 740 Nm ροπής. Αν και προς το παρόν η κορεατική φίρμα δεν δίνει στην δημοσιότητα στοιχεία επιδόσεων, σημειώνοντας μόνο ότι η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα, εκτιμάται ότι βάσει των παραπάνω μεγεθών το αθλητικό πρωτότυπο θα είναι σε θέση να ολοκληρώσει το sprint των «0-100» σε χρόνο μικρότερο των 3,5 δευτερολέπτων.
Να σημειωθεί ότι το concept διατηρεί το κύκλωμα των 800 Volt για την φόρτιση της μπαταρίας με δεδομένο ότι βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP.
Πλην των παραπάνω, το RN22e επωφελείται από μια σειρά τεχνολογιών που αποσκοπούν στην βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας διαθέτοντας σύστημα διαχείρισης ροπής μέσω διπλού συμπλέκτη το οποίο βελτιώνει την ευελιξία του στις στροφές.
Να σημειωθεί ότι προκειμένου να αντισταθμίσουν το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται μια ηλεκτρική κατασκευή, οι μηχανικοί της Hyundai έχουν αντικαταστήσει πολλά μεταλλικά μέρη από εκτυπωμένα σε τρισδιάστατο εκτυπωτή υποκατάστατα. Το παζλ συμπληρώνει ένα σοφιστικέ σύστημα πέδησης που αποτελείται από τετραπίστονες monoblock δαγκάνες και δισκόφρενα 400 χιλ. τα οποία κατασκευάζονται από ένα ιδιάζον κράμα το οποίο αφαιρεί κάποια επιπλέον κιλά από το σύνολο.
Όπως όλα τα ηλεκτροκίνητα Hyundai, το RN22e διαθέτει σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο είναι διαβαθμισμένο και προσαρμοσμένο στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, φροντίζοντας να ελαφρύνει το φορτίο των παραδοσιακών φρένων.
Στα gadgets του πρωτότυπου μοντέλου περιλαμβάνεται επίσης το σύστημα παραγωγής ήχου N Sound+ το οποίο είναι αντίστοιχο σε λειτουργία με το e-ASD που έκανε την εμφάνισή του στο Ioniq 6, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση υπόσχεται αυξημένα decibel και μια πιο έντονη εμπειρία. Το σύστημα N e-shift από την πλευρά του προσθέτει στην εξίσωση μια ιδέα κραδασμών και αίσθησης που προσιδιάζει στην αλλαγή σχέσεων σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Να σημειωθεί ότι το RN22e έχει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το Ioniq 6 όπου και βασίζεται, κερδίζοντας λίγα χιλιοστά σε μήκος αλλά και 7,0 εκατοστά σε πλάτος προς όφελος μιας πιο επιθετικής εικόνας αλλά και ενός διαφορετικού πατήματος.
Η Hyundai σημειώνει αυτονόητα ότι όλες οι παράμετροι του RN22e έχουν σχεδιαστεί υπό το σκεπτικό κίνησης σε πίστα και παρόλο που προς το παρόν δεν επιβεβαιώνει την εξέλιξη του Ioniq 6 N και το χρονοδιάγραμμα παραγωγής του, το πρωτότυπο είναι παραπάνω από σαφές ανάγοντας την συγκεκριμένη έκδοση σε απλό θέμα χρόνου.
Εξάλλου, το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει να έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις ανάγκες του ETCR e-Touring World Cup, αντικαθιστώντας το Veloster N ETCR.
Επισήμως, η κορεατική φίρμα παρουσιάζει το RN22e ως «μια ματιά σε ένα μελλοντικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο Ν», με τον επικεφαλής προώθησης και εξυπηρέτησης πελατών της Hyundai, Τhomas Schemera, να τονίζει ότι «το RN22e διαδραματίζει βασικό ρόλο για την εξέλιξη της γκάμας προϊόντων μας, ιδίως των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων επιδόσεων».
Ανεξαρτήτως των περισσότερων ή λιγότερο σαφών επίσημων συστάσεων και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του επίμαχου πρωτότυπου, αξιοποιεί μια διάταξη από δύο μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 430 KW (585 ίπποι) και 740 Nm ροπής. Αν και προς το παρόν η κορεατική φίρμα δεν δίνει στην δημοσιότητα στοιχεία επιδόσεων, σημειώνοντας μόνο ότι η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα, εκτιμάται ότι βάσει των παραπάνω μεγεθών το αθλητικό πρωτότυπο θα είναι σε θέση να ολοκληρώσει το sprint των «0-100» σε χρόνο μικρότερο των 3,5 δευτερολέπτων.
Να σημειωθεί ότι το concept διατηρεί το κύκλωμα των 800 Volt για την φόρτιση της μπαταρίας με δεδομένο ότι βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP.
Πλην των παραπάνω, το RN22e επωφελείται από μια σειρά τεχνολογιών που αποσκοπούν στην βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας διαθέτοντας σύστημα διαχείρισης ροπής μέσω διπλού συμπλέκτη το οποίο βελτιώνει την ευελιξία του στις στροφές.
Να σημειωθεί ότι προκειμένου να αντισταθμίσουν το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται μια ηλεκτρική κατασκευή, οι μηχανικοί της Hyundai έχουν αντικαταστήσει πολλά μεταλλικά μέρη από εκτυπωμένα σε τρισδιάστατο εκτυπωτή υποκατάστατα. Το παζλ συμπληρώνει ένα σοφιστικέ σύστημα πέδησης που αποτελείται από τετραπίστονες monoblock δαγκάνες και δισκόφρενα 400 χιλ. τα οποία κατασκευάζονται από ένα ιδιάζον κράμα το οποίο αφαιρεί κάποια επιπλέον κιλά από το σύνολο.
Όπως όλα τα ηλεκτροκίνητα Hyundai, το RN22e διαθέτει σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο είναι διαβαθμισμένο και προσαρμοσμένο στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, φροντίζοντας να ελαφρύνει το φορτίο των παραδοσιακών φρένων.
Στα gadgets του πρωτότυπου μοντέλου περιλαμβάνεται επίσης το σύστημα παραγωγής ήχου N Sound+ το οποίο είναι αντίστοιχο σε λειτουργία με το e-ASD που έκανε την εμφάνισή του στο Ioniq 6, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση υπόσχεται αυξημένα decibel και μια πιο έντονη εμπειρία. Το σύστημα N e-shift από την πλευρά του προσθέτει στην εξίσωση μια ιδέα κραδασμών και αίσθησης που προσιδιάζει στην αλλαγή σχέσεων σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Να σημειωθεί ότι το RN22e έχει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το Ioniq 6 όπου και βασίζεται, κερδίζοντας λίγα χιλιοστά σε μήκος αλλά και 7,0 εκατοστά σε πλάτος προς όφελος μιας πιο επιθετικής εικόνας αλλά και ενός διαφορετικού πατήματος.
Η Hyundai σημειώνει αυτονόητα ότι όλες οι παράμετροι του RN22e έχουν σχεδιαστεί υπό το σκεπτικό κίνησης σε πίστα και παρόλο που προς το παρόν δεν επιβεβαιώνει την εξέλιξη του Ioniq 6 N και το χρονοδιάγραμμα παραγωγής του, το πρωτότυπο είναι παραπάνω από σαφές ανάγοντας την συγκεκριμένη έκδοση σε απλό θέμα χρόνου.
Εξάλλου, το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει να έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις ανάγκες του ETCR e-Touring World Cup, αντικαθιστώντας το Veloster N ETCR.