Η ΚΙΑ έχει ήδη στο ενεργητικό της δύο ηλεκτρικά crossover με το Soul EV να έχει κάνει την αρχή πριν πολλά χρόνια και το e-Niro να συνεχίζει την παράδοση με γοητευτικό τρόπο. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η κορεατική φίρμα δεν σκοπεύει να περιοριστεί σε αυτά τα δύο μοντέλα ετοιμάζοντας ήδη την επόμενη crossover προσθήκη στην γκάμα της.

Ο λόγος για το EV4, την υπό… εξέλιξη παρουσία του οποίου η ΚΙΑ έκανε γνωστή ήδη από την προηγούμενη χρονιά στο πλαίσιο της ανακοίνωσής των σχεδίων της για το λανσάρισμα 14 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων με ορίζοντα το 2027.

Όπως επίσης έχει ήδη αποκαλύψει ο επικεφαλής προϊοντικού σχεδιασμού της ΚΙΑ για την Eυρώπη, Sjoerd Knipping, η κορεατική φίρμα ετοιμάζει ήδη δύο νέα μοντέλα, μετά το EV6.

Το πρώτο θα πάρει την μορφή ενός μεγάλου SUV, υιοθετώντας τα διακριτικά EV9 και στοχεύοντας κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ όπου ευνοούνται τα μεγάλα μεγέθη, ενώ το δεύτερο θα είναι ένα μοντέλο που θα έχει εξελιχθεί με το βλέμμα στην ευρωπαϊκή αγορά και έχοντας την μορφή ενός compact crossover.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η ΚΙΑ έχει ήδη κατοχυρώσει τις ονομασίες από το EV1 έως το EV9, ενώ σε ό,τι αφορά το πρώτο αμερικανοκεντρικό μοντέλο, έχει ήδη παρουσιάσει ένα επταθέσιο πρωτότυπο με τα διακριτικά EV9.

Αναφορικά με το ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος EV4, ήδη έχουν υπάρξει κάποια λακωνικά teaser τα οποία έχουν δώσει μια ιδέα για την σχεδιαστική του υπογραφή η οποία, σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να αντλήσει επιρροές σε ό,τι αφορά τις λεπτομέρειες από το ήδη γνωστό EV6.

Βέβαια ως crossover και δη μεσαίου μεγέθους το EV4 αναμένεται να δώσει περισσότερη έμφαση σε χαρακτηριστικά που να παραπέμπουν στον κόσμο της περιπέτειας, υιοθετώντας glossy λεπτομέρειες που εμπλουτίζουν την εικόνα του, επιτελώντας τον ρόλο των προστατευτικών περιμετρικά του αμαξώματος.

Το EV4 αναμένεται να αξιοποιήσει εξίσου την πλατφόρμα του ομίλου Hyundai, E-GMP, ενώ σε ό,τι αφορά το μέγεθος, με μεταξόνιο 2,9 μέτρων το νέο ηλεκτρικό crossover αναμένεται να έχει ανάλογο αποτύπωμα με το Sportage. Παράλληλα, οι εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να μεγιστοποιήσουν την ευρυχωρία του εσωτερικού ενώ, παρά το μικρότερο μέγεθος και μεταξόνιο το EV4 αναμένεται να φιλοξενήσει στην αρχιτεκτονική μπαταρίες ανάλογης ενεργειακής απόδοσης του EV6.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για μπαταρίες με χωρητικότητα 58 ή 77,4 kWh οι οποίες αναμένεται να εξασφαλίζουν αυτονομία που θα ξεπερνά τα 485 χλμ. Σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο αναμένεται να αποτελείται από ένα ή δύο μοτέρ, εξασφαλίζοντας, κατά περίπτωση, στο EV4 τετρακίνηση και ισχύ από 170 έως 325 ίππους.

Όπως είναι γνωστό η πλατφόρμα συνδυάζεται με κύκλωμα φόρτισης 800 Volt το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει στην έκδοση με την μπαταρία των 77,4 kWh τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά.